Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری از مشخص شدن نتایج ثبت‌نام متقاضیان دومین مرحله وام ضروری ۷ میلیون تومانی بازنشستگان و وظیفه بگیران این صندوق خبر داد. ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵ اجتماعی تهران نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ محمود مرتضایی‌فرد گفت: بازنشستگان و وظیفه‌بگیرانی که در مرحله دوم 98 در اردیبهشت ماه اقدام به ثبت‌نام وام ضروری کردند، از امروز (سه‌شنبه 13 خرداد ماه 99) می‌توانند برای مشاهده نتایج ثبت‌نام و زمان‌بندی پرداخت وام «واجدین شرایط» به سایت صندوق بازنشستگی کشوری به نشانی cspf.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ir مراجعه کنند.

مرتضایی‌فرد افزود: با توجه به پایان ثبت‌نام مرحله دوم وام ضروری، تمامی متقاضیانی که طبق شرایط اعلام شده «واجد شرایط» پرداخت شناخته شده باشند، طی 7 ماه و به ترتیب اولویت از خرداد تا آذرماه 99 مبلغ 7 میلیون تومان تسهیلات، به حساب آن‌ها واریز خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه متقاضیان «واجد شرایط» برای دریافت وام خود نیاز به مراجعه به بانک صادرات ندارند، گفت: وام ضروری واجدین شرایط طبق مرحله و زمان بندی اعلام شده در سامانه، به حساب بانکی که از آن حقوق دریافت می کنند واریز می‌شود.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری ادامه داد: تمامی واجدین شرایط به ترتیب اولویت و براساس «کمترین میزان حقوق دریافتی» و «کمترین مجموع وام دریافتی» نوبت بندی شده‌اند و با توجه به سقف اعتبار تخصیصی توسط بانک عامل در هر ماه، وام ضروری آنان طی هفت ماه پرداخت می‌شود.

مرتضایی فرد با بیان اینکه تا پایان خردادماه 42 هزار نفر از واجدین شرایط، وام خود را دریافت می‌کنند، تأکید کرد: متقاضیان دارایِ اولویت‌هایِ اول به ترتیب در ماه‌های ابتدایی از تسهیلات وام ضروری بهره مند خواهند شد.

وی با اشاره به چگونگی اطلاع بازنشستگان کشوری از وضعیت دریافت تشهیلات مرحله دوم، گفت: متقاضیانی که در اردیبهشت ماه 99 ثبت نام کردند، می توانند از امروز (سه شنبه 13 خردادماه) با مراجعه به سایت صندوق بازنشستگی و لینک «نتایج ثبت‌نام مرحله دوم وام ضروری» با درج شماره دفترکل و شماره ملی و شماره حساب بازنشستگی از وضعیت درخواست خود مطلع شوند.

گفتنی است، از مجموع حدود 400 هزار نفر از متقاضیان ثبت‌نام کننده در مرحله دوم، حدود 200 هزار نفر واجدین شرایط دریافت وام ضروری هستند که تا آذر 99 در چند مرحله این وام را دریافت می‌کنند. مبلغ وام ضروری هفت میلیون تومان، در اقساط 36 ماهه و کارمزد 4 درصد است.

پرداخت مابه‌التفاوت حق عائله‌مندی بازنشستگان کشوری با حقوق خردادتغییر در بازه زمانی مشمول تسهیلات ازدواج 20 میلیونی فرزندان بازنشستگان کشوری

انتهای پیام/

R1491/P/S2,25/CT12 واژه های کاربردی مرتبط

منبع: تسنیم

کلیدواژه: صندوق بازنشستگی کشوری صندوق بازنشستگی واجدین شرایط وام ضروری مرحله دوم ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۵۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سود سهام عدالت در این تاریخ واریز می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، انتهای آذر ماه سال گذشته بود که مرحله اول سود عملکرد مربوط به سال مالی ۱۴۰۱ شرکت‌های سهام عدالت به حساب سهامداران واریز شد، مرحله دوم واریز سود سهام عدالت هم ۲۴ اسفندماه بود.

سود سهام عدالتی که بنابر اعلام سازمان بورس در مرحله دوم دارندگان سبد سهام عدالت ۴۹۲ هزار تومانی مبلغ ۴۴۶ هزار تومان، ۵۳۲ هزار تومانی مبلغ ۴۸۲ هزار تومان و سبد سهام یک میلیون تومانی ۹۰۶ هزار تومان سود دریافت کردند البته که میزان دریافتی سود بستگی به سبد سهام افراد داشت.

چرا سود سهام عدالت سه مرحله‌ای شد؟

سود سهام عدالتی که بنا بود در دو مرحله پرداخت شود، اما بدعهدی برخی از شرکت‌ها سبب شد تا  سود سال مالی ۱۴۰۱ سه مرحله‌ای شود. در همین راستا هم مجید عشقی رئیس سازمان بورس گفته بود: متاسفانه با وجود پیگیری‌های سازمان بورس، ۸ شرکت سود سهام عدالت خود را به حساب‌های شرکت سپرده گذاری مرکزی واریز نکردند که این سازمان اقدامات قانونی لازم را برای دریافت سود سهامداران انجام خواهد داد تا بعد از تامین وجه از سوی شرکت‌های سرمایه پذیر، مابقی سود به حساب سهامداران واریز شود.

