Web Analytics Made Easy - Statcounter

الله کرم لیراوی روز سه شنبه در جریان سفر به قزوین و دیدار با مدیرکل فنی و حرفه ای این استان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر اظهار داشت: ۱۱ هزار و ۷۰۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای در کشور به فعالیت می پردازند که از اسفند ماه به دنبال شیوع کرونا و با هدف حفظ سلامت مهارت جویان و در پی اجرای دستورات ستاد ملی مقابله با کرونا تعطیل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای کشور مستاجر هستند،افزود: مالکان این آموزشگاه ها در این چند ماه باید هزینه های سنگین اجاره بها و همچنین حقوق پرسنل و کارکنان خود را پرداخت می کردند در حالی که درآمدی نیز در این مدت حاصل نکردند.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای کشور با بیان اینکه دولت به منظور کمک به جبران خسارت وارده به آموزشگاه ها تسهیلات ۱۶ میلیون تومانی با نرخ ۱۲ درصد در نظر گرفته است،اظهار داشت: خیلی از آموزشگاه ها برای دریافت این تسهیلات اقدام کرده اند اما هنوز پرداختی انجام نشده است و امیدواریم با همراهی دولت این کار زودتر محقق شود.

وی با اشاره به بازگشایی آموزشگاه های فنی و حرفه ای از اواخر اردیبهشت همراه با محدودیت در تعداد مهارت جویان و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی،افزود: در حال حاضر به دلیل وضعیت موجود، آموزشگاه ها نمی توانند از همه ظرفیت خود برای جذب و آموزش متقاضیان استفاده کنند.

لیراوی در ادامه با بیان اینکه ۶۰ درصد اجرای آموزش های مهارتی در کشور بر عهده آموزشگاه های آزاد است،اظهار داشت: در صورت حمایت های لازم دولت از بخش خصوصی این ظرفیت وجود دارد که ۹۰ درصد آموزش های فنی مورد نیاز و تقاضا در کشور از سوی این بخش و آموزشگاه های آزاد ارایه شود.

وی در ادامه از پیگیری انجمن صنفی آموزش گاه های آزاد فنی و حرفه ای برای بیمه کردن موسسان و مدیران این آموزشگاه ها خبر داد و گفت: بخش قابل توجهی از موسسان و مدیران این مراکز آموزشی زنان سرپرست خانوار هستند و امیدواریم با رایزنی با مجلس یازدهم بتوانیم این مطالبه را به تصویب رسانده و به قانون تبدیل کنیم.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای کشور همچنین گفت: امیدواریم در سال جاری با اصلاح در آئین نامه مربوط به اداره امور آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای، بخشی از مشکلات مربوط به این مراکز آموزشی را برطرف کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای قادر هستند مطابق با نیازهای جامعه به ارایه آموزش های مهارتی بپردازند،افزود: ۶ هزار استاندارد آموزشی مهارتی تعریف و تعیین شده که بسیاری از آنها در آموزشگاه های آزاد کشور به متقاضیان و مهارت جویان ارایه می شود.

لیراوی با اشاره به نیاز کشور به نیروی کار متخصص و ماهر،گفت: بر همین اساس درصدد هستیم با کمک سازمان آموزش فنی و حرفه ای، تعداد و ظرفیت آموزشگاه های آزاد را گسترش دهیم.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت ۱۶۷ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای در قزوین،گفت: این استان با توجه به توانمندی های اقتصادی بالا در بخش صنعت و کشاورزی می تواند در بخش مهارت آموزی، جزو استان های مطرح کشور باشد.

لیراوی افزود: قزوین علاوه بر صنعتی و کشاورزی بودن، دارای جاذبه های تاریخی و طبیعی زیادی است و می توان بخشی از آموزش های مهارتی در این استان را به سمت حوزه گردشگری هدایت کرد.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای کشور گفت: اداره کل فنی و حرفه ای قزوین تعامل و رابطه تنگاتنگی با این انجمن دارد و امیدواریم در نتیجه این موضوع از ظرفیت آموزشگاه های آزاد برای اجرای تعهدات آموزشی در این استان به بهترین شکل استفاده ببریم.

در حال حاضر بخش خصوصی مجری بیش از ۵۰ درصد آموزش‌های مهارتی در قزوین است.

۱۶۷ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای در استان قزوین دارای مجوز فعالیت هستند.

برای سال جاری پنج میلیون و ۶۰۰ هزار نفر ساعت آموزش مهارتی به عنوان تعهدات استان قزوین در نظر گرفته شده است که از این میزان بیش از ۵۰ درصد از سوی مراکز آموزشی بخش خصوصی ارایه خواهد شد.

این آموزشگاه ها در سال گذشته نزدیک به ۲ میلیون و صد هزار نفر ساعت آموزش مهارتی به متقاضیان ارایه کردند.

همچنین ۱۰ مرکز دولتی فنی و حرفه ای به متقاضیان در استان قزوین آموزش های مهارتی ارایه می کنند.

