Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-03-28@18:36:27 GMT

انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث به صورت الکترونیکی

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۵۳۶۵۲

خرداد: سخنگوی سهام عدالت گفت: تلاش داریم با ایجاد ارتباط الکترونیکی بین مراجع مربوطه، بدون هیچ حضور فیزیکی و تنها با مراجعه به میز خدمت الکترونیک انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث انجام شود.
به گزارش خرداد به نقل از مهر، حسین فهیمی، سخنگوی سهام عدالت در پاسخ به این سوال که وراث متوفیان سهام عدالت چگونه می‌توانند مالک سهام متوفی شوند، گفت: طبق برنامه ریزی‌ها، کسانی که قصد انتقال مالکیت سهام عدالت متوفیان خود را دارند، نیازی به مراجعه به سازمان امور مالیاتی و دادگاه صلاحیت دار را نخواهند داشت و با ایجاد رابطه الکترونیک بین این دو مرجع، به زودی مراجعین می‌توانند تنها به صورت آنلاین و از طریق میز خدمت الکترونیک مالک سهام متوفی شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: در حالت عادی و تا پیش از این، وراث سهامداران متوفی ابتدا باید به دادگاه صلاحیت دار مراجعه می‌کردند تا گواهی انحصار وراثت را بگیرند و بعد از گرفتن این گواهی دو مسئله پرداخت مالیات و استعلام صحت گواهی انحصار وراثت باقی می‌ماند.
فهیمی افزود: به دنبال این هستیم که با ایجاد ارتباط الکترونیکی بین این دو مرجع، بدون هیچ حضور فیزیکی و تنها با مراجعه به میز خدمت الکترونیک این انتقال سهام انجام شود.
وی در پاسخ به این سوال که آیا نیاز به حضور فیزیکی در پیشخوان دولت هم نخواهد بود، گفت: با ایجاد این ارتباط حتی نیاز به مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت نیز وجود ندارد.
گفتنی است میز خدمت الکترونیک، سامانه‌ای است که به منظور اتصال یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه، به خدمات اطلاع‌رسانی و درخواست‌های عملیاتی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه با نشانی https://ddn.csdiran.com طراحی شده است و به محض ایجاد ارتباط بین نهادهای مختلف، انتقال سهام عدالت از متوفی به وراث نیز از طریق همین سامانه انجام می‌شود. برچسب ها: سهام عدالت

منبع: خرداد

کلیدواژه: سهام عدالت میز خدمت الکترونیک انتقال سهام سهام عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۳۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور حواله سوخت آنلاین تردد مرزی خودروهای سواری در مرزبازرگان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  احمد مجرد افزود: این طرح از ابتدای سال جاری و به منظور تسهیل در تردد مسافران عازم خارج از کشور در یکی از مرزهای منطقه ارومیه بطور کامل اجرایی شده است.

وی ضمن اشاره به اهمیت ارایه خدمات و تسهیلات سفرهای نوروزی گفت: مسافران عزیزی که با خودروی سواری عازم کشور ترکیه هستند می توانند قبل از مراجعه به مرز بازرگان، بصورت الکترونیکی نسبت به اخذ حواله سوخت آنلاین تردد مرزی اقدام کنند.

 مجرد در خصوص فرایند این دستاورد الکترونیکی افزود: رانندگان عزیز می توانند با مراجعه به سامانه فروش مرزی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران به آدرس wwt16.niopdc.ir نسبت به وارد کردن مشخصات خوردوی سواری دارای پلاک ترانزیت اقدام و حواله سوخت خود را بصورت الکترونیکی پرداخت نموده و در زمان مراجعه به مرز به سهولت و بدون معطلی از مرز خارج شوند.

شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ارومیه یکی از مناطق مرزی کشور بوده و کنترل فروش مرزی سوخت در ۴ مرز رازی، پلدشت، سرو و بازرگان تحت مدیریت منطقه ارومیه است.

دیگر خبرها

  • ۱۰ میلیون تومان سهام عدالت برای جاماندگان؛ قانونی که بعد از ۲۴ ماه پاسکاری در دولت هنوز اجرا نشده است!
  • برگزاری انتخابات هشت حوزه به صورت الکترونیکی
  • وزیر کشور: انتخابات دور دوم مجلس ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود / در ۸ حوزه، انتخابات به صورت الکترونیکی خواهد بود
  • برگزاری ۶۹ مزایده الکترونیکی در خراسان جنوبی
  • دور دوم انتخابات در ۸ حوزه الکترونیکی برگزار می‌شود
  • وزیر کشور: انتخابات دور دوم مجلس در ۸ حوزه الکترونیکی برگزار می‌شود
  • کاهش ۵۰ درصدی سود سهام عدالت روندسرمایه گذاری را نزولی کرد
  • صدور حواله سوخت آنلاین تردد مرزی برای خودروهای سواری در مرز بازرگان
  • صدور حواله سوخت آنلاین تردد مرزی خودروهای سواری در مرزبازرگان
  • یاشار سلطانی کیست؟ / برخورد مومنانه با آیت الله کاظم صدیقی ترند شد/ تکلیف سهام عدالت متوفیان چه شد؟ /واکنش‌های تند علیه جنایت‌های تازه رژیم صهیونیستی/ جهان در شوک بابت حادثه تروریستی مسکو