حالا بنابر اعلام رئیس سازمان بورس احتمالا واریز مرحله سوم و تسویه سود سهام عدالت خرداد ماه خواهد بود؛ در همین راستا هم مجید عشقی رئیس سازمان بورس شب گذشته در رسانه ملی گفت: مجموعه اتفاقاتی رخ داد که سبب شد برخی شرکت‌ها تخلفی داشته باشند و نتوانند سود سهام عدالت را پرداخت کنند.

او افزود: این شرکت‌ها اکثرا با کمبود نقدینگی مواجه هستند ما هم توصیه کردیم که باید سود سهام عدالت پرداخت شود امیدواریم تا خرداد بتوانیم این سودها راجمع آوری و مابقی سود سهام عدالت را پرداخت کنیم البته باید زمان دقیق آن را شورای عالی بورس مشخص کند.

اما آیا با شرکت‌هایی که سود سهام عدالت خود را واریز نکردند برخوردی خواهد شد؟ در همین راستا هم ولی الله جعفری، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: عدم پرداخت سود سهام که مطابق زمان بندی اعلام شده در کدال نباشد یک تخلف است.

این مقام مسئول اظهار کرد: مورد دیگر این که اگر ۸ ماهی که در قانون تجارت تعیین شده و بر اساس مصوبه سازمان بورس این ۸ ماه به ۴ ماه کاهش یافته و برخی از شرکت‌ها اساسنامه خود را تغییر دادند هم زمان بندی رعایت نشود این نیز یک موضوع قابل پیگیری است. در کل دو موضوع عدم رعایت زمانبندی پرداخت سود که در سامانه کدال منتشر شده و هم عدم رعایت زمانبندی بر اساس اساسنامه ناشران قابل پیگیری است و سازمان بورس پیگیر این موضوع خواهد بود.

برای دریافت سود سهام عدالت به سایتی مراجعه نکنید

اما همین که بحث واریز سود سهام عدالت داغ می‌شود برخی از سود جویان هم فرصت را غنیمت می‌شمارند که در همین راستا هم مهدی حاجی‌وند، دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران گفته بود: هر زمان که موضوعات مربوط به سهام عدالت مطرح می‌شود عده‌ای از این فرصت جهت کلاهبرداری استفاده می‌کنند که لازم است سهامداران عدالت به چند نکته دقت داشته باشند. معمولا کلاهبرداران چند روش دارند؛ آن‌ها یا به افراد پیامک ارسال می‌کنند و می‌گویند برای دریافت سود سهام عدالت با این شماره تماس گرفته یا روی لینک خاصی کلیک کنید که در این خصوص باید گفت برای دریافت سهام عدالت به هیچ فردی پیامک زده نمی‌شود.

او افزود: مورد دیگر این که کلاهبرداران ممکن است در فضای مجازی سایتی را معرفی کنند که قطعا هیچ سایتی برای دریافت سود سهام عدالت وجود ندارد. نکته بعدی این که برخی از کلاهبرداران حرفه‌ای‌تر هستند و حساب کاربری افراد را هک و از طریق آن‌ها برای اطرافیان پیامکی مبنی بر این که "سود سهام عدالت را دریافت کردم به این لینک بروید و شما هم سود دریافت کنید" ارسال می‌کنند. بر همین اساس در این زمینه هوشیاری افراد بسیار مهم خواهد بود.

دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت در ادامه اظهار کرد: در مجموع برای دریافت سود سهام عدالت به هیچ فردی پیامی داده نخواهد شد و از افراد هیچ مدرکی درخواست نمی‌شود و همچنین مراجعه به سایت و لینکی نیاز نیست. 

پیش از این هم شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اعلام کرده بود، مشمولانی که سود دوره های گذشته را دریافت و سود این دوره عملکرد مالی ۱۴۰۱ را دریافت نکرده‌اند می‌توانند با مراجعه به سامانه سهام عدالت یا سجام پس از متوجه شدن مشکل نسبت به اصلاح شماره شبا و مشکل حساب خود اقدام کنند تا سود این دروه را با دوره‌های بعدی دریافت کنند.

در انتها نیز مرکز تماس ۱۵۶۹ شرکت سپرده‌گذاری مرکزی آماده پاسخگویی به سوالات سهامداران خواهد بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته سال‌های اصلاح شد
  • حقوق بازنشستگان با چه فرمولی افزایش یافت ؟
  • حقوق فروردین ماه بازنشستگان بر چه اساسی پرداخت می شود؟
  • حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود
  • زمان و شرط اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد
  • زمان و شرط اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد/ اعلام جزییات
  • سود سهام عدالت در این تاریخ واریز می‌شود
  • زمان و شرط اجرای «همسان‌سازی حقوق بازنشستگان»
  • تازه‌ترین اوضاع شرکت‌های تولیدی صندوق‌ بازنشستگی صنعت نفت بررسی شد
  • فیش حقوقی بازنشستگان فرهنگی | دانلود سریع فیش حقوقی بازنشستگان فرهنگی + لینک ورود به سامانه فیش حقوقی فرهنگیان my.medu.ir