Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-19@20:21:11 GMT

شرط بخشودگی جرایم مالیاتی چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۵۴۵۶۸

شرط بخشودگی جرایم مالیاتی چیست؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، امیدعلی پارسا روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در خرم آباد افزود: فرار مالیاتی یک عمل مجرمانه غیرقانونی و خط قرمز ما است که با هیچ بهانه ای قابل پذیرش نیست.

وی ادامه داد: امسال بخشنامه مقابله با معاملات صوری و غیر واقعی از طریق شرکت های کاغذی ابلاغ شده است که با اقدام به موقع استان‌ها خیلی زود با این نوع فرار مالیاتی نیز برخورد می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ابراز امیدواری کرد، با راه اندازی و استقرار نظام هوشمند مالیاتی در کشور بخش عمده ای از فرار مالیاتی کشف و حذف شود.

رییس سازمان امور مالیاتی کشور در خصوص بخشودگی جرایم مالیاتی نیز تصریح کرد: چنانچه اصل جریمه پرداخت شود ۹۰ درصد برای بخش تولید و ۸۰ درصد بخش غیرتولید مشمول بخشودگی می شود و پس از آن به ازای هر ماه ۲ درصد از میزان بخشودگی کم خواهد شد.

پارسا هوشمندسازی را اصلی ترین کار سازمان امور مالیاتی دانست و ادامه داد: با توجه به شیوع کرونا مهلت ارایه اظهارنامه مالیاتی برای مشاغل تا پایان مرداد و شرکت‌ها تا پایان شهریور است.

وی تاکید کرد: واحدها و افراد آسیب دیده از کرونا مورد حمایت و توجه ویژه هستند و در این راستا دو ماهه نخست امسال روند وصول با تمرکز بر سطوح درآمدی بالاتر بوده است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: مالیات فرار مالیاتی درآمد مالیاتی جریمه مالیاتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۴۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ با مشخص‌تر شدن آثار دوران پس از همه گیری کرونا، آمار‌ها در انگلیس بیانگر افزایش شدید نرخ بیکاری در این کشور است.
به گزارش شبکه تلویزیونی اسکای نیوز، دهه‌ها قبل بازی‌های ویدئویی میلیون‌ها نفر از مردم را سرگرم خود کرده بود، اما حالا با پیشرفته‌تر شدن بازی‌های ویدئویی مردم می‌توانند با همین بازی‌های ویدئویی به اعماق دریا رفته و یا در مسابقات شرکت کنند. هر ساله صد‌ها بازی ویدئویی جدید به بازار عرضه می‌شود. تنها در انگلیس بیش از ۴۰ میلیون نفر از مردم هر روز بازی ویدئویی انجام می‌دهند، اما حالا مخاطبان بازی‌های ویدئویی افزایش قابل توجهی یافته و حتی آنهایی که شغل شان را از دست می‌دهند هم برای گذراندن اوقات بیکاری به این بازی‌ها روی آورده اند. میزان بیکاری در انگلیس به رکورد تازه‌ای رسیده که برخی از آن به عنوان تاثیر با تاخیر همه گیری کرونا یاد می‌کنند. مردم در زمانی که به دلیل همه گیری کرونا در قرنطینه بودند بیش از هر زمان دیگری به بازی‌های ویدئویی روی آوردند. ارزش سهام صنعت تولید بازی‌های ویدئویی تنها در یک سال بیش از ۲۰ درصد رشد داشته است، اما این رشد در مدت دو سال پایدار نبود. در مدت دو سال قبل بیش از ۱۹ هزار نفر در انگلیس شغل خود را از دست دادند. تنها در چهار ماهه نخست سال ۲۰۲۴ نیز بیش از هشت هزار نفر در سراسر جهان شغل خود را از دست دادند.

دیگر خبرها

  • مصارف مالیات برای مردم تبیین شود/لزوم مبارزه با فرار مالیاتی
  • عفو و بخشودگی ۳ محکوم تعزیراتی خراسان جنوبی از سوی رهبر انقلاب
  • عفو رهبری برای تعدادی از محکومان تعزیرات
  • بخشودگی جرائم مالیاتی برای تکمیل کنندگان اظهارنامه‌های پیش فرض
  • رهاسازی ۱۲ میلیون متر مکعب آب سد نهب قزوین+ فیلم
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • کاهش ۲۲ درصدی سرقت در نوروز امسال
  • فرار مالیاتی با پوزهای نمایشی
  • فرار مالیاتی پزشکان با پوزهای نمایشی
  • شرط بخشودگی مالیاتی اعلام شد