Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حسین عرفانی رئیس اداره مراقبت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در نشست ارزیابی روند بیماری کرونا در استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: رعایت انضباط در سامانه ثبت بیماران کرونایی به صورت مداوم از برنامه‌های قابل تقدیر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره مراقبت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت افزود: با توجه به روند فزاینده شیوع کرونا در کشور و به ویژه در چند استان از جمله سیستان و بلوچستان، باید خودمان را برای موج‌های جدید این بیماری در پاییز و زمستان آماده کنیم.

او  با تاکید بر اینکه گندزدایی و ضدعفونی باید به صورت مستمر در سطح مراکز درمانی ادامه داشته باشد، گفت: کار‌های خوب و ارزشمندی در مدیریت همه‌گیری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان انجام شده است؛ مدیریت همه‌گیری باید به صورت منطقه‌ای مدنظر قرار گیرد.

عرفانی خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی که امکان تعطیلی فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی وجود ندارد، حفظ فاصله اجتماعی و خودمراقبتی آگاهانه مهمترین اقدامات برای پیشگیری از ابتلاء کروناویروس است.

رئیس اداره مراقبت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: وضعیت جسمانی و سلامت فرد مبتلاء به کرونا ویروس حتی در صورت بهبود، با قبل از ابتلاء متفاوت خواهد بود و مردم نباید ابتلاء به این بیماری را دست کم بگیرند.

او بیان کرد: پس از شرایط فعلی، در پاییز امکان وقوع موج توأمان آنفلوانزا و کووید و افزایش بیشمار مبتلایان وجود خواهد داشت و بدون اقدامات پیشگیرانه مردمی، آمار مبتلایان کاهش نخواهد یافت؛ مردم باید بیشتر مراقب سلامت خود باشند.

سیدمهدی طباطبایی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز در این نشست اظهار داشت: از نیمه اردیبهشت‌ماه تاکنون روند موارد مثبت رو به افزایش است. از ابتدای بحران کرونا، همه مسافرین ورودی و خروجی در پایانه مرزی میرجاوه غربالگری شدند و برای مسافران خروجی اتباع بیگانه گواهی سلامت صادر شده است.

او افزود: در مراکز ۱۶ ساعته دانشگاه تاکنون بیش از ۳۰ هزار نفر توسط پزشک ویزیت شده‌اند و برای سه هزار و ۷۴۱ نفر مورد مشکوک نمونه‌گیری انجام شده است. همچنین ۸۲۳ مورد جلسه فرماندهی کنترل کووید- ۱۹ در ستاد بحران دانشگاه داشته‌ایم.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی کرونا ویروس فاصله گذاری اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۵۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس زاهدان و ۴ شهرستان کرمان چهارشنبه تعطیل شد

آفتاب‌‌نیوز :

ستاد مدیریت بحران شهرستان‌های شرقی استان کرمان اعلام کرد: با توجه به هشدار قرمز هواشناسی و پیش‌بینی بروز سیل؛ کلاس‌های درس مدارس شهرستان‌های نَرماشیر، فهرج، ریگان و گنبکی روز چهارشنبه تعطیل شد و آموزش‌ها به صورت غیرحضوری پیگیری می‌شود.

بر اساس اعلام ستاد مدیریت بحران این شهرستان‌ها، تعطیلی مدارس به جهت حفظ سلامتی دانش آموزان بوده و کلاس‌های درس به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود.

مدارس زاهدان فردا تعطیل شد

همچنین بر اساس اعلام ستاد مدیریت بحران شهرستان زاهدان و بنا به اعلام هشدار سطح قرمز نفوذ سامانه شدید بارشی در استان سیستان و بلوچستان، فعالیت مدارس «تمامی مقاطع» تحصیلی در نوبت صبح چهارشنبه ۲۹ فروردین ماه جاری، به صورت «غیر حضوری» برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • کاهش شیوع سالک در سمنان
  • همه‌چیز در مورد یک ویروس بهاری؛ بیشتر مراقب کودکان خود باشید
  • سیلاب مسیر ریلی راه آهن زاهدان - میرجاوه را بست
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • گندمکاران چشم انتظار اعلام جایزه تحویل گندم
  • علت ۷۰ درصد مرگ‌ها بیماری‌های قلبی و عروقی است
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • بیماران هموفیلی چشم انتظار توجه ویژه دولت و مجلس
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • مدارس زاهدان و ۴ شهرستان کرمان چهارشنبه تعطیل شد