Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهدی قیصری‌ نیک معاون موزه‌ها و ترویج میراث فرهنگی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی با اشاره به رونمایی از قرآن اهدایی امام‌خمینی (ره) به کتابخانه آستان قدس رضوی معروف به قرآن راوندی، گفت: این رونمایی و معرفی، در قالب پنجاه‌ و چهارمین برنامه سه‌شنبه‌های فرهنگی این سازمان به صورت غیرحضوری و در پورتال کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

    سیدرضا صداقت‌ حسینی کارشناس نسخ خطی آستان قدس رضوی نیز در خصوص این قرآن، گفت: این مصحف شریف در سال ۵۸۶ هجری قمری توسط احمد‌ بن‌ محمد بن‌ علی راوندی از هنرمندان عصر سلجوقی، به خط نسخ کهن ۱۳ سطری با کاغذ خانبالغ حنایی در ۲۱۶ صفحه کتابت شده و نجم‌الدین محمد بن‌ علی‌ بن‌ سلیمان، مؤلف کتاب "راحه‌الصدور" آن را تذهیب کرده است.
او افزود: این نسخه، یکی از قدیمی‌ترین و نفیس‌ترین قرآن‌های خطی این مجموعه است که در مردادماه ۱۳۶۳ توسط بنیان‎گذار جمهوری اسلامی، حضرت امام خمینی (ره)، به گنجینه رضوی اهدا شده است.
کارشناس نسخ خطی آستان قدس رضوی با بیان اینکه نمونۀ تذهیب محمدبن‌علی‌بن‌سلیمان و خط احمدبن‌محمدبن‌علی راوندی در کمتر کتابخانه‌ای وجود دارد، ادامه داد: این قرآن نفیس که به شماره ۲۲۶۱ در گنجینه رضوی نگه‌داری می‌شود، دارای خصایص نسخه‌شناسی بدیعی از لحاظ خط و آرایه‌های هنری است که برای محققان و پژوهشگران مصاحف خطی ارزشمند است.
علاقه‌مندان به آثار تاریخی و فرهنگی برای مشاهده این نسخه نفیس می‌توانند همه‌روزه به حرم مطهر رضوی، صحن کوثر، موزه قرآن و هدایای مقام معظم رهبری از ساعت ۸ صبح تا ۳۰/۱۲ مراجعه کنند.   انتهای پیام//ف.ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: امام خمینی ره آستان قدس رضوی موزه قرآن آثار تاریخی آستان قدس رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۵۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای مدال طلای بانوی ورزشکار به موزه آستان قدس رضوی

سپیده بابایی رکنی، قهرمان مسابقات جایزه بزرگ «ارکینبایف» در کشور قرقیزستان ۲۰۲۱، مدال طلای خود را به موزه آستان قدس رضوی اهدا کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از آستان نیوز، امیر خالقی؛ مدیر ارتباطات و اطلاع رسانی آستان قدس رضوی امروز در مراسم اهدای مدال سپیده بابایی رکنی از قهرمانان کشتی کلاسک بانوان کشورمان که در سالن همایش‌ها و نمایشگاه‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، گفت: نخستین اهدای مدال به موزه حرم مطهر رضوی در سال 1392 انجام شد که توسط جهان پهلوان تختی صورت گرفت.

اختصاص گنجینه‌ 25 متری برای نمایش مدال‌های اهدایی ورزشکاران

وی تصریح کرد: گنجینه موزه ورزشکاران حرم مطهر رضوی در مساحت 250 مترمربع شامل مدالها و جام‌های ارزشمندی است که حاصل تلاش و زحمات ورزشکاران خوب کشورمان بوده و هست.

مدیر ارتباطات و اطلاع رسانی آستان قدس رضوی افزود: خوشبختانه اهدای مدال به بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) مدتی رشد پیدا کرده است و تقریبا هر ماه یک یا دو مدال به مجموعه آستان قدس رضوی اهدا می‌شود، از همین رو نیاز است فضای وسیع تری برای اکران این مدالها تهیه شود.

