Web Analytics Made Easy - Statcounter

شواهد بدست آمده تایید کننده تاثیر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و محافظت از چشم‌ها در پیشگیری از خطر ابتلا به بیماری کووید 19 است.

به گزارش ایسنا، بررسی جامع شواهد موجود حاکی از آن است رعایت فاصله‌ دو متری یا بیشتر از انتقال فرد به فرد بیماری کووید 19 پیشگیری می‌کند.

همچنین این تیم تحقیقاتی بین‌المللی با تاکید بر اینکه استفاده از ماسک و حفاظت از چشم‌ها در کاهش خطر ابتلا به بیماری کووید 19 موثر است، اظهار داشتند: رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به کاهش قابل توجه موارد ابتلا به این بیماری کمک کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته محققان شواهدی که به طور مستقیم تایید کننده رعایت این موارد و پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید 19 باشد وجود ندارد، اما استفاده از ماسک در زمان حضور در اجتماعات و همچنین مجهز بودن به ماسک‌های N95 یا دیگر ماسک‌های مشابه بیش از دیگر انواع ماسک‌ها افراد را در برابر این بیماری مصون می‌سازد.

به گزارش ایسنا به نقل از مدیکال اکسپرس، همچنین محققان تاکید کردند اگرچه رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و حفاظت از چشم‌ها در پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید 19 موثر هستند، در مجموع هیچ یک از این موارد فرد را به طور کامل در برابر بیماری مصون نمی‌سازد و لازم است افراد در رعایت موارد دیگر از جمله شستشوی دست‌ها دقت داشته باشند.

انتهای پیام  

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس کرونا در جهان کووید 19 طرح فاصله گذاری اجتماعی ماسك ابتلا به بیماری کووید 19 فاصله گذاری اجتماعی استفاده از ماسک رعایت فاصله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۴۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار دامپزشکی تربت حیدریه به دامداران در خصوص بیماری آنتروتوکسمی (قلوه نرمی)

 
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه گفت: آنتروتوکسمی یا قلوه نرمی بیماری است که بیشتر در فصل پاییز و بهار و مواقعی که جیره دام در حال تغییر است بروز می‌کند و این بیماری که غالبا در بین دام‌هایی نظیر گوسفند و بز شیوع پیدا می‌کند و در شرایط حاد می‌تواند باعث تلفات در دام شود.

دکتر سید ابوالحسن سیدین افزود: علائم این بیماری بسته به شدت آن متفاوت بوده و همچنین علایم این بیماری ارتباط مستقیمی با سن گوسفندان دارد که در موارد فوق حاد با مرگ ناگهانی دام و در موارد با شدت کمتر، علائم شامل اسهال، زمین‌گیری، تب و لرز، بی اشتهایی، بی قراری، گیجی، نفس نفس زدن، تشنج و ترشح زیاد بزاق و در نهایت مرگ دام است.

وی، با بیان اینکه واکسن پیشگیری از این بیماری با هزینه آزاد و توسط بخش غیر دولتی در مراکز مایه کوبی دامپزشکی عرضه می‌شود،گفت: بهترین راه برای  مبتلا نشدن دام به این بیماری، پیشگیری است و از دامداران منطقه درخواست می‌شود تا نسبت به تهیه و تزریق واکسن تا قبل ازجابجایی و یا ابتلا گله‌ها به بیماری اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • همه‌چیز در مورد یک ویروس بهاری؛ بیشتر مراقب کودکان خود باشید
  • غافلگیری سارق حین سرقت در رشت
  • دو بیماری‌ای که بیشتر مردم ایران را تهدید می‌کند
  • شایع‌ترین نشانه‌های وسواس
  • ردپای ژنتیک در اختلال وسواس
  • کاهش حساسیت بینایی ۱۲ سال قبل از ابتلا به آلزایمر / تاثیر فرکانس ۴۰ هرتزی بر توقف بیماری
  • افزایش ابتلا به بیماری کبدی با این نوشیدنی شیرین
  • حواستان به افسردگی دوران سالمندی باشد
  • چشم‌رنگی‌ها در معرض این بیماری
  • هشدار دامپزشکی تربت حیدریه به دامداران در خصوص بیماری آنتروتوکسمی (قلوه نرمی)