Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-19@05:56:04 GMT

حمایت از ۱۰ هزار فرصت شغلی آسیب‌دیده

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۵۴۲۹۴

به گزارش ایلنا، سیدمرتضی بختیاری با اشاره به ایجاد ۱۷۵ هزار فرصت شغلی در سال ۹۸ افزود: ۱۵۷ هزار و ۸۸۸ مورد از طریق اجرای طرح‎های اشتغال‌زایی و ۱۷هزار و ۹۲۳ مورد کاریابی از طریق پرداخت حق‌الزحمه کاریابی، بیمه سهم کارفرما و تعامل با کارفرمایان بوده است.

رئیس کمیته امداد ادامه داد: میانگین سرمایه‌گذاری انجام شده برای تولید مشاغل مددجویان ۳۰ میلیون تومان بوده که در قالب چهار میلیارد و ۷۱۴ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی به خانواده‌های تحت حمایت پرداخت شده است؛ همچنین درآمد کل طرح‌های اشتغال جاری تحت نظارت کمیته امداد هشت میلیارد و ۳۲۵ میلیون تومان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بختیاری گفت: در سال ۱۳۹۸ به ۱۵۷ هزار نفر از مددجویان مستعد آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در قالب آموزش‌های کارآفرینی، فنی، مهارتی و پایدارسازی داده شده است.

رئیس کمیته امداد با اشاره به تأسیس صندوق ضمانت تسهیلات اشتغال مددجویان در کمیته امداد، گفت: در این راستا حساب ضمانت مددجویان با ۳۵ میلیارد تومان اعتبار در صندوق امداد ولایت تشکیل شده است که می‌تواند تا ۳۵۰ میلیارد تومان تسهیلات مددجویان را ضمانت کند.

وی اضافه کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) در سال ۱۳۹۸، به ۱۰ هزار شغل آسیب‌دیده ناشی از سیل کمک کرد.

بختیاری با بیان اینکه یکی از برنامه‌های کمیته امداد ایجاد مراکز نیکوکاری کارآفرینی برای مددجویان بوده است، گفت: نخستین مرکز نیکوکاری کارآفرینی کشور در پارک علم و فناوری قزوین راه‌اندازی شده است و در آینده در تمام پارک‌های علم و فناوری کشور مراکز نیکوکاری کارآفرینی ایجاد می‌شود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: مشاغل آسیب دیده از کرونا کمیته امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۴۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۱۳ هزار فرصت شغلی مشاغل خانگی در خراسان‌شمالی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی، ناصر فخرموحدی در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری خراسان‌شمالی افزود: این فرصت‌های شغلی با پرداخت تسهیلات در قالب تبصره ۱۸، تبصره ۱۶ و مشاغل خانگی در استان ایجاد شده است.
وی گفت: نظارت بر نحوه اجرای طرح‌ها و هزینه کرد تسهیلات پرداخت شده، بسیار حائز اهمیت است به گونه‌ای که شیوه نامه نظارت بر عملکرد طرح‌ها صادر شده است تا مورد رصد قرار گیرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی بر راستی آزمایی طرح‌های اشتغال نیز تاکید و اضافه کرد: ایجاد شغل باید بتواند به معیشت و درآمد شهروندان کمک کند.
فخرموحدی با اشاره به اینکه بانک‌ها محدودیت‌های پرداخت تسهیلات را اعلام کنند، گفت: بانک‌ها باید موانع و محدودیت‌های موجود برای عدم پرداخت تسهیلات شناسایی و به شکل مکتوب اعلام کنند تا مراتب به شبکه بانکی اطلاع‌رسانی شود.
وی با بیان اینکه مشکلات بسیاری از واحد‌های تولیدی تنها مشکلات مالی نیست، خاطرنشان کرد: بسیاری از این واحد‌ها مشکلات مدیریتی و حقوقی نیز دارند که رفع موانع و فعال سازی مجدد آنها در سال جاری به صورت جدی دنبال خواهد شد.

دیگر خبرها

  • اولویت کمیته امداد، توانمندسازی مددجویان در حوزه اشتغال و مسکن است
  • ایجاد ۱۳ هزار فرصت شغلی مشاغل خانگی در خراسان‌شمالی
  • ایجاد ۴۲۳۵ فرصت شغلی برای نیازمندان خراسان‌جنوبی
  • پرداخت ۷۳ درصد تسهیلات اشتغالزایی مددجویان در اردبیل
  • توانمندسازی مددجویان کمیته امداد در سه محور اشتغال، مسکن و فرهنگی
  • ارائه تسهیلات اشتغال به مددجویان اردستانی
  • افزایش ۴۸ درصدی ایجاد اشتغال با راه اندازی تعاونی‌های جدید
  • ایجاد ۱۲ هزار و ۵۸۵ فرصت شغلی برای مددجویان لرستان
  • واگذاری ۱۰۸ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد در استان تهران
  • واگذاری ۱۰۸ واحد مسکونی به خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد استان تهران