برچسب‌ها ویروس کرونا سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ویروس کرونا سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای کشور آموزش های مهارتی آموزشگاه ها صنفی آموزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۴۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

المپیاد ملی آموزش هنر نخستین گام در جهت رقابت بین آموزشگاه‌ها

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، جلسه مشترک معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با جمعی از مدیران آموزشگاه‌های آزاد هنری پیرامون برگزاری المپیاد ملی آموزش هنر برگزار شد.    معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد؛ با بیان طرح برگزاری المپیاد ملی آموزش هنر در قالب لیگ قهرمانی مراکز آموزش هنر سراسر کشور به عنوان نخستین گام در جهت رقابت و پویایی بین آموزشگاه‌های استان برای شناسایی، کشف استعداد‌های برتر حوزه‌های تخصصی هنری (نمایش، موسیقی و هنر‌های تجسمی)، و هدایت این هنرجویان در جامعه، از کلیه مدیران مسئول آموزشگاه‌های هنری استان جهت حضور پر شور و نشاط در این طرح ملی دعوت کرد.     سیدعباس دهقان افزود: باتوجه به ماهیت گروهی و تیمی و رویکرد انسجام بخشی فرهنگی و اجتماعی این رویداد، موضوعات المپیاد تحت شعار محوری یکصدا ایران می‌باشد که شامل؛ هویت و سبک زندگی اسلامی-ایرانی، ایجاد انگیزه و امید آفرینی، ایجاد شور اجتماعی و تقویت مشارکت عمومی، تحکیم بنیان خانواده، همبستگی ملی و انسجام اجتماعی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.      وی گفت: مدیر هر آموزشگاه هنر‌های تجسمی می‌تواند صرفا یک تیم سه نفره دریکی از گرایش‌های طراحی، نقاشی و یا گرافیک معرفی و در سامانه ثبت نمایند.     دهقان ادامه داد: مدیرآموزشگا‌های هنر‌های نمایشی هم می‌توانند صرفا یک تیم سه الی پنج نفره تئاتر صحنه‌ای را معرفی و ثبت نمایند. در حوزه موسیقی نیز البته صرفا یک تیم سه الی پنج نفره در یکی از گرایش‌های ایرانی یا موسیقی جهانی معرفی و ثبت کند.      وی بیان کرد: مدیر آموزشگاه‌های خوشنویسی می‌توانند صرفا یک تیم سه نفره در یکی از گرایش‌های نستعلیق یا شکسته نستعلیق را معرفی نمایند.     دهقان تاکید کرد: اعضای تیم‌های معرفی شده باید جزء هنرجویان همان آموزشگاه باشند.     به گفته وی بارگذاری و ثبت آثار تیم‌ها در سامانه به نشانی https://olympiart.ir/institute/ توسط مدیرآموزشگاه تا ۲۰ اردیبهشت صورت پذیرد و در نهایت از اول تا ۱۰ خرداد داوری آثار انجام می‌شود.      معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان یزد بارگذاری آثار تا ۲۰ اردیبهشت سال‌جاری اعلام کرد و افزود: برگزیدگان تا نیمه تیرماه به ستاد ملی معرفی می‌شوند.     وی گفت: آموزشگاه‌هایی که تیم هایشان به مرحله ملی معرفی شوند جدا از هدایای نقدی، لوح تقدیر، درج ۳۰ درصد امتیاز این رویداد در فرایند رتبه بندی آموزشگاه‌ها و فرایند ارزیابی جایزه ملی آموزش هنر را اخذ می‌کنند و در صورت دریافت جام قهرمانی درج ۱۰۰ درصد امتیاز این رویداد در فرایند رتبه بندی آموزشگاه خواهدبود.     وی در عین حال متذکر شد تیم‌های راه یافته به سطح ملی به جشنواره فجر معرفی می‌شوند.     لازم به ذکر است ۱۰۶ آموزشگاه آزاد هنری در رشته‌های تخصصی نمایش، تجسمی، موسیقی، خوشنویسی و هنر‌های سنتی با مجوز دائمی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در سطح استان فعالیت می‌کنند.

دیگر خبرها

  • المپیاد ملی آموزش هنر نخستین گام در جهت رقابت بین آموزشگاه‌ها
  • آموزشگاه‌های آزادهنری معاف از مالیات می‌باشند
  • تسهیلات کم‌ بهره برای نخبگان مهارتی استان اردبیل
  • تسهیلات کم‌بهره برای نخبگان مهارتی استان اردبیل
  • نخبگان مهارتی استان اردبیل تسهیلات کم‌بهره دریافت می‌کنند
  • مهارت‌آموزی ۱۴۹۳ بانوی بیرجندی در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای
  • صحرایی: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین فنی‌وحرفه‌ای و دانشگاه صنعتی همدان
  • طرح پویش دانشگاه آزاد، تلاقی آموزش مهارتی و اشتغال دانش‌بنیانِ نسل جوان
  • مسلمی نائینی: ارائه آموزش‌های تخصصی، مهارتی و دانش‌بنیان توسط جهاددانشگاهی