Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-18@08:47:52 GMT

شرط جدید اماراتی ها برای پذیرش شناورهای ایرانی

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۵۳۷۲۸

روانبخش بهزادیان در گفت وگو با مهر درباره آغاز تجارت دریایی ایران و امارات متحده عربی اظهار داشت: تجارت شناورهای محلی با بنادر امارات آغاز شده است.

وی افزود: با آغاز شیوع ویروس کرونا، ارتباطات تجاری شناورهای ما با این کشور جنوبی خلیج فارس متوقف شده بود اما بر اساس پروتکل‌های جدید بهداشتی، این ارتباطات تجاری از سر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی افزود: برخی از این پروتکل‌ها شامل «اخذ گواهی بهداشتی از سوی مالکان لنج‌ها و شناورهای محلی»، «صرفاً مواد خشک حمل شود» و «محل نگهداری محموله‌ها مرطوب نباشد»، می‌شود.

وی افزود: ما در سازمان بنادر و دریانوردی نیز برای کشتی‌های ورودی به بنادر ایران برخی پروتکل‌های بهداشتی را تدوین کرده ایم؛ بازرسان این سازمان به کشتی‌ها و شناورهای تجاری وارد شده و در صورتی که مورد مشکوکی نبینند، اجازه تخلیه کالا را صادر می‌کنند.

به گفته بهزادیان، اماراتی‌ها نیز چنین پروتکل‌هایی دارند و البته صدور گواهی بهداشتی از بندر مبدأ را هم به موارد مورد نظر، افزوده اند و باید در بندر مقصد، از سوی مالکان شناورها ارائه شود.

وی تصریح کرد: برای حمل مواد غذایی و میوه و تره بار که عمده صادرات ما به امارات است، مقامات بندری این کشور اعلام کرده اند که باید حتماً با کانتینر یخچال دار حمل شود.

مدیرکل بندری سازمان بنادر گفت: کویت هم اعلام کرده که به هیچ وجه شناور چوبی را نمی‌پذیرد و صرفاً شناورهای فلزی را می‌پذیرد که این تصمیم کویت به خاطر رطوبت پذیر بودن شناورهای سنتی چوبی است.

وی تأکید کرد: متأسفانه لنج‌های سنتی و شناورهای تجاری کوچک ما امکان حمل تنها یک یا دو دستگاه کانتینر یخچال دار آن هم بر روی عرشه را دارند؛ ولی در کل چنین امکانی در لنج‌های سنتی ما وجود ندارد؛ شاید لندی کرافت ها مجبور به حمل کانتینرهای یخچالی برای صادرات میوه و تره بار به امارات باشند.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۳۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان ملل و کشورهای غربی بیش از حد به اسرائیل سخت می‌گیرند | سازمان ملل بهتر است منحل شود !

به گزارش همشهری آنلاین، «لیز تراس» نخست‌وزیر سابق انگلیس و عضو پارلمان این کشور با بیان اینکه دیگر هیچ فایده‌ای برای فعالیت سازمان ملل متحد نمی‌بیند، خواستار انحلال این سازمان شد.

او که در دوره نخست‌وزیری «بوریس جانسون» وزیر خارجه انگلیس بود، گفت سازمان ملل متحد در مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی در جنگ غزه نقش مخربی داشته است.

تراس در گفت‌وگو با پادکست «نیوزکست» بی‌بی‌سی گفت: «نمی‌توانم هدفی برای سازمان ملل کنونی متصور شوم. در حال حاضر این سازمان در رسیدگی به مسائل بین‌المللی بسیار ناکارآمد بوده و به‌عنوان‌مثال در مورد اسرائیل، عملاً مخرب عمل کرده است.»

این سیاستمدار انگلیسی با بیان اینکه سازمان ملل کنونی تنها وعده‌گاهی برای دیدار دولت‌های جهان است، گفت: «شورای امنیت سازمان ملل با ساختاری کنونی‌اش، با عضویت روسیه و چین، بی‌شک سودی برای امنیت جهان ندارد. من ائتلاف کشورهای هم‌فکر مانند ناتو را به‌مراتب ترجیح می‌دهم.»

تراس با طرح این ادعا که سیاستمداران انگلیسی نسبت به «اسرائیل»، «تعصب» منفی دارند، از رویکرد ایالات متحده نیز انتقاد کرد و گفت: «فکر می‌کنم آمریکا در حال حاضر بیش از حد از اسرائیل انتقاد می‌کند.»

این در حالی است که به عنوان مثال در حمله تلافی‌جویانه ایران به رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس در دفاع از مواضع این رژیم نقش فعال داشتند؛ حال آنکه حمله ایران در واکنش به حمله پیش‌دستانه رژیم اشغالگر به کنسولگری ایران در دمشق و شهادت هفت تن از مستشاران نظامی ایران انجام شد.

او در یک گفت‌وگوی طولانی برای تبلیغ کتاب خود با نام «۱۰ سال برای نجات غرب» خواستار قطع دسترسی چین به بازارهای تجاری شد و پیشنهاد داد هر کشوری که با چین همکاری تجاری دارد طرد شود!

تراس با انتقاد از روابط تجاری دولت انگلیس با چین گفت: «فکر می‌کنم ما در روابط تجاری خود با چین بیش از حد آزاد و آسان برخورد می‌کنیم. در دولت دیدم که بسیاری از افراد به فواید اقتصادی کوتاه‌مدت تجارت با چین فکر کرده و هزینه‌های شدید آن را در درازمدت در نظر نمی‌گیرند.»

کد خبر 844979 منبع: ایسنا برچسب‌ها ایران و اسرائیل اسرائیل خبر ویژه لیز تراس سازمان ملل

دیگر خبرها

  • تقلب در سرجلسه کنکور با کنترل فضای سایبری به صفر می‌رسد
  • هشدار سران سعودی و اماراتی درباره تشدید تنش‌ های منطقه‌ای
  • ۳۴۰ شرکت ایرانی و خارجی در نمایشگاه بین المللی صنعت شوینده و بهداشتی
  • لیز تراس خواستار انحلال سازمان ملل شد
  • سازمان ملل و کشورهای غربی بیش از حد به اسرائیل سخت می‌گیرند | سازمان ملل بهتر است منحل شود !
  • گردشگران بلاروس می‌توانند بدون روادید به ایران سفر کنند
  • لزوم راه اندازی دهکده لجستیکی در بندر بوشهر
  • دورخوردگی از نوع ایرانی!
  • هشدار سطح نارنجی برای ترددهای دریایی در خلیج فارس صادر شد
  • شرایط تحصیل اتباع خارجی در دانشگاه های ایران چیست؟