Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-03-28@17:29:04 GMT

علت رکود در بازار طلا و جواهر

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۵۴۷۲۷

علت رکود در بازار طلا و جواهر

خبرگزاری میزان- رییس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا، جواهر، نقره و سکه گفت: رکود بازار مصنوعات طلا و جواهر در حالی اتفاق افتاد که ویروس کرونا وجود نداشت و قدرت اقتصادی پایین آمده و مردم پول را صرف نیاز‌های اساسی‌تر می‌کنند. تاریخ انتشار: 12:00 - 13 خرداد 1399 - کد خبر: ۶۲۵۸۱۹

خبرگزاری میزان - برنا نوشت: ابراهیم محمدولی، درباره رکود بازار طلا و جواهر گفت: بازار مصنوعات طلا و جواهر همچنان راکد است و اگر هم تقاضایی وجود داشته باشد مربوط به طلای آب شده و سکه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما در مورد زیورآلات رکودی که از اوایل اسفند شروع شد، همچنان برقرار است.

رییس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا، جواهر، نقره و سکه افزود: در شرایط اقتصادی کنونی مردم پول را خرج ضروریات زندگی می‌کنند و از آنجا که حرفه ما با جیب مردم سروکار دارد وقتی سرانه درآمد کاهش پیدا کرده از تقاضا برای زیورآلات طلایی و سایر جواهرات کاسته شده است، چون پولی در دست مردم نیست که با آن طلا و جواهر بخرند.

محمدولی همچنین گفت: این رکود در حالی اتفاق افتاده که چند سالِ پیش از کرونا نیز طلا مانند گذشته متقاضی نداشته است، عامل این کاهش تقاضا پایین آمدن ارزش افزوده طلاست. اتفاقی که باعث شده طلا از کالای سرمایه‌ای به کالای تزئینی تبدیل شود و فروش زیورآلات طلایی در سال‌های اخیر نسبت به گذشته سود کمتری عاید فروشنده کند.

بیشتر بخوانید: بازار سکه و طلا در هفته‌ای که گذشت/ کاهش ۲۶۰ هزار تومانی قیمت سکه

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بازار طلا طلا و جواهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۴۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ارزش لیونل مسی در بازار نقل و انتقالات

لیونل مسی باارزش‌ترین بازیکن بالای 34 سال فوتبال دنیا و همچنین باارزش‌ترین بازیکن فوتبال در لیگ MLS است.

طرفداری | با شروع فصل لیگ برتر فوتبال آمریکا، سایت ترانسفرمارکت ارزش بازاری 122 بازیکن را به‌روز کرده است.

در این به‌روزرسانی که به صورت دوره‌ای انجام می‌شود، تمرکز اصلی روی بازیکنان جدید یا جوانی است که در این فصل به این لیگ پیوسته‌اند. لیونل مسی تابستان گذشته وارد MLS شد و هیاهوی رسانه‌ای قابل توجهی در آمریکای شمالی و فراتر از آن ایجاد کرد. با توجه به افزایش فروش پیراهن‌های اینتر میامی با نام و تصویر مسی و افزایش قابل توجه دیده شدن لیگ MLS، ترانسفرمارکت در به‌روزرسانی گذشته خود که در آبان ماه صورت گرفت، ارزش مسی را 35 میلیون یورو در نظر گرفت.

کاهش 5 میلیون یورویی ارزش لیونل مسی در ترانسفرمارکت

 گذر زمان حتی روی یکی از بهترین بازیکنان جهان هم تاثیر خودش را گذاشته و به همین دلیل، ترانسفرمارکت تصمیم گرفته است ارزش مسی در بازار نقل و انتقالات را از 35 میلیون یورو به 30 میلیون یورو کاهش دهد.

دومینیک بکر، مدیر داده ترانسفرمارکت در آمریکای شمالی، دراین‌باره می‌گوید:

مسی همچنان ستاره MLS است و علیرغم سنش، هنوز هم یکی از بهترین فوتبالیست‌های جهان است. اما سن، حتی برای مسی هم یک عامل است. او به طور فزاینده‌ای با مصدومیت‌های جزئی دست و پنجه نرم می‌کند و نادیده گرفتن این موضوع غیرممکن بود.

کاهش 5 میلیون یورویی ارزش لیونل مسی در ترانسفرمارکت

با وجود این افت، مسی همچنان با ارزش‌ترین بازیکن بالای 34 سال در جهان است و 15 میلیون یورو بیشتر از روبرت لواندوفسکی (15 میلیون یورو) که دومین بازیکن با ارزش است، قیمت دارد. او همچنین با ارزش‌ترین بازیکن در MLS  و بالاتر از تیاگو آلماادا از آتلانتا یونایتد (با ارزش ثابت 27 میلیون یورو) است.

مسی تنها بازیکن اینتر میامی نیست که ارزشش کاهش یافته است. ارزش هم‌تیمی‌های او، جوردی آلبا و سرخیو بوسکتس، هر دو 35 ساله، از 3 میلیون یورو به 2.5 میلیون یورو کاهش یافته و ارزش سرگی کریوفتسوف، مدافع 33 ساله، از 2 میلیون یورو به 1.8 میلیون یورو کاهش یافته است.

از دست ندهید ????????????????????????

گل تماشایی ستاره آلمان در ثانیه 7 / فیلم این بازیکن شماره 7 جدید تیم ملی پرتغال شد / عکس تشویق زیدان و کاسیاس در بازی اسطوره‌های رئال مادرید / فیلم رویانیان: پیروزی را من پرسپولیس کردم! زور صداوسیما به داور ژاپنی نرسید / فیلم

دیگر خبرها

  • سقوط آزاد آیفون در چین!
  • مرکز ملی آمار انگلیس از رکود اقتصادی این کشور خبر داد
  • کاهش ۳۳ درصدی فروش آیفون در چین
  • حضور بخش خصوصی و مردم گره‌های رکود بازار مسکن را باز می‌کند
  • خروج رکود بازار مسکن تنها با اتکا به توان مردم در ساخت‌وساز امکان‌پذیر است
  • وضعیت بازار مسکن در سال جاری چگونه خواهد بود؟
  • بازار آب از طرح‌های مهم مشارکت مردمی در حوزه آب/کاهش ۱۱.۶ درصدی بارش‌ها در یزد
  • کاهش ارزش لیونل مسی در بازار نقل و انتقالات
  • یک دهه تورم اقتصادی و رکود فکری در گیشه
  • عضو مجلس خبرگان: دشمن به دنبال رکود اقتصادی در ایران است