Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-19@20:18:07 GMT

نرخ بیکاری در کشور به ۱۰.۷ درصد کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۵۵۰۲۱

نرخ بیکاری در کشور به ۱۰.۷ درصد کاهش یافت

به گزارش پارسینه، محمد باقر نوبخت روز سه شنبه در جلسه علنی مجلس و در گزارش اقتصادی اعضای دولت به نمایندگان افزود: اکنون دو یا سه برنامه اشتغال وجود دارد که بحث اشتغال را هدف گذاری کرده است.

وی ادامه داد: آثار آن برنامه‌ها که شامل اشتغال گسترده، اشتغال روستایی و جهش تولید است، این شده که نرخ بیکاری که در سال ۹۸ حدود ۱۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷ بود و در سال قبل ۱۲.۱ بود را کاهنده کرد به این معنا که از سال ۹۷ تا ۹۸ معادل یک و چهار دهم واحد درصد نرخ بیکاری کم شد.

رییس سازمان برنامه بودجه ادامه داد: جمعیت شاغل نیز از ۲۳ میلیون و ۷۳۱ هزار نفر در سال ۹۷ به ۲۴ میلیون و ۲۷۳ هزار نفر افزایش یافت، یعنی ۵۴۲ هزار نفر خالص اشتغال از ۹۸ نسبت به ۹۷ افزایش پیدا کرد.

نوبخت گفت: جمعیت بیکار هم که سه میلیون و ۲۵۴ هزار نفر بود به دو میلیون و ۸۹۳ هزار نفر تقلیل پیدا کرد، یعنی ۳۶۱ هزار نفر از جمعیت بیکار کاسته شد، اما همچنان دو میلیون و ۸۹۳ هزار نفر از جمعیت، بیکار است و این نشان می‌دهد که باید عزم جدی‌تری برای افزایش فرصت‌های شغلی داشت.

رییس سازمان برنامه و بودجه افزود: امسال برای هریک از استان‌های کشور برنامه اشتغال ویژه‌ای تدوین شده و ۲۵ درصد منابع آن نیز تخصیص یافته است.

وی ادامه داد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید از مسوولان دستگاه‌های اجرایی درباره برنامه اشتغالی که تدوین شده سوال کرده تا بدانند تاکنون چه اقدام‌هایی در آن خصوص صورت گرفته است.

نوبخت گفت: سازمان برنامه و بودجه آمادگی دارد تا هفته‌ای یک روز با همه کارشناسان خود در جلسه فوق‌العاده و غیررسمی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی حضور یافته و همه مباحث را پیگیری کرده و درباره آن توضیح داده شود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: رئیس سازمان برنامه و بودجه محمدباقر نوبخت بیکاری رشد اقتصادی کرونا کسب و کار اشتغال هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۵۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس برنامه و بودجه کشور: رشد تولید باید به جهش تبدیل شود

داوود منظور عصر پنجشنبه در نشست با فعالان اقتصادی دامغان در سالن جلسات دانشگاه دامغان در قالب برنامه‌های سفر دولت سیزدهم به استان سمنان، افزود: طبق آمارها طی سه سال گذشته رشد تولید در کشور رقم خورد، اما کشور می‌تواند جهش داشته باشد که رشدی فراتر از معمول محقق شود و این جهش، بدون شک حاصل فعالیت و مشارکت مردم است.

وی به رشد تولید در کشور اشاره کرد و گفت: با وجود تحریم‌های اقتصادی، سال ۱۴۰۲ ایران به رشد بالای ۶ درصد رسید که این امر با تلاش مضاعف فعالان اقتصادی، تبدیل تهدیدها به فرصت، فاصله‌گیری از خام‌فروشی و در سایه روحیه تعاملی شکل گرفت.

منظور اضافه کرد: برای جهش تولید باید از ظرفیت منطقه ای و بین‌المللی استفاده شود، به شرکت‌های دانش‌بنیان بیشتر توجه داشت و سهم دانش را در تولید افزایش داد و از تولید منبع‌محور به تولید دانش‌پایه حرکت کرد.

وی گفت: فعالان عرصه تولید بهترین مشاوران دولت در تحقق اهداف اقتصادی هستند که با تعامل متقابل آنها رونق اقتصادی شکل می‌گیرد.

به گفته این مسوول، فعالان عرصه تولید بهترین مشاوران دولت در تحقق اهداف اقتصادی هستند که نقش دولت و فعالان اقتصادی به واقع مکمل یکدیگر است و با این تعامل، یک مشارکت عمومی و خصوصی شکل می‌گیرد.

وی ادامه داد: نتیجه این رویکرد همکارانه با وجود تمام فشارهای دشمن، تحریم‌ها و محدودیت‌های موجود، جهش و شکوفایی اقتصادی است.

منظور اظهار داشت: تولید کلید حل مسائل کشور است و فعالان اقتصادی در خط مقدم جنگ اقتصادی و ترکیبی هستند که این امر نشان می‌دهد کلید حل مشکلات به دست تولیدکنندگان، فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران است.

معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور اضافه کرد: تولید وقتی سرعت و جهش می‌گیرد که گره از پای تولید باز شود و این امر با پشتیبانی و برنامه‌ریزی درست شکل می‌گیرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • تحقق بیش از ۸۰ درصد از برنامه‌های اشتغال تبصره ۱۸ مددجویان
  • کسری بودجه حاصل از واردات بنزین در تبصره هدفمندی یارانه های انرژی بودجه 1403
  • رئیس برنامه و بودجه کشور: رشد تولید باید به جهش تبدیل شود
  • کاهش ۲ درصد نرخ بیکاری بانوان/ تسهیلات اثر گذار بودند
  • نرخ مشارکت اقتصادی در زنجان ۱۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است
  • حقوق بازنشستگان با چه فرمولی افزایش یافت ؟
  • زمان و شرط اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد
  • ۳۰ درصد درآمد عوارض خروج از کشور در اختیار گردشگری قرار گیرد
  • ۳۰ درصد درآمد عوارض خروج مسافر از کشور در اختیار ما قرار گیرد
  • ۲۷ میلیون نفر تا پایان سال زیر پوشش سلامت خانواده قرار می‌گیرند