Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: براساس برنامه‌ریزی‌ها برای نخستین بار با اعتبار ۲۳ هزار و ۶۴۰ میلیون ریالی، ۲۵۳ کیلومتر از رودخانه ها در بازه های پر خطر لایروبی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی محمد علایی در رابطه با وضعیت سیلاب‌ها در استان اظهار کرد: پیشینه خراسان رضوی گویای آسیب‌پذیری بسیار زیاد آن در برابر سیلاب است، روند فزاینده تخریب جنگل‌ها و مراتع، تجاوز به حریم و بستر رودخانه‌ها و بارش‌های رگباری شدید با حجم زیاد در زمان کم، سیلاب‌های ویرانگر و آسیب‌پذیری استان در برابر سیلاب حجم آسیب‌های برجای گذشته را افزایش داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی افزود: شرکت آب منطقه‌ای متناسب با این تغییرات مدیریت رودخانه‌ها، لایروبی و بازگشایی آنها را در دستور کار قرار داده است، سال گذشته مناطق آسیب‌پذیر از سیلاب و بازه‌های پرخطر به کمک فرمانداران و بخشداران، مدیران و کارشناسان امورهای آب شهرستان‌ها، شرکت‌های مهندسی مشاور، شناسایی و الویت‌بندی شد و با اعتبار ۲۳ هزار و ۶۴۰ میلیون ریال که شرکت برای نخستین بار از منابع جاری تخصیص داد، 253 کیلومتر از رودخانه‌ها در بازه‌های پر خطر لایروبی شد. 

وی خاطرنشان کرد: همچنین 540 هکتار از بستر رودخانه‌ها رفع تصرف شده، 157 پل تخریب و برای مهار سیلاب 26 کیلومتر خاکریز احداث شده است، اعتباری که برای لایروبی و بازگشایی رودخانه‌ها هزینه شد نسبت به خسارت‌های اقتصادی و زیست محیطی سیلاب بسیار ناچیز است، مثلا در رودخانه دوغارون تایباد، در سیلاب سال 95 فقط به تاسیسات گمرک دوغارون بیش از 500 میلیارد ریال خسارت وارد شد. 

علایی تصریح کرد: این رودخانه در سال 98 با اعتبار 230 میلیون ریال لایروبی و دیواره حفاظتی خاکی برای مدیریت سیلاب ساخته شده و سیلاب‌های سال 98این رودخانه بدون هیچ خسارتی مدیریت شده است. 
 

انتهای پیام/70066

 

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی مدیریت رودخانه ها و لایروبی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی رودخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۴۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرزبانان خراسان رضوی ۴۵ هزار لیتر سوخت قاچاق کشف کردند

          به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، فرمانده مرزبانی خراسان رضوی گفت: مرزبانان این فرماندهی در راستای برخورد با قاچاقچیان سوخت و جلوگیری از خروج سرمایه ملی از کشور، در حین کنترل خودروهای خروجی از کشور و نیز انجام گشت های منظم در حوزه استحفاظی با تنگ کردن عرصه فعالیت قاچاقچیان، این میزان سوخت قاچاق را به ارزش ۱۳ میلیارد و ۵۸۷ میلیون ریال از ۹ دستگاه خودرو کشف کردند.     سرتیپ دوم مجید شجاع افزود: قاچاق سوخت در مرزهای خراسان رضوی به ویژه حوزه هنگ تایباد به صورت بطری های یک و نیم لیتری بود و در این راستا نیز افرادی دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.     فرمانده مرزبانی خراسان رضوی گفت: قاچاقچیان سوخت بدانند خروج سرمایه ملی از کشور به صورت غیرمجاز به اقتصاد کشور خسارت وارد می کند از این رو مرزبانان قاطعانه در برابر آنها ایستاده اند و برخورد قانونی با آنها صورت خواهد گرفت.   خراسان رضوی از شمال و شمال شرق ۵۳۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان و از شرق حدود ۳۰۲ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد.

دیگر خبرها

  • اقدامات پیشگیرانه سیل در شهرستان‌های خاتم و مروست
  • اقدامات پیشگیرانه سیل در شهرستان های خاتم و مروست
  • ۷۰ درصد ظرفیت سدهای خراسان شمالی خالی است
  • مرزبانان خراسان رضوی ۴۵ هزار لیتر سوخت قاچاق کشف کردند
  • برخی جاده‌های خراسان رضوی مه گرفته است
  • بیش از ۳۴ کیلومتر از رودخانه‌های استان یزد لایروبی شد
  • لایروبی بیش از ۳۴ کیلومتر از رودخانه‌های استان یزد در سال گذشته
  • ۵.۳ کیلومتر از رودخانه های حوضه آبریز دریاچه ارومیه لایروبی شد
  • پیش‌بینی وقوع سیلاب در استان بوشهر
  • ۵۲ کیلومتر از رودخانه‌ها و مسیل‌های حوضه آبریز دریاچه ارومیه لایروبی شد