Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارشاد از ارسال نامه سیدعباس صالحی خطاب به وزرای بهداشت و کشور در خصوص لزوم تسریع در بازگشایی مراکز فرهنگی و هنری خبر داد.

همایون امیرزاده رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره وضعیت از سرگیری فعالیت‌های فرهنگی و هنری شامل سینما، تئاتر، موسیقی و مراکز مرتبط با این فعالیت‌ها،  گفت: هفته گذشته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نامه‌هایی را خطاب به آقایان سعید نمکی وزیر بهداشت و عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور نوشت و در این ۲ نامه ضمن تبیین خسارات وارده به حوزه فرهنگ، هنر و رسانه، با توجه به گشایش مشاغل مختلف و حتی مشاغل پرخطر و پرریسک، خواستار از سرگیری فعالیت‌های فرهنگی و هنری و بازگشایی مراکز مرتبط با این فعالیت‌ها شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به پیوست این ۲ نامه، پروتکل مفصلی را هم درباره رعایت موارد بهداشتی بر اساس ضوابط بهداشتی، برای سالن‌های سینما، موسیقی، تئاتر و آموزشگاه‌های هنری ارائه کرده است.

امیرزاده یادآور شد: وزیر ارشاد در نامه خود به وزرای بهداشت و کشور خاطرنشان کرد که ادامه تعطیلی‌ها خسارات جبران‌ناپذیری به حوزه فرهنگ، هنر و رسانه وارد می‌کند.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: وزیر ارشاد در نامه خود با اشاره به بازگشایی مراکز مذهبی، مساجد، مراکز تجمع عمومی و حتی برخی مشاغل و مراکز که خطر و ریسک بالایی دارند، خواستار بازگشایی مراکز فرهنگی و هنری شده است.

وی در پایان سخنان خود درباره اینکه آیا زمان مشخصی برای از سرگیری فعالیت‌های فرهنگی و هنری تعیین شده است یا نه، گفت: ما منتظریم تا تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص فعالیت‌های مراکز فرهنگی و هنری اعلام شود و ان‌شاءالله هر چه زودتر فعالیت‌های حوزه فرهنگ، هنر و رسانه از سر گرفته خواهد شد.

روز سوم اسفندماه سال ۹۸ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طی اطلاعیه‌ای و با توجه به توصیه‌های اکید بهداشتی و ضرورت پیشگیری مناسب از خطر ابتلاء به بیماری کرونا، کلیه برنامه‌های هنری و سینمایی در سراسر کشور را «تعطیل» اعلام کرد. این تعطیلی تا به امروز ادامه داشته است.

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: فرهنگ و ارشاد اسلامی بازگشایی مراکز فرهنگی و هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۴۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر در سیستان و بلوچستان منتشر شد

علی سرگزی  اظهار کرد: نخستین دوره «المپیاد ملی آموزش هنر» در بخش‌های آزاد هنرهای تجسمی، نمایشی و موسیقی آغاز بکار کرده و هدف از این المپیاد، کشف استعدادهای هنری بویژه در میان نوجوانان و جوانان، تشویق و آموزش کار تیمی و گروهی، ارائه شناخت به خانواده‌ها در زمینه فرصت‌های رشد فرزندان در رشته‌های هنر است.

وی با بیان اینکه، این المپیاد در ۲ بخش در نظر گرفته شده، افزود: بخش اول آموزشگاه آزاد هنری شامل گروه هنرهای تجسمی (گرافیک نقاشی و طراحی)، هنرهای نمایشی _ موسیقی (موسیقی ایرانی و موسیقی جهانی) و خوشنویسی (نستعلیق – شکسته نستعلیق) است و همچنین، بخش دوم هنرستان‌ها هستند که شامل رشته‌های نوازندگی ساز ایرانی، نوازندگی ساز جهانی، گرافیک و نقاشی، پویا نمایی، سینما و نمایش است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه مخاطبان المپیاد، هنرجویان آموزشگاه‌های آزاد هنری دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و هنرجویان هنرستان هنرهای زیبا وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند، ادامه داد: مهلت ثبت نام و بارگذاری آثار تا تاریخ ۲۰/‏۰۲/‏۱۴۰۳‬ خواهد بود و لازم است، علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر به لینک https://olympiart.ir/wp-content/ShivehNameh-olympiad.pdfا مراجعه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • جهاددانشگاهی باید مهم‌ترین بازیگر فعالیت‌های فرهنگی و دانشگاهی باشد
  • در نامه ای به وزیر بهداشت: وزارت بهداشت حذف هپاتیت C در ایران را اعلام کند
  • هنر ظرفیت تحول یک جامعه را دارد
  • انجام همه اقدامات اداری برای تامین مسکن خبرنگاران استان اصفهان
  • افتتاح پارک علم و فناوری سلامت در سمنان
  • اجرای برنامه‌های فرهنگی برای امیدافزایی در کردستان
  • دعوت از وزرای چند کشور دوست و همسایه برای حضور در نمایشگاه کتاب
  • وزیر ارشاد: سند ملی سبک پوشش ایرانی اسلامی در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد/ ارز مبادله‌ای برای زائران حج تمتع تخصیص یافته/ امسال مناطق محروم در طرح یارانه خرید کتاب دیده می شود
  • وزیر ارشاد: قیمت بلیط کنسرت‌ها به زیر یک میلیون تومان کاهش می‌یابد
  • فراخوان نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر در سیستان و بلوچستان منتشر شد