Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست-مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به کاهش ۶۰ درصدی درآمد رانندگان تاکسی در پایتخت، گفت: حمایت دولت جهت مقابله با کرونا در تاکسیرانی ضروری است.

علیرضا قنادان، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران درباره مشکلات این سازمان جهت تامین ماسک و مواد ضد عفونی برای رانندگان تاکسی اظهار داشت: پایتخت دارای ۸۰ هزار راننده تاکسی است و همه این افراد روزانه جهت تردد در سطح معابر و جابجایی مسافران نیاز به ماسک دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته به گفته کارشناسان بهداشتی هر ماسک برای تاثیرگذاری بیشتر باید هر چند ساعت یکبار نیز تعویض شود.

وی با اشاره به اینکه سازمان تاکسیرانی تاکنون تلاش کرده اقدامات موثر جهت تامین ماسک و مواد ضدعفونی کننده برای رانندگان تاکسی انجام دهد گفت: در حال حاضر جهت تامین ماسک و مواد ضدعفونی برای رانندگان تاکسی با محدودیت جدی منابع مالی مواجه شده‌ایم چرا که درآمد شهرداری نسبت به گذشته محدود و در برخی از بخش‌ها متوقف شده است.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران گفت: سازمان تاکسیرانی تاکنون هیچ کمکی از سوی دولت در زمینه برنامه‌های پیشگیرانه دریافت نکرده و حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد کل اعتبارات جاری سازمان تاکسیرانی پایتخت، طی دو ماه گذشته صرف هزینه‌های مقابله با کرونا شده است.

قنادان بیان داشت: هرچند می‌دانیم و درک می‌کنیم که دولت با تنگناهای مالی مواجه است ولی با توجه تخصیص منابع خاص جهت مبارزه با کرونا و انتظاراتی که ستاد ملی مبارزه با کرونا و همکاران وزارت بهداشت از شهرداری تهران دارند درخواست داریم که دولت در زمینه تامین هزینه‌های اجرای برنامه‌های پیشگیرانه در حمل و نقل عمومی حمایت مالی انجام دهد.

قنادان گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده، درآمد تاکسیرانان در پایتخت نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۰ درصد کمتر شده و علیرغم افزایش نرخ ۹۹ هنوز حتی به درآمد سال گذشته آنها نرسیده است لذا اینکه این افراد روزانه بخواهند هزینه‌ای حدود ۱۰ هزار تومان هم برای خرید اقلام بهداشتی از جمله ماسک و مواد ضدعفونی کننده اختصاص دهند برایشان بسیار مشکل است.

وی خاطر نشان کرد: از طرفی نیروها و پرسنل تاکسیرانی نیز جهت مقابله با کرونا دچار فرسایش شده‌اند چرا که این افراد در سخت ترین شرایط و با کمترین امکانات از اولین روزهای شیوع کرونا مشغول فعالیت هستند بنابراین حمایت دولت از سازمان تاکسیرانی جهت مقابله با کرونا بسیار حائز اهمیت است.

فارس

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: جهت مقابله با کرونا سازمان تاکسیرانی رانندگان تاکسی ماسک و مواد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۴۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصویر) بانوی قاجاری که واردکننده تاکسی به تهران بود

فخرالدوله به پسر‌هایی که می‌خواستند متأهل شوند، یک تاکسی برای امرار معاش هدیه می‌داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، اشرف‌الملوک فخرالدوله، دختر مظفرالدین‌شاه، به سال ۱۳۰۴ ه‍جری قمری متولد شد. وی ابتدا نامزد پسرخاله خود، دکتر محمّد مصّدق بود، اما صدر اعظم میرزا علی‌خان امین‌الدوله به‌واسطة رقابت‌های سیاسی وقت، تصمیم گرفت جهت استحکام قدرت خود با اشرف الملوک فخرالدوله وصلت کند. فخرالدوله به عنوان بانویی مؤمن، با کفایت و نیکوکار مشهور است که از ثروت خانوادگی خود با چنگ و دندان محافظت نمود. او با تدبیر و کاردانی، خود و خانواده اش را از آشفتگی‌های مربوط به عزل پدرشوهر و غضب دربار به او، خلع برادرزاده اش احمدشاه از سلطنت و دیگر گرفتاری‌های سیاسی رهانید. ضمن آن‌که از ثروت خود در امور خیریه فروگذاری نکرد.

