Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-23@08:46:32 GMT

هشدار جهادکشاورزی کرج به زمین‌خوارن

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۵۴۵۸۹

هشدار جهادکشاورزی کرج به زمین‌خوارن

مدیر جهادکشاورزی شهرستان کرج خطاب به زمین‌خواران گفت: با توجه به اینکه زمین‌های کشاورزی امنیت غذایی مردم را فراهم می‌کنند مقابله با زمین‌خواری و تغییرکاربری اراضی به صورت جدی در دستورکار قرار گرفته است.

اسماعیل صارمی، مدیرجهادکشاورزی کرج، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، گفت: با توجه به افزایش ساخت و سازهای غیر مجاز و تأکید بر مقابله با این موارد، جهادکشاورزی به متخلفام تغییرکاربری اراضی هشدار می‌دهد که در صورت مشاهده برخورد قانونی انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرجهادکشاورزی کرج با بیان اینکه مقابله با زمین‌خواری در دستور کار قرار دارد، یادآور شد: اراضی کشاورزی بستر تولید هستند و امنیت غذایی مردم از این بستر تامین می‌شود، از این رو اجازه تغییر کاربری غیر مجاز را به سوء استفاده گران نمی‌دهیم.

صارمی از اجرای تبصره  ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی  در ماهدشت خبرداد و گفت: براساس پیگیری‌های مستمر این مدیریت از طریق سامانه ۱۳۱ و باحکم مرجع محترم قضایی در ماهدشت خیابان خدایارخان ۲، تعداد ۴۳ مورد تغییر کاربری غیر مجاز از قبیل دیوار کشی، بنا، فونداسیون و محوطه  سازی تخریب و قریب به ۳۰ هکتار از اراضی کشاورزی آزادسازی شد.

وی حفاظت از اراضی کشاورزی را وظیفه همگانی دانست  و افزود: این امر صرفا بر عهده دستگاه‌ها و ادارات نیست و لازم است تا شهروندان ضمن آگاهی از ضرورت حفظ کاربری اراضی در این راه با جهاد کشاورزی همکاری کنند وی از شهروندان خواست از طریق سامانه ۱۳۱  جهاد کشاورزی را در حفظ و حراست از باغات و زمین‌های کشاورزی همراهی نمایند.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: کاربری اراضی کرج کشاورزی امنیت غذایی کاربری اراضی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۴۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقابله با تغییر کاربری ۶۵ هکتار ‌اراضی کشاورزی در کرج‌

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز گفت: از تغییر کاربری در اراضی زراعی کرج به وسعت ۶۵ هکتار و به ارزش بیش از ۵۲۰۰ میلیارد تومان پیشگیری شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج،  حسن مددی با تشریح اقدامات انجام شده در حوزه قضایی کرج برای مقابله به موقع با تغییر کاربری‌ها گفت: در پی گزارش اراضی اداره جهاد کشاورزی شهرستان کرج در خصوص شروع به تغییر کاربری غیرمجاز در محدوده حریم منطقه 2 شهرداری کرج، دادستانی کرج دستور قضایی به منظور اجرای قانون در این محدوده را صادر کرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز با بیان اینکه اجرای عملیات مقابله‌ای و آزادسازی در راستای اعمال تبصره 2 ماده 10 قانون اصلاح قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی بوده است تصریح کرد: در این عملیات که با حضور نماینده دادستان، یگان امداد استان، کلانتری محمد شهر، شهرداری منطقه 2 کرج، ادارات خدمات رسان برق و حفاظت اراضی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کرج اجرایی شد و نسبت به آزادسازی تغییر کاربری‌های غیر مجاز در وسعت حدود 65 هکتار از اراضی کشاورزی اقدام شد.

وی ارزش اراضی آزادسازی شده را پنج هزار و دویست میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: در این عملیات تفکیک و قطعه بندی به تعداد 25 مورد، دیوارکشی 25 مورد، بنا و سایبان و فضای سرپوشیده 2 مورد، گودبرداری و استخر تفریحی 3 مورد، محوطه‌سازی 17 مورد، دپوی مصالح 10 مورد و انشعاب غیرمجاز 15 مورد اعمال قانون شد.

مددی با هشدار نسبت به عوامل ایجاد تغییر کاربری‌های غیرمجاز متذکر شد: استان البرز با توجه به استفاده از سامانه‌های نوین و ماهواره‌ای، رصد دقیقی و هوشمند در خصوص هرگونه اقدام به تغییر کاربری انجام می‌دهد و با اقدامات و برنامه‌هایی که منجر به آسیب به اراضی کشاورزی می‌شود به سرعت برخورد قانونی لازم را انجام خواهد داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • زمین‌های مرغوب کشاورزی به طرح هادی روستایی اختصاص نیابد
  • شناسایی ۲۴۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی اردبیل
  • بررسی ۴۳ پرونده تغییر کاربری اراضی در مازندران
  • رفع تداخلات ارضی از ۶۸ درصد زمین‌های کشاورزی
  • ۲۴۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی اردبیل شناسایی شد
  • شناسایی تغییر کاربری اراضی کشاورزی نیشابوربا رصد ماهواره‌ای
  • مقابله با تغییر کاربری ۶۵ هکتار ‌اراضی کشاورزی در کرج‌
  • توقیف ادوات و ماشین‌آلات دخیل در تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغی
  • ماشین‌آلات دخیل در تغییر کاربری غیرمجاز توقیف می شود
  • قلع و قمع چهار فقره تغییر کاربری غیر مجاز در آمل