Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش میزان، با حضور حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی رییس قوه قضاییه، «رزمایش برکت امام خمینی» از سوی ستاد اجرایی فرمان امام و در جوار مرقد مطهر رهبرکبیر انقلاب برگزار شد.

افتتاح بیش از ۲۴۰۰ پروژه عمرانی در سراسر کشور، تأمین اعتبار ایجاد ۱۸۸ هزار شغل برای آسیب‌دیدگان کرونا، کمک به تأمین ۳۵۰۰ مسکن برای خانواده‌های دارای معلول و ارسال ۴ میلیون بسته معیشتی پروتئینی به مناطق محروم کشور، ازجمله بخش‌های این رزمایش بزرگ بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیسی، رییس قوه قضاییه در رزمایش برکت امام خمینی (ره) که از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام برگزار شد، گفت: آنچه روح مطهر امام خمینی(ره) را شادمان می‌کند، خیرات و برکاتی است که امروز به نام ایشان تحت تعلیمات و آموزه‌های حضرت امام(ره) از جمله توجه به فقرا، مستمندان و نیازمندان انجام می شود. .

رییسی در ادامه افزود: آنچه که روح مطهر امام(ره) را شادمان می کند، خیرات و برکاتی است که امروز به نام ایشان و تحت تعلیمات و آموزه هایی که به همه ما مبنی بر توجه به فقرا و مستمندان و نیازمندان آموختند، صورت می‌گیرد .

وی تصریح کرد: برگزاری جلسه ای به این شکل در سالگرد رحلت امام(ره) حتما روح ایشان را شاد خواهد کرد. از تولیت آستان مقدس امام خمینی رضوان الله علیه و ریاست ستاد اجرایی فرمان امام و رییس هیات امنای ستاد اجرایی فرمان امام وهمه اجزای این مجموعه که در جهت این خدمت ارزشمند و مومنانه و خداپسندانه نقش آفرینی کردند، تشکر می‌کنم.

رییسی با تاکید بر اینکه جامعه اسلامی جامعه مبتنی بر عدالت است، گفت: روابط اجتماعی و اقتصادی در جامعه باید مبتنی بر عدل باشد و در همین زمینه امام خمینی(ره) قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نیز آموزه هایی داشتند که در صحیفه نور جمع آوری شد و همچنین در رهنمودهایشان در آغازین روزهای انقلاب اسلامی از اهداف مهم انقلاب اسلامی را اجرای عدالت در همه حوزه‌ها بیان کردند .

رییس قوه قضاییه تاکید کرد: عدالت وسیع ترین و گسترده ترین مقوله‌ای است که در همه حوزه‌ها وجود دارد و مفهومی بسیار گسترده و فراگیر است که عدالت اجتماعی، اقتصادی ، انفسی و آفاقی از آن جمله است.

رییسی با بیان اینکه جامعه باید مبتنی بر عدل باشد، یادآور شد: یکی از محورهایی که مدنظر امام خمینی(ره) بود عدالت در جامعه و عقلانیت است. این موارد سنگ بنای جامعه اسلامی ما به شمار می رود که البته تلاش‌های بسیاری نیز در طول انقلاب اسلامی برای تحقق آنها انجام شده؛ اما بازنگری به این موضوع ضروری است.

وی با بیان اینکه فقر امر مذمومی است، گفت: فقر امری است که محصول بی عدالتی‌های اجتماعی و اقتصادی جامعه است که این موضوع به هیچ عنوان زیبنده نظام اسلامی نیست و باید چهره زیبای جامعه اسلامی را از لکه‌های نازیبای فقر بزداییم.

رییس دستگاه قضا خاطرنشان کرد: ماموریت نهادهای انقلاب اسلامی آن است که محرومان، فقرا و نیازمندان. احساس محرومیت، فقر و نیاز نکنند و این موضوع مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز هست.

رییسی گفت: دولت، ملت، نیرو‌های مسلح و مردم با هر چه که در اختیار داشتند، به میدان آمدند و این موضوع از جلوه‌های زیبایی است که باید در سالگرد رحلت امام راحل (ره) ثبت کرد و به رخ جهانیان کشید. این کار در پرتو آموزه‌های دین و رهبران دینی است؛ البته بسیاری از کشور‌ها امروزه دچار استیصال شده اند و می‌بینید که چه شرایط و وضعیتی امروز در دنیا وجود دارد.

وی یادآور شد: امروز ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) این حرکت مردمی را انجام داده و ۴ میلیون بسته را به فقرا و نیازمندان اهدا می‌کند؛ اما در کشور‌های غربی می‌بینید که با محرومین و مستضعفان چه می‌کنند. آنچه که شما در صحنه تلویزیون از حرکت پلیس آمریکا نسبت به یک رنگین پوست آمریکایی دیدید، عبارت از آمریکای بی نقاب است؛ بدان معنا که آمریکای بی نقاب همین جلوه برخورد پلیس آمریکا با یک سیاه پوست است.

رییس قوه قضاییه بیان کرد: دنیا باید رفتار آمریکایی‌ها با حقوق مردم را ببیند و به همین دلیل است که فریاد امام بزرگوار ما برای استکبار ستیزی به ویژه نسبت به آمریکا بلند شد و همواره مقام معظم رهبری نیز بر آن تاکید دارند که باید روحیه استکبار ستیزی در جامعه وجود داشته باشد تا همگان چهره و حقیقت استکبار را ببینند.

