Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر معترضان را به استفاده از نیروی نظامی تهدید کرد.
به گزارش خرداد ، تسنیم و به نقل از ایندیپندنت، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به اعتراض‌ها پس از جان باختن جرج فلوید که به خشونت کشیده شد، تهدید کرد در صورتی که فرمانداران با استفاده از گارد ملی برای برقراری نظم در ایالت‌های تحت فرمان خود اقدام نکنند، ارتش را به خیابان‌ها می‌فرستد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او همچنین اعلام کرد: حکومت نظامی با جدیت از ۷ شب به‌وقت واشنگتن برقرار می‌شود و با معترضانی که در خیابان‌ها بمانند، برخورد خواهد شد.
رئیس‌جمهور آمریکا در ضمن مدعی شده که همه تلاش خود را می‌کند که عدالت اجرا شود و خون جرج فلوید که به‌دنبال خشونت پلیس در مینیاپولیس جان خود را از دست داد، پایمال نشود.
ترامپ در حالی سخنرانی کرد که جمعیت معترض بیرون از کاخ سفید حضور داشت و صدای شلیک گاز اشک‌آور، گلوله‌های پلاستیکی و پرواز هلی‌کوپتر‌ها به گوش می‌رسید.
ترامپ خود را «رئیس‌جمهور نظم و قانون» خواند و گفت که به اجرای قانون و استفاده از منابع ارتش برای پایان دادن به اغتشاش‌ها متعهد است.
ترامپ تأکید کرد که وظیفه او به‌عنوان رئیس‌جمهور حفاظت از کشور و اجرای قانون است.
ترامپ پس از این سخنرانی در اقدامی غافلگیرکننده از کاخ سفید بیرون آمد و ۱۰ دقیقه در خیابان‌های واشنگتن قدم زد، جایی که تا دقایقی قبل صحنه حضور معترضان خشمگین بود. او به‌سوی کلیسای سنت‌جان رفت که بخش‌هایی از آن شب گذشته از سوی برخی معترضان به آتش کشیده شده بود.
ترامپ انجیل را به دست گرفت و پس از یک دقیقه سکوت بار دیگر تأکید کرد که آمریکا کشور باعظمتی است. ترامپ و همراهانش از جمله ایوانکا، دخترش و همسر او، برخی اعضای دولت و محافظان سپس به کاخ سفید بازگشتند.
بسیاری از شهر‌های آمریکا در یک هفته اخیر با اعتراض‌های مردمی علیه نژادپرستی مواجه بوده است. در برخی موارد این اعتراض‌ها با خشونت و تخریب اموال عمومی و خصوصی و غارت فروشگاه‌ها و برخورد تند نیرو‌های امنیتی همراه بوده است.
چهار مأمور حاضر در زمان بازداشت جرج فلوید از کار اخراج شده‌اند و یکی از آن‌ها که زانوی خود را روی گردن جرج گذاشته بود به‌اتهام قتل محاکمه می‌شود. دو پزشکی که اخیراً به‌درخواست خانواده جرج فلوید در روند تحقیقات مستقل پیکر او را کالبدشکافی کردند، علت مرگ را «خفگی ناشی از فشار بر ناحیه گردن و کمر» او اعلام کرده‌اند. دفتر پزشکی قانونی مینیاپولیس نیز علت جان باختن او را «ایست قلبی ــ ریوی بر اثر فشار بر گردن» اعلام کرده است.
این اعتراض‌ها پنج ماه قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و در حالی انجام می‌شود که ایالات متحده با بحران شیوع کووید‌ــ‌۱۹ و جان باختن حدود ۱۰۷ هزار نفر بر اثر ابتلا به این بیماری دست و پنجه نرم می‌کند. برچسب ها: ترامپ ، ارتش آمریکا

منبع: خرداد

کلیدواژه: ترامپ ارتش آمریکا رئیس جمهور جرج فلوید اعتراض ها خیابان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۵۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن: ایران به‌دنبال محو اسرائیل است

رئیس‌جمهور آمریکا در مقاله‌ای نوشت ایران به دنبال محو کامل رژیم صهیونیستی است.

به گزارش مشرق، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در مقاله‌ای نوشت «ایران می‌خواهد اسرائیل را به‌طور کامل و تا ابد نابود و تنها دولت یهودی موجود در جهان را محو کند».

وی در این مقاله که در وال‌استریت‌ژورنال منتشر شد، مدعی شد: اگر ایران حملاتش علیه اسرائیل را گسترش دهد، آمریکا نیز وارد این درگیری خواهد شد. اسرائیل فناوری و آموزش لازم برای دفاع از خود را دارد.

بایدن در بخش دیگری از این مقاله خاطرنشان کرد: مجلس نمایندگان باید قانونی را در مورد امنیت اوکراین و اسرائیل و همچنین کمک به فلسطینی‌ها تصویب کند. اکنون زمان مناسبی برای پشت کردن به اوکراین و اسرائیل نیست.

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین تاکید کرد: پیروزی پوتین در اوکراین بدین معناست که ائتلاف ناتو در خطر است. پوتین تلاش می کند که اراده غرب را بشکند اما ما این اجازه را به او نخواهیم داد.

وی همچنین مدعی شد چین فناوری‌های دقیق و بسیار مهم در صنعت دفاعی به روسیه می‌دهد.

دیگر خبرها

  • فیلم شبکه خبر از وضعیت خیابان‌های شهر بعد از حوادث بامدادی
  • توهین جدید ترامپ به بایدن؛ او بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است
  • ترامپ: بایدن کشور ما را ویران کرده و بدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکاست/ ما باید از شر بایدن خلاص شویم (فیلم)
  • رحیم‌پور ازغدی: ترامپ یقه طرف را می‌گیره می‌خواد تجاوز کنه!
  • مراسم رژه روز ارتش با حضور رئیس‌جمهور
  • بایدن: تهران می‌خواهد اسرائیل را برای همیشه نابود کند
  • بایدن: ایران به‌دنبال محو اسرائیل است
  • عکس/ رژه روز ارتش با حضور رئیس جمهور
  • رئیس جمهور: کشورهای منطقه به نیروهای نظامی ایران تکیه کنند
  • ترامپ بار دیگر دادگاهی شد