Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@04:12:55 GMT

اندیشه‌های امام به مثابه مکتبی برای ملتهای جهان است

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۵۳۷۹۵

اندیشه‌های امام به مثابه مکتبی برای ملتهای جهان است

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل- سمیه خمارباقی: در چند روز آینده سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران برگزار خواهد شد. رهبری که در دیدگاه بسیاری از شخصیت های جهانی شناخته شده است. کسی که ویژگی های متفاوتی از دیگر رهبران جهان دارد و این نکته را می توان در تفسیر مواضع و دیدگاههای ایشان در سخنان رهبران بزرگ جهان دید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایشان صاحب انقلاب و تفکری بودند که مرزهای جغرافیایی را درنوردید و به یک گفتمان ایدئولوژیک مهم تبدیل شد. انقلابی که در داخل مرزها نماند و هندسه آن اکنون در تمامی جهان رو به گسترش است. تمامی شخصیت ها و نخبگان سیاسی جهان صرف نظر از مواضع متفاوت و حتی ضدیت با انقلاب اسلامی ایران اما نتوانستند نقش مهم و تاثیرگذارامام خمینی در تغییر روند تاریخ و معادله جهانی را نادیده بگیرند. به همین مناسبت گفتگویی را با «جمیل ضاهر» دبیرکل جریان مقاومت لبنان (تیار المقاومه اللبنانی) ترتیب دادیم که از نظر می گذرد:

*ارزیابی شما از اینکه گفتمان انقلاب اسلامی ایران ثمره و تجلی اندیشه و مکتب فکری امام خمینی (ره) است، چیست؟

سوال اول: آنچه امام خمینی (ره) از منظر انقلاب اسلامی آن را محقق کرد، پیامی به تمامی ملتهای متحد و ملتهایی است که فشار زورگویی و حکام فاسد را تحمل می کنند. اندیشه های امام خمینی که در انقلاب اسلامی متبلور شد پیامی به ملتهای تحت ستم بود مبنی بر اینکه در قاموس آزادگان، امر محال ممکن نیست و ایمان و اراده لازمه تغییر است. این همان چیزی است که انقلاب اسلامی با اراده ملت و هوشیاری آنها و علیرغم امکانات و قوای نظامی دولت [ایران قبل از انقلاب ۵۷] آن را به منصه ظهور رساند. در واقع اراده ملت ایران برای تغییر قدرتمندتر از امکانات [رژیم شاهنشاهی] بود. اندیشه های امام خمینی به مثابه مکتبی برای صاحبان ایده تغییر بود.

*اندیشه امام خمینی و نقش آن در شکستن تئوری وابستگی به شرق و غرب را چگونه ارزیابی می کنید؟

مهمترین آثار اندیشه های امام خمینی ره) این بود که ما می توانیم تمامی معادلات را تغییر دهیم و اینکه گفته می شود وابستگی به شرق یا غرب عامل قدرتمندتر شدن است، صحیح نیست، طبق تفکرات ایشان، منشا قدرت زاییده ملت و اراده آن و نیز زاییده تمسک به دین حنیف [اسلام] است. زمانی که این مسائل را باور می کنیم و به این نقطه می رسیم، تمامی امور سهل و آسان و ارده ملتها محقق می شود. مصداق این آیه کریمه «ان تنصرالله ینصرکم و یثبت اقدامکم» و نیز «من یتوکل علی الله و هو حسبه»

برخی اعتقاد دارند وابستگی به خارج و شرق و غرب، تغییر را محقق خواهد کرد اما امام خمینی با انقلاب اسلامی نشان داد، این فکر، فکر انسان های ضعیف است چرا که افراد قدرتمند که به سرزمین و دین خود تمسک می جویند اراده تغییر را خواهند داشت.

*نظر جنابعالی درخصوص دوراندیشی و حکمت امام خمینی (ره) نسبت به تحولات آینده جهان اسلام و تاثیر آن بر جنبش های مقاومت چیست؟

سوال سوم: جهان اسلام از اندیشه های امام خمینی (ره) تاثیر پذیرفته است، این امر با تجربه ما در لبنان و مقاومت آغاز شده است زیرا ما چند دهه است که شاهد هستیم هیچ نظامی صهیونیست کسی را در اراضی عربی به شهادت نرسانده است. در حقیقت مقاومت اسلامی لبنان تحت تاثیر تفکرات امام خمینی شکل گرفت و توانست پیروزی ها و دستاوردهایی کسب کند و از منظر اندیشه های امام به این باور رسید که دشمنی که گفته می شود شکست ناپذیر است را شکست دهد و می تواند بر این دشمن فائق آید و با قدرت ایمان و اراده و تمسک به سرزمین و عدم وابستگی به شرق و غرب می توان رژیم صهیونیستی را نابود کرد و اراضی اشغالی را به صاحبان اصلی آن یعنی فلسطینی ها بازگرداند.

