Web Analytics Made Easy - Statcounter

روح‌‍الله سعیدی روز سه‌شنبه در گفت وگو با ایرنا ، ظرفیت تولید گل تزئینی این شهرستان را یک میلیون و ۷۵۰ هزار شاخه برآورد کرد و اظهار داشت : این شهرستان قطب تولید گل شاخه‌بریده چهارمحال و بختیاری است.  

وی، راه‌انداری دو گلخانه مجهز و نوین به مساحت یک هزار و ۶۰۰ متر مربع در دولت تدبیر و امید در این شهرستان را یادآور شد و گفت: اکنون مجهزترین سیستم‌های به روز گلخانه‌ای کشور در روستای دورک قنبری در بخش میانکوه  این شهرستان با تولید ظرفیت دوره یک میلیون شاخه گل رز  فعال شده است اما با شیوع ویروس کرونا از اسفندماه سال گذشته محصولات تولیدی این گلخانه بدلیل کسادی بازار و ممنوعیت تردد و حمل نقل نابود شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهادکشاورزی اردل، با اشاره به اینکه، گلهای تولیدی در گلخانه های این شهرستان  در هشت رنگ متفاوت است، افزود: محصول تولیدی علاوه بر تامین نیاز داخل استان، به استانهای اصفهان و تهران صادر می‌شود.

گزارش ایرنا، طبق گزارش کارشناسان سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری ، مساحت گلخانه‌های این استان ۲۲ هکتار است که به طور میانگین در هر مترمربع ۱۱۰ شاخه گل رز تولید می‌شود.
گل رز تولیدی چهارمحال و بختیاری در ۱۰ رقم از نظر تنوع رنگ تولید می‌شود که به دلیل ارتفاع بالا از سطح دریا و شرایط آب و هوایی مناسب کیفیت بالایی دارد.
با توجه به تشدید پدیده خشکسالی و کاهش منابع آبی استان طی چند سال گذشته، بهره‌برداران بخش کشاورزی با تغییر الگوی کشت و راه اندازی گلخانه‌ها به سمت توسعه گل شاخه بریده و تولید سبزی و صیفی سوق داده شده‌‍اند.
هم‌اینک ۴۳ واحد گلخانه سبزی و صیفی کاری در این استان فعال است.

شهرستان اردل در ۹۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد که افزون بر دو هزار هکتار باغات مثمر و ۱۹هزار هکتار اراضی زراعی آبی و دیم دارد.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی ویروس کرونا چهارمحال وبختیاری اردل پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی ویروس کرونا چهارمحال وبختیاری اردل وزارت جهاد کشاورزی ویروس کرونا چهارمحال وبختیاری اردل چهارمحال و بختیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۴۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وارد شدن خسارت به۶۰ درصد جاده‌های عشایری گچساران


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، سید علی احمدزاده در بازدید از راه‌های عشایری شهرستان گچساران افزود: بیشترین آسیب به مسیر تردد عشایر و پل‌ها در مناطق دریلا، باباکلان، آبگندی، چهار تنگ، هلیگان، کوه گود گل، خشاب، کمر زرد، تنگ دالین، گچ عوض و گچ ترابعلی وارد شده است.
وی با بیان اینکه این مسیر‌ها نیاز به بازگشایی دارند اضافه کرد: در حال برآورد دقیق خسارت وارد شده در این زمینه هستیم.
استاندار گفت: بیش از ۵ هزار کیلومتر راه عشایری در استان وجود دارد که دولت تلاش می‌کند تا در همین دوره با اختصاص اعتبارات مناسب بخش زیادی از این راه‌ها بهسازی و ایمن سازی شود.
احمد زاده به سیاست‌های دولت سیزدهم در حمایت و رفع مشکلات جامعه عشایری اشاره و عنوان کرد: در اقدامی بی سابقه دو هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات سفر دور دوم دولت به استان و یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال هم از اعتبارات متمرکز سازمان امور عشایر کشور برای ایجاد زیرساخت‌ها در حوزه‌های مخالف عشایر استان اختصاص یافت.
استاندار عنوان کرد: از سهم آلایندگی نفت هم ۸۰ میلیارد ریال برای ابنیه راه‌های عشایری در شهرستان گچساران اختصاص یافت.

دیگر خبرها

  • تصادفات فوتی درون‌شهری در چهارمحال و بختیاری به صفر رسید.
  • وارد شدن خسارت به۶۰ درصد جاده‌های عشایری گچساران
  • اجرای طرح آرامش در شهر توسط پلیس شهرستان اردل
  • واگذاری زمین به متقاضیان طرح جوانی جمعیت در کیار
  • جمع‌آوری ۲۵۰ میلیارد ریال در جشن نیکوکاری چهارمحال و بختیاری
  • فعالیت حدود دو هزار نفر در زنبورستان‌های چهارمحال و بختیاری
  • شهرستان فرخشهر میزبان گردشگران نوروزی
  • تولید ۲.۵ هزار تن عسل در چهارمحال و بختیاری
  • باران در کوهرنگ و سیلاب در چهارمحال و بختیاری+تصاویر
  • خدمات رسانی ۱۰ گروه به مسافران نورزی در شهرستان بروجن