Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، فیفا جمعه هفته قبل (۹ خرداد) با ارسال نامه‌ای به فدراسیون فوتبال ایران  و اعلام نارضایتی از روند اصلاح اساسنامه این فدراسیون درخواست کرده پیش نویس اساسنامه طبق مواردی که در  تاریخ ۳۰ آگوست ۲۰۱۹ (۸ شهریور ۹۸)  در اختیار  مدیران فدراسیون قرار گرفته است، تنظیم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیفا اعتقاد دارد فدراسیون فوتبال ایران مفاد بند ۱ ماده ۱۴ و بند ۱ ماده ۱۹ اساسنامه فدراسیون جهانی مبنی بر اینکه «فدراسیون‌های عضو ملزم هستند تمام امور خود را به صورت مستقل و بدون تاثیرپذیری از اشخاص سوم اداره کنند» پیروی نکرده و در پیش نویسی که به تازگی برای فیفا ارسال شده باز هم نام وزیر ورزش و جوانان و حتی رئیس کمیته ملی المپیک بین اعضای مجمع به چشم می‌خورد.

همچنین بحث مستقل بودن اعضای ارکان قضایی و کمیته انتخابات فدراسیون و انتخاب آن‌ها در مجمع جزء مواردی است که فیفا روی آن تاکید دارد و به همین دلیل به فدراسیون فوتبال اعلام کرده باید تا ۱۶ خرداد، اصلاحات مربوطه را در این پیش نویس اعمال کند.

فیفا در نامه اخیر خود به فدراسیون هشدار داده در صورت اصلاح نشدن این موارد، گزارشی را در اختیار مراجع ذی ربط قرار می‌دهد تا برخورد‌های لازم صورت بگیرد.

در روز‌های اخیر بحث تعلیق فوتبال کشورمان بسیار جدی شده، اما منابع آگاه در فدراسیون اعلام می‌کنند با توجه به مهلت ۳ روزه‌ای که در اختیار آن‌ها قرار دارد تا پایان این زمان بحث تعلیق مطرح نیست.

بیشتر بخوانید: علوی: خطا‌های اساسنامه به اندازه انگشتان ۲ دست هم نیست/ مسابقات تدارکاتی با تصمیم ستاد مبارزه با کرونا لغو شده است

اعضای هیئت رئیسه  فدراسیون فوتبال روز گذشته برای بررسی ایراد‌های مدنظر فیفا تشکیل جلسه دادند و صبح امروز (سه شنبه) هم به دیدار وزیر ورزش رفتند تا راهکار‌های حفظ استقلال فدراسیون و حذف وزیر ورزش از ترکیب مجمع را بررسی کنند.

در نهایت باید دید خروجی این جلسات و اقدام‌هایی که کمیته حقوقی و تدوین مقررات برای اصلاح اساسنامه انجام می‌دهد، سبب دور شدن سایه شوم تعلیق و روی کار آمدن کمیته انتقالی  از فدراسیون فوتبال ایران می‌شود یا خیر؟

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فدراسیون فوتبال فیفا فوتبال ایران فدراسیون فوتبال فوتبال ایران وزیر ورزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۳۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احضار بازیکن استقلال به کمیته های اخلاق و انضباطی

بازیکن تیم فوتبال استقلال به دلیل انتشار استوری توهین آمیز، به کمیته‌های اخلاق و انضباطی فدراسیون فوتبال احضار می‌شود.

به گزارش میزان، بر اساس گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، و به نقل از  روابط عمومی سازمان لیگ فوتبال ایران، آرش رضاوند به دلیل انتشار استوری توهین آمیز علیه مدیر مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایران به کمیته‌های اخلاق و انضباطی فدراسیون فوتبال احضار می‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • جریمه جدید فوتبال ایران برای پرسپولیس!
  • انتخاب اعضای هیئت رئیسه فدراسیون سه گانه
  • اتفاق جالب در رفسنجان: واریز مستقیم پول از کارخانه مس به حساب بازیکنان!
  • برگزاری نخستین جلسه شورای استعدادیابی کمیته ملی پارالمپیک
  • واکنش اسبقیان به ادعای وزیر اقتصاد در مورد مسائل مالی فدراسیون فوتبال+فیلم
  • احترام نظامی به جایگاه هیئت رئیسه مجلس
  • احضار بازیکن استقلال به کمیته های اخلاق و انضباطی
  • هاشمی: از میزبانی هندبال ایران حمایت می‌کنیم
  • لیگ برتر تا هفته پایانی بدون VAR/ دلیل مخالفت فیفا مشخص شد
  • دلیل مخالفت فیفا با برگزاری بازی های لیگ با VAR مشخص شد