Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-23@07:31:10 GMT

چیتگر در شش ماهه اول ۹۸، ۲۰ مرتبه آتش گرفت

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۵۴۴۹۰

چیتگر در شش ماهه اول ۹۸، ۲۰ مرتبه آتش گرفت

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران گفت: بیش از ۲۰ مورد آتش سوزی در شش ماه اول سال ۹۸ در پارک چیتگر ثبت شده که این امر در بیست سال گذشته در این پارک بی سابقه بوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید فراهانی امروز (سه‌شنبه) در دویست و هفدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه بودجه منطقه ۱۳ در سال ۹۶ حدود ۸۰ میلیارد تومان بوده که در راستای تحقق عدالت منطقه‌ای پنج برابر شده است، اظهار کرد: در حال حاضر بودجه این منطقه به ۴۰۸ میلیارد تومان رسیده که نشان از توجه ویژه شورای پنجم به مناطق کمتر برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بحث فضای سبز و بافت فرسوده منطقه ۱۳ از چالش‌هایی است که برای حل آن سه پروژه مدیریت بحران در منطقه وجود دارد اما این پروژه‌ها تاکنون پیشرفت خوبی نداشته‌اند.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران تصریح کرد: تاب آوری تهران باید جدی گرفته شود. به همین دلیل توجه به احداث سوله مدیریت بحران در محله شورا و صفا و ساخت و تجهیز اسکان موقت شهروندان در پارک جنگلی سرخه حصار می‌تواند کمک کننده باشد اما تاکنون پیشرفت فیزیکی چندانی نداشته است.

وی ادامه داد: از همان روزهای ابتدایی سوگند یاد کردیم که در دفاع از حق مردم مسامحه نکنیم. تذکر اعضای شورا یکی از اختیارات قانونی است و بر آن اساس شهرداری باید بررسی می‌کند و شهردار نیز باید پاسخ رسمی دهد.

فراهانی با انتقاد از اینکه تذکر اعضای شورا توسط روابط عمومی مناطق پاسخ داده می‌شود، خاطرنشان کرد: عضو شورا نماینده مردم است نه نماینده شهرداری؛ نماینده حقوق مردم هستیم بنابراین از رئیس شورای شهر می‌خواهم از حقوق مردم بر اساس قسمی که یاد کرده‌ایم دفاع کند.

وی با اشاره به آتش سوزی شب گذشته در پارک چیتگر تهران، گفت: آنچه در پارک چیتگر رخ داد و دل همه را سوزاند اولین بار نیست. آمار آتش سوزی‌های شش ماه اول سال گذشته را مورد بررسی قرار دهید می‌بینید بیش از ۲۰ مورد آتش سوزی در شش ماه اول در چیتگر ثبت شده که این امر در بیست سال گذشته در این پارک بی سابقه بوده است.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران ادامه داد: این امر نشان می‌دهد اداره و مدیریت پارک‌های بزرگ در پایتخت با توجه به نبود امکانات لازم منطقه برای حفاظت باید در اختیار سازمان پارک‌ها قرار بگیرد.

کد خبر 426786

منبع: ایمنا

کلیدواژه: چيتگر آتش سوزی مجید فراهانی شوراي شهر تهران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شهر تهران شورای شهر آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۴۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم بازنگری برخی مسائل پیش روی رشد اقتصاد در استان تهران

استاندار تهران با اشاره به اهمیت بازنگری به برخی مسائل پیش روی رشد اقتصاد گفت: برخی عوامل در راستای گشایش اقتصادی نیازمند بازنگری مجدد است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، صدمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان تهران با حضورعلیرضا فخاری استاندار تهران، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، رئیس اتاق تهران و رئیس‌کل دادگستری استان در محل اتاق بازرگانی تهران برگزار شد.

در این جلسه که به بررسی الزامات تحقق شعار سال مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم» اختصاص داشت، فعالان اقتصادی و نمایندگان تشکل‌ها به طرح چالش‌های حوزه فعالیت خود در بخش تولید پرداختند؛ از موانع موجود در برابر صادرات گرفته تا ناترازی در بخش انرژی و قیمت گذاری دستوری؛ اما مسئه‌ای که در کلام اغلب تولیدکنندگان در این جلسه مشترک بود، گلایه از عدم توجه دولت و سیاست‌گذاران به نظرات بخش خصوصی پیش از تصمیم‌گیری‌ها بود. این گلایه با صراحت از سوی رئیس اتاق تهران و دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان تهران هم مطرح شد.

در ابتدای این جلسه، رئیس شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان تهران با اشاره به تلاش برای حداکثرسازی مشارکت و سهم فعالان بخش خصوصی به ویژه تولیدکنندگان در اقتصاد اظهار کرد: باید توجه داشته باشیم که یکی از عوامل بازدارنده‌ای که گردش دارایی‌ها در کشور را کُند می‌کند، عواملی است که ظاهر مشروعی دارد، اما به دلیل بازدارنده بودن نیازمند بازنگری است. به بیان دیگر برخی مجریان به نحوی عمل می‌کنند که رفع مشکلات محقق نمی‌شود.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، فخاری استاندار تهران با اشاره به تحقق شعار سال با انسجام، تدبیر و تدبر، یادآورشد: چنانچه حل سه الی چهار مسئله برای سال جاری در دستورکار شورا قرار گرفته و مورد پیگیری قرار گیرد، به طور حتم نتایج خوبی حاصل خواهد شد.

دیگر خبرها

  • تذکر رئیس شورا به برخی بانک‌ها
  • اختصاص دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به قم
  • چشم انتظاری پنج ماهه فعالان اقتصادی برای تامین ارز واردات
  • دغدغه و درخواست شهروندان با ۵۶۴ مصوبه بازدید میدانی محلات پیگیری شد
  • تاثیر منفی سیاست های ارزی بر بازار سرمایه
  • تحلیل پروژه شاهان دریاچه چیتگر
  • لزوم بازنگری برخی مسائل پیش روی رشد اقتصاد در استان تهران
  • آیا امر به معروف و نهی از منکر، توهین به کرامت طرف مقابل است و یا سوق دادن او به مرتبه‌ای بالاتر از کرامت انسانی؟
  • بررسی بودجه ۱۴۰۳ پارک‌های علم و فناوری/ بودجه قطب نوآوری کشور ۲۹ درصد کاهش یافت!
  • دیپلماسی برای لغو تحریم‌ها در نیویورک مورد توجه ما قرار داشت