از جمله کار‌های مهم او تأسیس آسایشگاه سالمندان در املاک موروثی‌اش واقع در کهریزک است که امروزه جزو عظیم‌ترین مؤسسات یاری رسانی به مصدومان، از کار افتادگان و سالمندان به شمار می‌رود. فخر الدوله با تدبیر و ارثیه خود یکی از زنان ثروتمند ایران بود که با قرار دادن سیستم تاکسیرانی در تهران و احداث مسجد فخرالدوله و چند بنای دیگر خیلی زود توانست لیاقت و کاردانی خود را بروز داده و تاریخ از او به عنوان یک زن خلاق و اجتماعی یاد می‌کند. فخرالدوله اولین فرد وارد کننده تاکسی به تهران بوده و با برقرار کردن سیستم تاکسیرانی درتهران و احداث مسجد فخرالدوله و چند بنای دیگر نام خود را در تاریخ ماندگار کرد.

همچنین او به پسر‌هایی که می‌خواستند متأهل شوند، یک تاکسی برای امرار معاش هدیه می‌داد. زمانی که زندگی شهرنشینی به شدت در حال گسترش بود و کالسکه تنها وسیله نقلیه مردم ایران بود که با سرعت زمان همخوانی نداشت. مخترعان در پی کشف موتور‌های بنزینی درون سوز و به دنبال آن اتومبیل بودند. پس از آن اتومبیل‌هایی نظیر وُلگا، شورولت، مسکوویچ، میلمن، موریس، وانگارد، دکاوه، بنز، فیات و ... وارد حمل و نقل مسافر شهری شد. رشد سریع شهر و افزایش ناگهانی اتومبیل‌ها، کنترل خیابان‌ها را مشکل کرد و برای شهرداری و نظمیه کاملا مشخص بود که هدایت اتومبیل‌ها جهت رفت و آمد در شهر را باید به ماموران خاصی بسپارند.

آیین نامه اجرایی قانونی در تاریخ ۱۰/۹/۱۳۴۸تحت عنوان کنترل و نظارت بر حسن اجرای خدمت رسانی، طی لایحه‌ای توسط هیئت وزیران تهیه و پس از تصویب به وزارت کشور و سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران به دلیل جمعیت بالای ۲۰۰ هزار نفر به سازمانی مستقل به نام سازمان تاکسیرانی محول شد. در حال حاضر ناوگان تاکسیرانی شهر تهران با بیش از ۱۰۰ هزار تاکسیران و ۸۰ هزار تاکسی حدود ۲۰ درصد از سفر‌های درون شهری را در ۲۲ منطقه تاکسیرانی در تهران انجام می‌دهد همچنین تمام مسائل مربوط به تاکسیرانی مانند پروانه کار با تاکسی، پیشنهاد نرخ کرایه به شورای اسلامی شهر، نظارت بر اجرای کرایه‌های مصوب، رسیدگی به امور رانندگان و ... بر عهده این سازمان است.

دیگر خبرها

  • ضرورت تقویت جبهه فرهنگی در سطح بین‌الملل برای مقابله با تهاجم رژیم صهیونیستی
  • سازمان تاکسیرانی تهران پیگیر بیمه کردن رانندگان تاکسی
  • ضرورت انسجام جهان اسلام برای مقابله مؤثر با هر گونه اجحاف به کشورهای اسلامی
  • ضرورت انسجام جهان اسلام برای مقابله موثر با هر گونه اجحاف به کشور‌های اسلامی
  • «ایکس» به جنگ بات‌ها می‌رود
  • (تصویر) بانوی قاجاری که واردکننده تاکسی به تهران بود
  • آکسفورد موسسه تحت حمایت ایلان ماسک را تعطیل کرد
  • ایلان ماسک مخالف فیلتر شدن تیک‌تاک در آمریکا است
  • ضرورت مقابله با هرگونه افزایش قیمت خارج از قانون در البرز
  • مقابله با فرار‌های مالیاتی با قدرت دنبال می‌شود