انقلاب اسلامی که از طریق اندیشه ها و حکمت امام خمینی (ره) به وقوع پیوست به منزله مکتبی برای ملتهای امت [اسلامی] بود، مکتبی که می گوید با خون خود و بازگشت به دین و بازگشت به خود و چشم پوشی از وابستگی به خارج و از طریق اتحاد و تمسک به دین و عقیده می توان پیروزی و تغییر را محقق کرد و ما اکنون شاهد تحقق آنها از سوی مقاومت و تکامل اسلامی و عربی در منطقه خاورمیانه هستیم.

کد خبر 4939434

منبع: مهر

کلیدواژه: لبنان ایران امام خمینی ره سالروز ارتحال امام خمینی ایالات متحده آمریکا ویروس کرونا رژیم صهیونیستی عراق دونالد ترامپ ایران عربستان سعودی فلسطین روسیه ونزوئلا لیبی افغانستان شیوع کرونا سوریه اندیشه های امام خمینی انقلاب اسلامی اندیشه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۳۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سربازان انقلاب اسلامی پاسخ قاطعی به تجاوزگری رژیم غاصب صهیونیستی دادند

بسم الله الرحمن الرحیم

«فَانتَقَمْنَا مِنَ الَّذِینَ أَجْرَمُوا وَکَانَ حَقًّا عَلَیْنَا نَصْرُ الْمُؤْمِنِینَ»

سپس ما از آنان که جنایت کردند (به واسطه‌ی مؤمنین) انتقام گرفتیم و یاری مؤمنان حقی بر عهده‌ی ماست.

(روم،۴۷)

 

دلاور مردان غیور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

پاسخ دندان شکن شما فرزندان انقلاب اسلامی و سربازان راه امام خمینی کبیر (ره) و جان بر کفان امام خامنه‌ای (مدظله العالی) به رژیم غاصب صهیونیستی بار دیگر جلوه‌ی قدرت بی کران انقلاب اسلامی مردم عزیز ایران را در مقابل چشم جهانیان به نمایش گذاشت.

دوستان به این قدرت عظیم دلگرم و خوشحال و دشمنان جبهه‌ی مقاومت، از این سیلی محکم خوار و ذلیل و منگ شدند.

ملت عزیز ایران از همان لحظات نخستین، با غریو تکبیر بر بام خانه‌ها و خیابان‌ها شادی خود از این اقدام شما سربازان سرافراز انقلاب اسلامی را ابراز کردند.

 همگان دیدند صبر راهبردی، قدرت بازدارندگی، اقدام متقابل پشیمان کننده و تنبیه متجاوز، دکترین واقعی دفاعی نظام اسلامی بوده، هست و خواهد بود و آنان که سعی داشتند با تمسخر این واژه‌ها نظام اسلامی مقتدر را ناتوان و ترسو نشان دهند رسوا گشته و نقشه هایشان نقش بر آب شد.

اینک هرچقدر امپراطوری رسانه‌های صهیونیست در سراسر جهان بخواهند این سیلی محکم و گیج کننده‌ی شما به رژیم خبیث صهیونیستی را انکار و تحریف کنند، برایشان ممکن نیست و دل‌های بیدار ملت ایران و آزادگان جهان، این دروغ‌ها را باور نخواهد کرد.

از این پس ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ برای ملت ایران و همه‌ی مستضعفان جهان، روز بزرگیست که حزب الله به حزب الشیطان ضرب شست جانانه‌ای نشان داد و این روز بزرگ به عنوان یکی از ایام الله در تاریخ بشری زنده خواهد ماند. دنیا روزگارش را سپری میکند و از امروز شمارش معکوس قطع نفس رژیم نامشروع بیش از پیش به صدا درمی آید.

جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان البرز به نؤبه‌ی خود این پیروزی و شادکامی را به ملت عزیز ایران تبریک گفته و از شما دلاورمردان غیور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که موجبات این تشفی صدور را برای مؤمنین سرتاسر عالم فراهم کردید، قدردانی و سپاس فراوان به عمل می‌آورد؛ و لقد کتبنا فی الزبور من بعد الذکر ان الارض یرث‌ها عبادی الصالحون...

 

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

دیگر خبرها

  • ۳۰ دانشگاه در فاز اول رویکرد خود را به حکمت بنیان تغییر می‌دهند
  • ارتش مکتبی و قانون اساسی
  • ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی گرامی باد
  • ۲۹ فروردین تاریخی ماندگار برای ارتش جمهوری اسلامی ایران
  • حماسه‌آفرینی‌های ارتش چراغ راه مجاهدان عرصه حق و باطل است
  • سربازان انقلاب اسلامی پاسخ قاطعی به تجاوزگری رژیم غاصب صهیونیستی دادند
  • اعلام آمادگی پایگاه پدافندی ارتش در آبدانان
  • ضرورت معرفی خدمات انقلاب اسلامی درعرصه عمل وخدمت
  • ارتش جمهوری اسلامی ایران مکتبی و مردمی است
  • تجدید میثاق کارکنان ارتش با آرمان‌های امام خمینی (ره)