Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در شرایطی که مسابقات باشگاهی در سرتاسر جهان کم کم و با رعایت پروتکل های بهداشتی از سر گرفته می شود، لیگ ستارگان قطر هم قرار است به زودی آغاز شود. لیگی که 5 هفته از آن باقی مانده و قرار است از سوم مردادماه از سر گرفته شود.

با این حال یکی از اصلی ترین چالش ها در راه برگزاری رقابت های لیگ قطر، مسئله آب و هوای این کشور است و گرمای شدید فصل تابستان ممکن است بر روی عملکرد بازیکنان تاثیر بگذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین دلیل 5 استادیوم کولردار دوحه آماده برگزاری مسابقات باقیمانده لیگ و جام حذفی این کشور خواهند بود. 5 هفته از رقابت‌های لیگ قطر باقی مانده و انتظار می‌رود با تنظیم برنامه زمانبندی مناسب 6 مسابقه هر هفته در استادیوم‌های مجهز تعیین شده برگزار شود. بازی‌های جام حذفی هم به مرحله نیمه نهایی رسیده و با انجام 3 مسابقه دیگر تمام خواهد شد.

هتل‌های مورد نظر تیم‌ها نیز ابتدا ضدعفونی و سپس مورد تایید وزارت بهداشت قطر قرار می‌گیرد تا قرنطینه اعضای تیم‌ها در طول برگزاری مسابقات باقیمانده به شکل کامل انجام شود.

254 43

کد خبر 1394984

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: فوتبال آسیا کنفدراسیون فوتبال آسیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۴۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انفجار و آتش‌بازی در کهکشان همسایه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل ازاینترستینگ انجینرینگ، محققان مرکز بین المللی Radio Astronomy Research (ICRAR) در پژوهشی جدید یک نقشه با وضوح بالا از انفجارهای NGC۴۳۸۳ ارائه کردند. آنها معتقدند ستارگان در بخش مرکزی کهکشان در حال انفجار هستند که به تشکیل ابرهای عظیمی از گاز منجر می شود که مقدار زیادی عناصر شیمیایی سنگین آزاد می کنند.

آدام واتس مولف ارشد پژوهش در این باره می گوید: جریان گاز به غیر از هیدروژن عناصر سنگین زیادی مانند سولفور، نیتروژن و اکسیژن در فضا منتشر می کند. این مواد عناصر سازنده سیاراتی مانند زمین هستند و برای حیات الزامی به شمار می آیند.

NGC۴۳۸۳ که در خوشه سنبله واقع شده، یکی از نزدیک ترین خوشه های کهکشانی به زمین در کهکشان راه شیری است. نقشه ای که محققان تهیه کرده اند فرصتی برای مطالعه جریان گاز در کهکشان همسایه را فراهم می کند.

گازها با سرعت حدود ۴۴۷ هزار مایل بر ساعت از NGC۴۳۸۳ سرازیر می شوند. این جریان گازی چنان عظیم است که حتی اگر موشکی با سرعت نور حرکت کند، ۲۰ هزار سال طول می کشد تا به انتهای ابر گازی برسد.

واتس در این باره می افزاید: یافتن جریان هایی مانند این نمونه بسیار نادر است، بنابراین هر بار که یک جریان گازی مشابه رصد می کنیم به انبوهی از اطلاعات دست می یابیم که در درک ماهیت فیزیک این رخدادها استفاده می شود.

به گفته محققان این نوع از جریان های گازی زمانی اتفاق می افتد که در یک کهکشان انبوهی از ستارگان تازه با سرعت بالا به وجود می آیند و همین امر در مرکز NGC۴۳۸۳ نیز رخ داده است. در مدت کوتاهی پس از ایجاد ستاره های تازه، ستارگان بزرگتر به شیوه ای درخشان منفجر می شوند و ابرنواختر می سازند.

چنین انفجارهایی انبوهی از گاز داخل کهکشان را به بیرون آن منتشر می کند و درنتیجه جریان گازی پدید می آید. گاز خروجی غنی از عناصر سنگینی است که چشم اندازی یگانه از فرایند پیچیده ترکیب بین هیدروژن و مواد در جریان های گازی فراهم می کند.

کد خبر 6085013 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • نگاه‌ها به بازی لغو شده: همه لیگ تکرار می‌خواهند!
  • حزباوی در آستانه قهرمانی در لیگ ستارگان قطر
  • انفجار و آتش‌بازی در کهکشان همسایه
  • روایت مسئول برگزاری لیگ یک از لغو عجیب بازی سرنوشت‌ساز
  • استقلال ملاثانی و فجر سپاسی پشت در ماندند؛ بازی لغو شد + عکس
  • شهریار رکوردشکنی کرد/ گام بلند مغانلو برای آقای گلی
  • رقابت‌های جهانی تنیس در مازندران آغاز شد
  • پایان مسابقات این هفته با برگزاری دو مسابقه در اصفهان و گیلان
  • قهرمانی استقلال بدون هوادار | اهدای جام به پرسپولس در جشن باشکوه
  • مهدی: دیدار‌های سه هفته پایانی همزمان برگزار می‌شود