Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@09:33:23 GMT

عضویت بیش از ۲۲ هزار نفر در کتابخانه‌های عمومی ایلام

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۵۴۰۶۹

عضویت بیش از ۲۲ هزار نفر در کتابخانه‌های عمومی ایلام

ایسنا/ایلام در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی استان ایلام بر فراهم شدن بیش از پیش بسترها و زیرساخت‌های لازم جهت کتابخوانی دیجیتال در ایلام تاکید شد.

«محمد نوذری» معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام،  در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان، اظهار کرد: با توجه به روند پیشرفت تکنولوژی باید با فراهم کردن زمینه گسترش کتابخوانی دیجیتال مردم بیش از پیش به سمت کتابخوانی و مطالعه ترغیب شوند و چنانچه تجهیز، ساخت، برنامه‌ها و طرح‌های در دست اجرا در حوزه کتابخانه‌های شهرستان‌ها در تعامل با فرمانداران صورت گیرد بدون شک می‌تواند اثربخش باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه همه باید در جهت توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی در استان تلاش کنیم چرا که مطالعه و کتابخانی موضوعی گسترده، مردمی و فرا سازمانی است، تاکید کرد: باید بسترها و زیرساخت‌های لازم جهت کتابخوانی دیجیتال در استان بیش از پیش فراهم شود.

«سمیه حیدری» مدیرکل کتابخانه‌های عمومی ایلام نیز در این نشست با بیان اینکه بهترین راه برای ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی در استان توجه به بخش کودک و نوجوان است، اظهار کرد: در برنامه این اداره کل تامین اعتبار جهت تعمیر و تجهیز کتابخانه‌های عمومی با محوریت بخش کودک در اولویت قرار دارد.

وی گفت: در استان ایلام بیش از ۲۲ هزار نفر عضو کتابخانه های عمومی هستند که بیشترین عضو بین رده سنی ۳۰  تا ۶۰ سال و کمترین عضو نیز رده سنی ۶۰ الی ۷۵ سال است.

مدیر کل کتابخانه های عمومی ایلام با بیان اینکه کتابخانه های استان نباید تنها مکانی برای امانات کتاب و حضور یک عضو در آن باشد، اضافه کرد: برنامه های این اداره کل در سال جدید توسعه کیفی و ارتقا فرهنگ کتابخوانی در کلیه نقاط استان است.

حیدری در ادامه بر لزوم توسعه کیفی کتابخانه های استان تاکید کرد و  از کلیه ادارات و سازمان های استان خواست با توجه به کمبود منابع در کتابخانه های عمومی استان در زمینه تجهیز این مراکز همکاری لازم داشته باشند.

وی با بیان اینکه بیشترین منابع کتابخانه عمومی مربوط به ادبیات و کمترین منابع نیز مربوط به زبان انگلیسی است، تصریح کرد: از مجموع ۵۱ کتابخانه استان هفت کتابخانه مشارکتی در ادارات فعال است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری کتابخانه های عمومی استان ایلام کتابخانه های عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۴۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتابخانه مرکزی شهر ایلام بزرگترین پایگاه فرهنگی، اما فاقد امکانات است

ایسنا/ایلام مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام گفت: کتابخانه مرکزی شهر ایلام بزرگترین پایگاه فرهنگی استان است که به دلیل  محدودیت امکانات، نمی‌توان برنامه‌های فرهنگی مرتبط با کتابخوانی را در آن برگزار کرد.

«سمیه حیدری» با حضور در ایسنا اظهار کرد: این کتابخانه با ظرفیت مطالعه حضوری محدود خود، برای خانم‌ها و آقایان، از صبح زود تا ساعت ۲۲، در سه شیفت کاری، به اعضا خدمت ارائه می‌دهد.

وی با بیان اینکه این کتابخانه در تعطیلات نوروزی هم تا ساعت ۱۵ عصر فعال است خاطر نشان کرد: این کتابخانه فاقد استانداردهای مد نظر ماست.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام در خصوص استانداردهای مد نظر این اداره‌کل برای کتابخانه مطلوب گفت: امروزه در کتابخانه‌های جدید و مدرن کشور، حدود ۶۰ نوع خدمت فرهنگی ارائه می‌شود ولی با فضای موجود  این کتابخانه، امکان ارائه خدمات فرهنگی کم است برای این منظور نیازمند اعتبار هستیم و امیدواریم با گنجاندن طرح بازطراحی کتابخانه مرکزی شهر ایلام در لیست طرح‌های سفر رئیس جمهور به استان، بتوانیم این معضل را حل کنیم.

حیدری خدمات فرهنگی این اداره‌کل را در جهت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی دانست و عنوان کرد: برگزاری برنامه‌های فرهنگی متنوع، با محتوای مناسب سبب جذب نوجوانان و جوانان و افزایش اعضای کتابخانه ‌ها می‌شود.

وی تعداد برنامه‌های فرهنگی اجرا شده سال قبل این اداره کل  در سطح کتابخانه ‌های استان را ۱۴ هزار برنامه اعلام کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عضویت ۴۰ هزار نفر در کتابخانه‌های لرستان
  • اهدای بیش از یک هزار و ۷۰۰ جلد کتاب به کتابخانه عمومی دانشجو در ملایر
  • کتابخانه مرکزی شهر ایلام بزرگترین پایگاه فرهنگی، اما فاقد امکانات است
  • هیات خادم الرضا (ع) به حوزه کتاب و کتابخوانی توجه ویژه داشته است
  • هیات خادم الرضا(ع) به حوزه کتاب و کتابخوانی توجه ویژه داشته است
  • راه اندازی پیشخوان کتاب در ادارات نقده
  • الزام شهرداری‌ها به پرداخت سهم ۰.۵ درصدی کتابخانه‌های عمومی
  • الزام شهرداری‌ها به پرداخت سهم نیم درصدی کتابخانه‌های عمومی
  • برگزاری ویژه‌ برنامه ماه عاشقی در شیراز
  • ویژه‌برنامه ماه عاشقی در شیراز برگزار می‌شود