Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیر کل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی از اعلام آماده باش برای پیشگیری از وقوع حریق در جنگل‌های استان در تعطیلات 14 الی 16 خرداد ماه خبر داد.

محمد باقر هنربر در گفت‌وگو با ایسنا در تشریح این خبر اظهار کرد: با توجه به احتمال روی آوردن مردم به جنگل‌ها به ویژه جنگل‎های ارسباران در طول سه روز تعطیلی و احتمال وقوع آتش سوزی در جنگل‌ها، تمامی فرمانداران، نیروهای نظامی و انتظامی، نیروهای یگان حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی و تمامی تشکل‌ها در آماده باش کامل قرار دارند تا اطفاء حریق در زمان طلایی اتفاق بیفتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: برای پیشگیری از تکرار تجربه آتش سوزی سال گذشته در جنگل‌های ارسباران بر ضرورت افزایش گشت‌ها و دیده‌بان‌ها تاکید شده است، همچنین میراث فرهنگی نیز باید گردشگران را توجیه کند تا در صورت روشن کردن آتش، حتما آن را پس از استفاده و به هنگام ترک محل خاموش کرده و از خاموش شدن آن اطمینان حاصل کنند.

وی با اشاره به آخرین تصمیمات در زمینه اطفاء حریق احتمالی جنگل‌ها خاطرنشان کرد: مقرر شده است تا مناطق حفاظت شده و حفاظت نشده تفکیک شوند، همچنین 504 پلاک مناطق حفاظت شده توسط منابع طبیعی به محیط زیست واگذار شده است.           

هنربر اضافه کرد: استاندار آذربایجان شرقی نیز دستور داد تا برای برنامه ریزی و جلوگیری از تکرار تجربه آتش سوزی سال گذشته جلسه کمیته صیانت از جنگل‌های استان توسط معاون عمرانی استاندار برگزار شود، این جلسه پنجم خرداد ماه سال جاری تشکیل شد.

وی افزود: نیروهای نظامی و امدادی گزارشاتشان را در جلسه کمیته صیانت از جنگل‌ها ارائه دادند و مقرر شد که طی جلسه‌ای شش شهرستان درگیر منطقه ارسباران را به دو قسمت تقسیم کنیم، به دنبال این تصمیم، فرماندهی میدانی شهرستان‌ها را زیر نظر فرماندهی واحد فرمانداران شهرستان‌ها به دو اداره کل محیط زیست و اداره کل منابع طبیعی واگذار شد.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی در خاتمه بیان کرد: فرماندهی میدانی شهرستان‌های کلیبر، خداآفرین و هوراند و 15 شهرستان دیگر به اداره کل منابع طبیعی و فرماندهی میدانی شهرستان‌های اهر، جلفا و ورزقان به اداره کل حفاظت محیط زیست استان داده شد تا به هنگام آتش سوزی‌ احتمالی به کمک کلیه نیروهای امدادی، نظامی و انتظامی و عملیاتی وارد عمل شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی سازمان مدیریت بحران آتش سوزي ارسباران آتش سوزی ارسباران آذربایجان شرقی منابع طبیعی شهرستان ها جنگل ها محیط زیست اداره کل آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۵۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید امام جمعه پلدشت برنقش حجاب و عفاف در تحکیم خانواده

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  امام جمعه شهرستان پلدشت در جلسه حجاب و عفاف شهرستان که در محل فرماندهی انتظامی شهرستان پلدشت برگزار شد گفت ترویج بی عفتی و بی حجابی   بزرگترین ضربه به بانوان جامعه  بوده و بنیان خانواده را سست و از هم گسسته می کند و مهمترین عامل برای استحکام خانواده ها حجاب و عفاف است .

حجت الاسلام طالبی خاطر نشان کرد  در بحث حجاب و عفاف بایستی تمامی مسئولین و نهادها و سازمان ها در کنار پلیس باشند تا چرا که حجاب و غفاف از توطئه های دشمن برای تضعیف فرهنگ جامعه . و بی عفتی و بی حجابی جامعه را به فساد و بی بند باری می کشاند و عقوبت الهی را در پی دارد .

سرهنگ جباری سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان پلدشت هم در این جلسه  خطاب به افراد محدودی که به کشف حجاب و هنجار شکنی در جامعه مبادرت می ورزند گفت : با چنین افرادی  طبق قانون برخورد خواهد شد .

 

 

دیگر خبرها

  • صنایع و معادن رفسنجان به مسئولیت‌های اجتماعی خود پایبند باشند
  • ضرورت تجهیز دهیاری‌های دره‌شهر به تجهیزات اطفای حریق
  • کشف حدود ۶ هزار دستگاه ماینر غیرمجاز در آذربایجان شرقی
  • بخش ترکمانچای آذربایجان شرقی شهرستان شد
  • ترکمانچای شهرستان شد
  • رفع تصرف اراضی مستحدث ساحلی در شهرستان نور
  • کشف یک هزار و ۷۶۰ عدد سکه فلزی تاریخی از منزل یک روستایی در مراغه
  • پیشگیری از تصرف حدود ۱۰۰ هکتار از اراضی دولتی در شهرستان میرجاوه
  • تاکید امام جمعه پلدشت برنقش حجاب و عفاف در تحکیم خانواده
  • ضرورت رعایت حریم محیط زیست در فصل طبیعت‌گردی توسط تورهای گردشگری