Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@06:04:58 GMT

فعالیت‌های قرآنی در روستاهای بهار گسترش یابد

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۵۵۴۹۷

فعالیت‌های قرآنی در روستاهای بهار گسترش یابد

به گزارش خبرنگار مهر، احسان قنبری پیش از ظهر سه شنبه در شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی شهرستان بهار با بیان اینکه قرآن کلام زندگی است، اظهار کرد: قرآن کریم بزرگ‌ترین هدیه الهی برای انسان‌ها و گران بها ترین میراث پیامبر اعظم (ص) در میان مسلمین است.

قنبری ادامه داد: قرآن کتاب زندگی است و می‌تواند جامعه را در ابعاد و حوزه‌های مختلف هدایت کند بنابراین برای ایجاد یک جامعه قرآنی و در راستای گسترش آن باید برنامه ریزی و اقدام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگر به قرآن عمل و دیگران را به رعیت احکام اسلامی و قرآنی با حرکات و رفتارهای شایسته انسانی تشویق کنیم، جامعه‌ای سرشار از پویایی و درخشندگی در زمینه‌های مختلف خواهیم داشت.

فرماندار بهار تاکید کرد: فعالیت‌های قرآنی در روستاها نیز باید گسترش یابد و در شهرستان بهار ۴۰ روستا دارای مربی قرآن است و ۴ مؤسسه قرآنی و ۲ دارالقرآن و ۲۴ خانه قرآن فعال است.

امام جمعه نیز گفت: شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی باید عمیق‌تر و ریشه‌ای‌تر به مسائل قرآنی توجه و اهتمام ویژه داشته باشد و از محتوایی کردن کارهای قرآنی غافل نشود و اعتبارت نیز در همین راستا هزینه شود.

حجت الاسلام علی ارزنده همکاری و تعامل حوزه و دانشگاه و آموزش و پرورش در ترویج قرآن و معارف قرآنی در دانشگاه‌ها و مدارس را بسیار ضروری و مهم خواند.

مدیر بنیاد قرآن استان همدان نیز مهمترین اهداف شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی را انسجام و تقویت برنامه‌ها، آموزش و ترویج، برگزاری مسابقات، شناسایی و تشویق حافظان و قاریان قرآنی دانست.

جواد صدیق اضافه کرد: در راستای الگوسازی نسل جدید و معرفی الگوهای قرآنی به نسل جدید، دستگاه‌های ذیربط به ویژه دستگاه‌های آموزشی، تبلیغاتی و پرورشی باید وارد کار شوند و نسبت به این مهم برنامه ریزی های ویژه ای داشته باشند.

وی نقش آموزش و پرورش در استعدادیابی و آموزش قرآن در بین فرزندان را بسیار مهم برشمرد و خواستار توجه هر چه بیشتر این نهاد به ترویج فرهنگ قرآن شد.

کد خبر 4939903

منبع: مهر

کلیدواژه: احسان قنبری فرمانداری بهار قرآن ویروس کرونا شیراز بوشهر روز قدس شهرکرد شیوع کرونا گرگان عید سعید فطر قزوین بیرجند ایلام نماز عید سعید فطر روز جهانی قدس مجلس شورای اسلامی فعالیت های قرآنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۵۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، حجت‌الاسلام علی عزیزی افزود: طرح "مسجد، پایگاه قرآن" از ابتدای امسال در استان همدان اجرا شد و هم اکنون در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری مساجد استان در حال اجراست.

او تصریح کرد: ترویج فعالیت‌های قرآنی، انس جوانان و نوجوانان با قرآن، ترویج معارف قرآنی، ترویج سبک زندگی قرآنی و عمل به دستورات قرآن از اهداف اجرای این طرح است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد همدان استعدادیابی قرآنی و هدایت نوجوانان و جوانان به سمت فعالیت‌های قرآنی را از دیگر اهداف طرح برشمرد و گفت: برنامه‌های مختلفی همچون کلاس‌های قرآنی، محافل سنتی قرآنی و طرح تلاوت نور اجرا می‌شود.

دیگر خبرها

  • قرآن همه چیز ماست
  • توجه به قرآن، بسیاری از مشکلات امروز ما را حل می‌کند
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • آموزش‌های مرتبط با آبزیان در استان بوشهر گسترش می‌یابد
  • برای احقاق حقابه سیستان از همه اهرم‌ها باید استفاده شود
  • ۲۰ هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی
  • ۲۲۴۱ دانش آموز قشمی به طرح مسطورا پیوستند
  • افتتاح پایگاه آموزش قرآنی مساجد در مسجد صاحب الزمان (ع) مشهد
  • برای حق‌آبه سیستان آن‌گونه که باید کار نشد
  • سرچشمه عرفان وحیانی و اخلاق قرآنی یکی است