Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی میراث فرهنگی کشور گفت: درصدد هستیم وامی با کمترین بهره ممکن که دولت می‌تواند اختصاص دهد برای موزه‌ها در نظر بگیریم تا بتواند در این شرایط به اوضاع مدیریت موزه‌ها کمک کند.

محمدرضا کارگر در گفتگو با خبرنگار حوزه میراث فرهنگی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، گفت: به تعدادی از موزه‌های خصوصی کشور قبل از شروع سال جاری کمک‌های بلاعوضی داشتیم که به‌حساب آن‌ها واریز شد البته این کمک‌ها شرایطی داشت و شامل همه آن‌ها نشده و این کار برای آن‌هایی که مشمول این کمک‌ها بودند انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: الان درصدد هستیم وامی با کمترین بهره ممکن که دولت می‌تواند اختصاص دهد برای این موزه‌ها در نظر بگیریم تا بتواند در این شرایط به اوضاع مدیریت موزه‌ها کمک کند.

مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی میراث فرهنگی کشور  توضیح داد: قطعاً این نوع کمک‌ها  آن‌هایی نیست که رضایت کامل موزه‌داران را فراهم آورد ولی در شرایطی که  در حال حاضر در آن قرار داریم این حداکثر کاری بوده است که ما انجام می‌دهیم.

وی تأکید کرد: موزه‌داران بخش خصوصی می‌دانند که به‌عنوان یک رسالت به این کار می‌پردازند و ازآنجاکه هیچ‌گاه درامد آن‌ها تأمین هزینه‌هایشان را نداشت و آن‌ها بر اساس عشق و علاقه و احساس مسئولیتی که داشتند به این کار وارد شدند و ما هم برای این‌گونه فعالیت‌ها سپاسگزار آن‌ها هستیم.

کارگر عنوان داشت: البته تأمین و اعطای این تسهیلات از اختیارات ما در میراث فرهنگی نیست و ما فقط پیشنهاد داده و پیگیری‌های مربوطه را انجام می‌دهیم و سازمان برنامه‌وبودجه باید این اعتبارات را در نظر بگیرد.

وی تصریح کرد: سازمان برنامه‌وبودجه هم با یک نیاز گسترده در کشور روبرو هستند و این مشکل در همه جای جهان ایجادشده و مختص کشور ما نیست و باید با صبوری و تحمل و کمک و همراهی با یکدیگر از این شرایط عبور کنیم.

انتهای پیام/4145

منبع: آنا

کلیدواژه: موزه تسهیلات موزه خصوصی میراث فرهنگی موزه ها کمک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۴۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرف‌های عجیب ضرغامی درباره نرخ بلیت موزه‌ ایران

 وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به بالا بودن نرخ بلیت موزه‌ها در دنیا گفت: قیمت ورودی موزه‌های ایران پایین‌ترین نرخ در دنیاست.

سید عزت الله ضرغامی در حاشیه نشست هیأت دولت در جمع خبرنگاران درباره آخرین آمار بازدید از موزه‌ها از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون این تعداد را بیش از ۳ میلیون بازدید ذکر کرد و اظهار داشت: فارس با ۷۴۰ هزار نفر بالاترین تعداد بازدید از موزه‌ها را به خود اختصاص داده و اصفهان و تهران در ردیف‌های بعدی قرار دارند.

او با اشاره به اینکه مردم ما فرهنگی هستند و توجه زیادی به اماکن باستانی دارند و به هر کجا سفر می‌کنند، حتما از مراکز فرهنگی بازدید می‌کنند، ادامه داد: تحویل سال نو در حافظیه مانور فرهنگی خیلی خوبی بود و بازدید ۳۰ هزار نفر از حافظیه بدون اینکه به فضای سبز آسیبی وارد شود نشان دهنده فرهنگ بالای مردم ایران است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: وقتی این جمعیت عظیم از مراکز فرهنگی و باستانی بازدید می‌کنند و کوچکترین حاشیه‌ای هم ایجاد نشده است، این موضوع موجب ناراحتی رسانه‌های ضد انقلاب شده است و آنها پیش داوری کرده بودند مبنی بر اینکه با بازدید جمعیت زیاد از تخت جمشید، این اثر تاریخی آسیب می‌بیند که البته این حرف خنده‌داری است.

ضرغامی تصریح کرد: در کنار بازدید‌های فرهنگی، زیارت مذهبی هم داریم که نشان می‌دهد این دو مکمل همدیگر هستند.

منبع: خبرگزاری میراث آریا

tags # ایران باستان ، عزت الله ضرغامی سایر اخبار اولین انسان روی زمین چند سال پیش به دنیا آمد؟ (تصاویر) دانشمندان چهرۀ یک انسان اولیه را شناسایی کردند؛ انسان اولیه این شکلی بود! (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ انسان‌هایی که خوراکشان گوشت انسان است!

دیگر خبرها

  • میزبانی ۷۲ موزه خراسان رضوی از مسافران نوروزی
  • بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی فارس از مرز یک‌ میلیون گذشت
  • موزه‌ها، اماکن تاریخی و فرهنگی گیلان در ۱۳ فروردین تعطیل است
  • بازدید بیش از ۳۰۰ هزار نفر از موزه ها و اماکن تاریخی فرهنگی
  • حرف‌های عجیب ضرغامی درباره نرخ بلیت موزه‌ ایران
  • بیش از ۳ میلیون نفر در ایام نوروز از اماکن تاریخی بازدید کردند
  • ضرغامی عنوان کرد: بازدید بیش از ۳ میلیون نفر از اماکن تاریخی در ایام نوروز
  • ضرغامی از بازدید ۳ میلیون نفر از اماکن تاریخی خبر داد
  • استان فارس بیش‌ترین آمار بازدید از موزه‌ها را در نوروز ۱۴۰۳ دارد
  • ادامه رکوردشکنی «حافظیه»