رییسی تصریح کرد: اگر بخواهیم فرهنگ و اندیشه امام (ره) بررسی را کنیم، دوگانه استکبار و استضعاف را در آموزه‌های ایشان متوجه خواهیم شد. امام فرمودند یک موی کوخ نشینان و محرومان را به کاخ نشینان ترجیح می‌دهند.

خبر در حال تکمیل است..

منبع: الف

کلیدواژه: ستاد اجرایی فرمان رییس قوه قضاییه انقلاب اسلامی جامعه اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۴۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبانی ما در کار؛ اسلام، اصول انقلاب و فرهنگ اهل بیت (ع) باشد

مرجع تقلید شیعیان گفت: باید در کار، مبانی همه ما اسلام و قرآن و اصول انقلاب اسلامی بویژه فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) باشد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت الله نوری همدانی در دیدار رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم؛ آیت الله حسینی بوشهری ضمن تجلیل از شخصیت اخلاقی و انقلابی  و عملکرد با تدبیر و درایت و به‌دور از هیاهوی آیت‌الله حسینی بوشهری گفت: جامعه مدرسین حوزه علمیه، ستون استوار حوزه و دارای سابقه درخشان حدود 60 ساله است و در انقلاب یک جریان اثرگذار بوده‌ است؛ شخصیت و هسته نخست این تشکیلات افرادی در سطح بالا بوده که هر کدام‌شان در حوزه، رکنی بودند.

وی افزود: باید در کارها  مبانی همه ما  اسلام و قرآن و اصول انقلاب اسلامی، بویژه فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) باشد، ارتباط با اساتید و طلاب که شورای عالی انجام می‌دهد و من در جریان چند جلسه آن هستم، بسیار موثر است که باید انشاءالله مستمر باشد. 

 مرجع عالیقدر جهان تشیع گفت: عده‌ای متأسفانه مغرضانه قضاوت می‌کنند، اما همه این مدلی نیستند، اگر مطلبی هم باشد، باید در فضای احترام و حفظ جایگاه مطرح شود، نه اینکه در فضای مجازی دست به تضعیف و تخریب بزنند و اغراض شخصی را نسبت به شخص خاصی دنبال کنند.

 وی عنوان کرد: اگر برای خدا کار شود و هدف برای رضایت خدا باشد، نباید کسی را که در حال خدمت در یک مجموعه ای است تخریب کرد بلکه همه باید کمک کنند و نباید در حوزه اختلاف باشد ما همه دنبال یک هدف هستیم و آن هم سربازی امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و خدمت به فرهنگ اهل بیت (علیهم السلام) و حفظ مبانی انقلاب و اصولی که امام راحل تبیین کردند نه اینکه جناحی و حزبی عمل شود.

آیت‌الله نوری همدانی گفت: دولت‌ها و افراد می‌آیند و می‌روند، ما با حفظ استقلال حوزه از نظام  که فرزند حوزه است و ولایت فقیه که امام عزیز آن را به عرصه زندگی آورد و رهبری هم با قدرت و حکمت امروز در حال اداره است، حمایت می‌کنیم و هر جا انحرافی باشد تذکر می‌دهیم و در این مسیر که‌ مربوط به امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است تعارف نمی‌کنیم.

وی عنوان کرد: من از افراد و طرق مختلف مسائل حوزه را دنبال می‌کنم امروز، البته در حوزه کاستی‌هایی وجود دارد که باید حل شود، ولی درمجموع عملکرد جنابعالی در سمت رئیس جامعه مدرسین و عضو شورای عالی حوزه را در مجوعه وظایف تعریف شده،  موفق می‌دانم و برای شما دعا می‌کنم، انشاءالله با هم فکری مشکلات حل شود، همانطور که تأکید کردم شما را فردی متدین و انقلابی می‌دانم و تقویت شما را لازم می‌دانم. البته باید توجه داشت جامعه مدرسین، شورای عالی و مدیریت حوزه با وجود پیوستگی، ولی هر یک وظایف دارند که عده‌ای وظایف را با هم مخلوط می‌کنند. 

وی گفت: من امیدوارم همه با هم در یک فضای دینی  و دوستانه مشکلات را حل کنیم و از انتقاد سازنده و پیشنهاد قابل اجرا استقبال کنیم و خدای نکرده اختلافی نباشد و حوزه به‌عنوان یک الگوی اخلاق و اخلاص باشد و احیانا به غرض ورزی‌های شخصی و حزبی  و گروهی توجه نشود، طبق همان اصول که عرض شد عمل شود و نوکری و سربازان امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را همه افتخار بدانیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رییس‌جمهور هفته آینده عازم پاکستان می‌شود
  • رییس‌جمهور ۳ اردیبهشت عازم پاکستان می‌شود
  • عملیات «وعده صادق» نمایانگر زنده‌بودن انقلاب اسلامی بود
  • عملیات«وعده صادق» نمایانگر زنده‌بودن انقلاب اسلامی بود
  • علما نقش‌آفرینان کلیدی در تمدن نوین اسلامی و تحقق عدالت اجتماعی
  • لزوم حمایت از پلیس برای برخورد با پدیده بدحجابی
  • مبانی ما در کار؛ اسلام، اصول انقلاب و فرهنگ اهل بیت (ع) باشد
  • عملیات وعده صادق سیلی محکمی به اسرائیل و آمریکا بود
  • تاسیس بنیاد مسکن بر مبنای محرومیت زدایی بوده است
  • حمایت دستگاه قضایی ایلام از پلیس برای برخورد با بدحجابی در جامعه