مدیر کل نذورات آستان قدس رضوی نیز در ادامه این مراسم با بیان اینکه مجموعه آستان قدس رضوی به یمن مبارک حضرت رضا(ع) و مشتاقان و ارادتمندان به حضرت همواره سفره پربرکتی دارد، گفت: علاقمندان و عاشقان حضرت رضا(ع) با عشق و ارادت خود به این حضرت، این سفره را پر برکت‌تر می‌کنند.

علیرضا اسماعیل زاده تصریح کرد: ورزشکاران و نخبگان با توجه به عشق و ارادت ویژه شان به امام رضا(ع)، مدال‌های ارزشمند خود که حاصل سال‌ها تلاش است، تقدیم امام رئوف می‌کنند و این همت والای شما عزیزان باعث شکل‌گیری گنجینه‌ای ارزشمند از مدال‌های ورزشی، علمی و فرهنگی در موزه حرم مطهر شده است.

وی گفت: 87 مدال المپیکی90 کاپ ورزشی و 3 مدال اخلاق در این گنجینه موجود است، همچنین ورزشکاران تیمی مثل ورزش فوتبال مدال‌های متنوعی  را به این موزه اهدا کرده‌اند.

ارادت بانوان ورزشکار به مقام ولایت و امامت

مدیر کل نذورات آستان قدس رضوی عنوان کرد: با توجه به ارادت بانوان به مقام ولایت و امامت دو سه سالی است که موزه حرم مطهر مزین به کاپ ورزشکاران خانم است.

اسماعیل زاده ضمن تبریک به سرکار خانم بابایی به خاطر عشق و ارادت خالصانه به حضرت رضا(ع) تصریح کرد: آرزو می‌کنم همه بانوان  کشورمان در تمام مراحل زندگی موفق باشند و به فرهنگ عفاف و حجاب که در کشور ترسیم شده پایدار بمانند.

صاحب اصلی این مدال امام رضاست

سپیده بابایی رکنی؛ قهرمان مسابقات جایزه بزرگ «ارکینبایف» در کشور قرقیزستان 2021  نیز در ادامه این مراسم  از حس و حال خودش گفت و افزود: یک سری حس‌ها را نمی‌شود به زبان آورد زیرا دلی است و باید درک کرد.

وی ادامه داد: من همواره در زندگی و بویژه مسابقات ورزشی به امام رضا(ع) متوسل می‌شوم، یک سری اسامی ناخودآگاه به ذهن و زبان انسان جاری می‌شود و نام ائمه اطهار(ع) از این دسته اسامی است.

بابایی با تاکید بر اینکه صاحب اصلی این مدال امام رضا(ع) است، گفت: امروز مدالی را که به موزه آستان قدس رضوی اهدا کردم در حقیقت برگرداندن امانت به دست صاحب اصلی‌اش؛ امام رئوف است و  بنده معتقدم که کار اصلی را خود خدا و حضرت ثامن الحجج(ع) انجام می‌دهد؛ فقط باید خلوص نیت داشت.

به گزارش تسنیم، سپیده بابایی؛ عضو تیم ملی کشتی آلیش زنان اهل ایران و  در مسابقات قهرمانی آسیا موفق به کسب 4 مدال نقره شده‌ است. همچنین کسب مدال طلا در مسابقات جایزه بزرگ ارکینبایف در کشور قرقیزستان 2021 یکی دیگر از دستاوردهای این بانوی ورزشکار ایرانی به‌شمار‌ می‌رود که امروز طی مراسمی به موزه آستان قدس رضوی اهدا شد.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • امانت را به صاحبش بازگرداندم
  • اهدای مدال جهانی آلیش به موزه آستان قدس رضوی
  • اهدای مدال طلای بانوی ورزشکار به موزه آستان قدس رضوی
  • ۹۴ هزار نسخه نشریه ادواری طی یک سال جذب آرشیو مطبوعات رضوی شد
  • 94 هزار نسخه نشریه ادواری طی یک سال جذب آرشیو مطبوعات رضوی شد
  • جذب ۹۴ هزار نسخه نشریه ادواری در آرشیو مطبوعات رضوی
  • برگزاری کرسی تلاوت «وعده صادق» در آستان قدس رضوی
  • رونمایی از چهار قرآن نفیس خطی در دانشگاه بین المللی
  • برادران نفیس قرآن
  • نقاره‌نوازی؛ آیینی کهن در حرم امام رضا (ع) /۱/