Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-23@08:42:29 GMT

احتمال اجرای آزمایشی طرح ترافیک از 17 خرداد

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۵۳۸۵۲

احتمال اجرای آزمایشی طرح ترافیک از 17 خرداد

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران در حاشیه جلسه شورای شهر تهران درباره سرانجام اجرای طرح ترافیک شهر گفت: من تا کنون برای اجرای این طرح ورود نکرده‌ام تنها سوال پرسیده‌ام که سرانجام اجرای طرح به کجا رسید که گفته شده است گویا رئیس‌جمهور به این مسأله ورود یافته‌ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در مورد برگزاری جلسات هم‌اندیشی گفت: به دلایل شرایط کرونایی فعلا جلسات هم‌اندیشی بین اعضای شورای شهر و مدیران شهری برگزار نمی‌شود.

رئیس شورای شهر تهران در مورد تراکم مسافران در مترو و اتوبوس گفت: از سوی وزارت بهداشت و شخص وزیر در اجرای محدودیت‌های ترافیکی حساسیت‌هایی ایجاد شده است آمارهای روزهای گذشته نیز نشان می‌دهد روند ابتلا افزایش یافته بنابر این به نظر می‌رسد اجرای محدودیت‌های ترافیکی از شنبه آزمایشی باشد.

هاشمی گفت: وزیر بهداشت اعلام کرده اگر فاصله‌گذاری اجتماعی در حمل و نقل عمومی رعایت نشود، مجدداً لغو طرح ترافیکی را دنبال خواهد کرد. البته ما از مردم درخواست داریم موضوع استفاده از ماسک را جدی بگیرند.

وی در مورد کمک‌های دولتی به شهرداری جهت اقدامات ضدکرونا گفت: نامه‌ای به امضای مشترک من و حناچی به دولت ارسال شده است و از آنها خواسته‌ایم مبالغی را در اختیار شهرداری تهران قرار دهند اما تا کنون این موضوع محقق نشده است.

رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: البته به ما اعلام کرده‌اند که این کمک‌ها به صورت وام در اختیار شرکت‌هایی قرار می‌گیرد که به علت کرونا نباید تعدیل نیرو کنند و از آنجای که شهرداری تهران فعالیت‌‌های زیادی دارد ولی درآمدهایش کاهش یافته است از حناچی درخواست داریم که دریافت کمک دولت را پیگیری کند.

وی گفت: از مبلغ 75 هزار میلیاردی که در اختیار دولت قرار گرفته است حدود 3 تا 4 میلیارد تومان آن احتمالا سهم شهرداری خواهد بود.

انتهای پیام/

20 / 20 رئیس شورای شهر تهران محسن هاشمی حاشیه جلسه شورای شهر تهران جلسات هم‌اندیشی فاصله‌گذاری اجتماعی طرح ترافیک تراکم مسافران در مترو و اتوبوس افزایش روند ابتلا به کرونا

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: رئیس شورای شهر تهران محسن هاشمی حاشیه جلسه شورای شهر تهران جلسات هم اندیشی فاصله گذاری اجتماعی طرح ترافیک افزایش روند ابتلا به کرونا رئیس شورای شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۳۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر راه‌ و رئیس بانک مرکزی مسئول اجرای تعهدات دولت در عرضه زمین و تسهیلات مسکن هستند

جعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار قدس در مورد واگذاری زمین و دادن تسهیلات به مردم برای  ساخت مسکن، گفن: دولت درمسئله تامین زمین دو میلیون و اندی زمین را تامین کرده و باید سریعتر 4 میلیون که در طول 4 سال تعهد داده است را  تامین کند. شاید در شهرهای بزرگ امکان تامین این زمین  برایش نباشد اما در شهرهای کوچک و روستاها براحتی می تواند این زمین را  تامین کند.

وی اظهار کرد: دولت حتی اگر نتواند تسهیلات بدهد باید زمین را واگذار کند. سختگیری هایی که شورای عالی شهرسازی و معماری و کمیسیون ماده 5 شورای توسعه برنامه  دارند که استانها برای ورود زمین انجام می دهند جالب نیست. باید اجازه دهند که محدودیات توسعه پیدا کند و مردمی که در این شرایط تورمی انتظار دارند نقدینگی خود را تبدیل به زمین و مسکن و خودرو بکنند اگر زمین به آنها واگذار شود می روند در زمین خود سرمایه گذاری می کنند و بنایی را شروع می کنند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد:  وزارت راه و بنیاد مسکن و بانکها باید به تعهدات خود در واگذاری زمین برای ساخت مسکن عمل کنند و کار خود را سرعت دهند که بسیاری از مشکلات حوزه مسکن حل شود. باید وزیر راه و شهرسازی و رئیس بانک مرکزی به تکالیف خود در زمینه عرضه زمین و پرداخت تسهیلات ساخت مسکن عمل کنند. باید کار خود را در این زمینه ها سرعت دهند که بسیاری از مشکلات حوزه مسکن حل شود و با این اتفاق فشار روی بازار ارز و سکه هم برطرف می شود.

وی خاطر نشان کرد: در کنار واگذاری زمین باید این امکان را فراهم کنیم که مردم پیش خرید انشعابات برق و گاز و آب و تلفن را داشته باشند کسی شاید پول نداشته باشد که زمین کامل بگیرد وزارت راه باید بیاید بگوید اگر پول کامل نداری برای یک واحد مسکونی بیا یک دوم یا یک سوم را مشارکت کن و مابقی را بعد برای شما فراهم کنیم و این به مشارکت مردمی در طرح های مختلف  کمک می کند.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت
  • احتمال برگزاری انتخابانی فدراسیون دوومیدانی در خرداد
  • پلاک‌گذاری تاکسی‌های برقی در انتظار نامه شورای عالی ترافیک
  • انتقاد از سیاست‌های تحمیلی شرکت کنترل ترافیک تهران
  • وزیر راه‌ و رئیس بانک مرکزی مسئول اجرای تعهدات دولت در عرضه زمین و تسهیلات مسکن هستند
  • جلسات شورای قضایی خوزستان مسئله‌محور باشد
  • واگن‌های ملی در حال طی کردن مراحل آزمایشی است
  • آغاز مطالعات طرح ترافیک شهر قزوین
  • اجرای پایلوت طرح بازنگری خطوط تاکسیرانی
  • مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران از پروژه‌های حمل و نقل و ترافیکی شهرداری منطقه یک بازدید کرد/ پیشرفت قابل توجه شهرداری منطقه یک در اجرای پروژه‌های ترافیکی