Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴مهم نیست که شما کشاورز یا گلخانه‌دار نیستید، همه ما به حس خوبی که از برداشت محصول احساس می‌شود، نیاز داریم. فقط کافی است یک گلدان مناسب، خاک، بذر و نکاتی که «ایرنا زندگی» در این مطلب یادآور می‌شود را داشته باشیم. مهم‌ترین بخش کاشتن محصولات، زمان بندی مناسب است. اگر بدانیم که تابستان مناسب چه محصولاتی است پس با خیال راحت‌تری به کاشت بذر‌های خود مشغول می‌شوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مطمئن باشید بعد از یکبار امتحان کردن دیگر لذت کاشت و برداشت را از دست نمی‌دهید.

قدم اول: تراس یا پنجره

در قدم اول بهتر است جای مناسبی را انتخاب کنید تا گیاه، نور خورشید را به اندازه کافی داشته باشد. اگر تراس یا حیاط دارید از آن استفاده کنید و اگر ندارید از گلدان‌هایی که به پنجره نصب می‌شوند استفاده کنید.

قدم دوم: خاک و کود

در مرحله‌ی دوم، خاک مناسب را از گل فروشی یا بازار گل تهیه کنید و آن را با چند پوست تخم‌مرغ پودر شده، مخلوط کنید. در اینجا می‌توانید خواص پوست تخم‌مرغ را نیز بخوانید. اگر مایل به استفاده از کود هستید، از نوع کود حیوانی پوسیده استفاده کنید. بهترین خاک برای کشت محصولات، خاک بدون سنگ و کلوخ است.

قدم سوم: نحوه کاشت

سطح خاک را مانند خطوط موازی به فاصله‌های ۵ سانت به ۵ سانت (بسته به نوع محصولی که می‌خواهید بکارید) خطوط فرضی بکشید و مانند راه آب آن‌ها را از هم جدا کنید.
بیشتر بخوانید: گل شمعدانی + روش نگهداری در خانهقدم چهارم: انتخاب بذر

لوبیا: این دانه کاربردی بسیار خوش کشت است و از ۴۰ تا ۶۰ روز به برداشت می‌رسد. بهتر است این گیاه را در اواخر خرداد تا اواسط مرداد بکارید. می‌توانید شاخه‌ها را با نخ رو به بالا ببندید تا سطح کمتری را اشغال کند.

بادمجان و گوجه‌فرنگی: اواخر بهار و اوایل تابستان، بهترین زمان برای کاشت بادمجان و گوجه است. این محصول‌ها بعد از ۶۰ تا ۸۰ روز میوه می‌دهند. بهتر است این دو را کنار یکدیگر نکارید؛ زیرا آفت‌های مشابه دارند و در صورت آفت یکی از محصولات آن یکی نیز درگیر می‌شود.

فلفل: بهار و اوایل تابستان بهترین زمان برای کاشت فلفل است. این گیاه نه تنها میوه می‌دهد بلکه زیبایی خاصی هم دارد. این گیاه بین ۵ تا ۶ روز جوانه می‌زند. کود زیاد برای این گیاه مفید نیست و سبب شاخ و برگ‌های زیاد می‌شود.

کدو تنبل و کدو سبز: بذر این گیاه را در بهار یا اول تابستان بکارید. ۱۴ تا ۱۸ روز طول می‌کشد تا این گیاه جوانه بزند.   منبع: ایرنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 سرگرمی سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۵۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سطح کشت محصول سیر در طارم ۷۰ درصد کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ یارمحمدی گفت: هزینه‌های بالای تولید برای کشاورزان و نبود حمایت‌های لازم جهت تأمین نهاده‌های مورد نیاز و بازار‌های مناسب از دلایل عمده کاهش رغبت کشاورزان طارمی برای تولید این محصول با ارزش است.

وی با بیان اینکه شرایط آب و هوایی طارم برای کشت بسیاری از محصولات از جمله سیر مناسب است، افزود: هم اکنون برداشت این محصول از ۱۰۰ هکتار اراضی تحت کشت آن در طارم آغاز شده و پیش بینی می‌شود امسال ۱۶ هزار تن سیر وارد بازار شود.

مدیر جهاد کشاورزی طارم  با بیان اینکه همه ساله برداشت سیر در طارم از اواخر فروردین آغاز شده و تا اواخر اردیبهشت ماه ادامه می‌یابد، گفت: هم اکنون ۵۵۰ نفر بهره بردار در شهرستان طارم به کشت و کار این محصول مشغول هستند و از این طریق کسب درآمد می‌کنند.

یارمحمدی ارقام مورد کشت در این شهرستان را شامل سیر صورتی و قرمز بیان کرد و افزود: سیر تولیدی در طارم به دلیل کیفیت بالای آن علاوه بر مصرف داخل شهرستان و استان زنجان به سایر استان‌های کشور از جمله گیلان و مازندران همچنین در صورت وجود شرایط به برخی کشور‌های دیگر نیز صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرستان طارم حدود ۱۵ هزار هکتار زمین کشاورزی حاصلخیز دارد، گفت: سالانه بیش از ۳۵۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در این شهرستان تولید و برداشت می‌شود که کرفس، نخود فرنگی، سیر و باقالا از عمده محصولاتی است که در پاییز کشت و در اوایل فصل بهار برداشت و روانه بازار می‌شود.

وی ادامه داد: استان زنجان تولیدکننده ۶۱ نوع محصول کشاورزی است که عمده محصولات باغی تولیدی آن زیتون، سیر و انگور است و شهرستان‌های طارم، ابهر، زنجان و خرمدره بیشترین سهم صادراتی محصولات کشاورزی را به خود اختصاص داده اند.

دیگر خبرها

  • برداشت «باقلا» در شهرستان دره شهر آغاز شد
  • برگزاری اولین جشنواره گل و گلاب بردسکن
  • پیش بینی برداشت بیش از ۹۰ هزار تن گندم در میاندوآب
  • کاهش ۵۰ درصدی بیماری‌های ریشه گیاهان با استفاده از کود بیولوژیک
  • شکوفه‌های بیدمشک فرصتی برای استشمام عطر بهار
  • کاشت گندم در ۱۵۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین
  • برداشت ۴ هزار تن گندم در بوشهر + فیلم
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۷۰ هزار تن محصول از مزارع «گیلانغرب»
  • برداشت یکهزار تن کلزا در رامهرمز
  • سطح کشت محصول سیر در طارم ۷۰ درصد کاهش یافت