Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل اقتصاد دارایی خراسان جنوبی گفت: فهرست بنگاه‌های مشمول واگذاری به بخش خصوصی در استان اعلام شد. ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

عیسی جعفری‌گیو در گفتگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند، با اشاره به روند خصوصی‌سازی و واگذاری در استان اظهار داشت: فرآیند خصوصی‌سازی بنگاه‌های مشمول واگذاری به‌صورت متمرکز از طریق سازمان خصوصی‌سازی در تهران انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مطابق فهرست بنگاه‌های مشمول واگذاری مصوب جلسه 16 اردیبهشت 1398 هیئت واگذاری؛ 100 درصد سهام آب و فاضلاب روستایی استان، 48 درصد سهام آب و فاضلاب شهری استان، 100 درصد سهام آب منطقه‌ای استان، دارایی شرکت غله و بازرگانی منطقه 5، 100 درصد سهام تولید نیروی برق خراسان مشتمل بر نیروگاه‌های شهید کاوه و قاین، 48 درصد سهام صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی استان، 49 درصد سهام صندوق حمایت از توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی درمیان، 49 درصد سهام صندوق حمایت از توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی سرایان، 49 درصد سهام صندوق حمایت از توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان خوسف، 49 درصد سهام صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی هر یک از شهرستان‌های سرایان، سربیشه، فردوس، قاین، خوسف، درمیان، بشرویه، زیرکوه، نهبندان، طبس و بیرجند مشمول واگذاری به بخش خصوصی است.

بحران بنگاه‌های خصوصی شده؛ دوربرگردان به دولت اشتباه است"تراورس" پس از 10 سال به دولت بازگشت/ خصوصی‌سازی ناموفق شرکت اقماری راه‌آهنایرادات خصوصی‌سازی در ایران / قیمت‌گذاری‌ها اصلاح شودمدیرکل اقتصاد دارایی خراسان جنوبی گفت: مالیات به‌عنوان یکی از موثرترین ابزارهای حاکمیتی جهت انتقال منابع و ثروت‌های موجود در بخش‌های غیرمولد و تورم‌زا به بخش دولتی و هدایت آن به سمت طرح‌های مولد، می‌‌تواند نقشی تعیین‌کننده در تحقق جهش تولید ایفا کند؛ این مهم در گرو دو امر مهم حذف معافیت‌های بی‌قاعده مالیاتی و نیز ممانعت از فرار‌های مالیاتی در کشور است. 

جعفری افزود: در واقع، عواید حاصل از مالیات می‌تواند صرف ایجاد زیرساخت‌های تولیدی و بهبود تکنولوژی شود که هم زمینه‌ساز افزایش تولید و اشتغال خواهد بود و هم موجب کاهش هزینه تولید و بالا رفتن بهره‌وری کل در جامعه می‌شود.

وی بیان کرد: بر این اساس رهایی تدریجی از اقتصاد نفتی و برجسته کردن نقش مالیات در اداره امور کشور در دوره کنونی بیش از پیش مورد توجه دولتمردان و مردم قرار گرفته اسـت؛ در شرایطی که درآمدهای نفتی کاهش یافته در سال گذشته تحقق درآمدهای مالیاتی استان بیش از 100 درصد بوده که بدون افزایش نرخ مالیات و بدون تحت فشار قرار گرفتن فعالان اقتصادی خوش حساب، صورت گرفته که در سال جاری نیز همین روند در راستای جهش تولید ادامه پیدا خواهد کرد.

مدیرکل اقتصاد دارایی خراسان جنوبی با اشاره به آمار برآوردی سهام عدالت عنوان کرد: در استان خراسان جنوبی در مجموع از جمعیت 768 هزار و 898 نفری استان بر اساس سرشماری سال 95، تعداد 649 هزار و 205 نفر یعنی نزدیک به 85 درصد کل جمعیت استان سهامدار نهایی طرح سهام عدالت شده‌اند.

جعفری بیان کرد: در سال‌های اول اجرای طرح سهام عدالت، جمعاً مبلغ 218 هزار و 634 میلیون ریال به عنوان سود سهام عدالت برای 381 هزار و 390 نفر از مشمولین استان پرداخت شد که مربوط به عملکرد سالهای 85 و 86 بوده است.

وی تصریح کرد: پس از آن طی سه مرحله واریز سود سهام عدالت سال مالی 95 که در طول سال 96 انجام شد در مجموع 299 هزار و 541 میلیون ریال به مشمولین استان تعلق گرفت. همچنین سود پرداختی سال مالی 96 به مشمولین سهام عدالت استان معادل 568 میلیارد ریال بوده که طی سال 97 و ماه‌های ابتدایی سال 98 به حساب 577 هزار و 956 نفر از مشمولان پرداخت شده  است.

مدیرکل اقتصاد دارایی خراسان جنوبی گفت: آخرین مرحله واریز سود مربوط به سال مالی 97 است که پرداخت آن از ماه‌های انتهایی سال 98 شروع شده  و در سال 99 هم ادامه دارد.

انتهای پیام/254/ش

R41348/P/S6,56/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اقتصاد دارایی خراسان جنوبی مشمول واگذاری خصوصی سازی سهام عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۵۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۷ هزار میلیارد تومان از سهام پالایشگاه شازند به سازمان تأمین‌اجتماعی واگذار شد

امتداد - میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی از واگذاری معادل ۲۷ هزار میلیارد تومان از سهام پالایشگاه شازند به سازمان تأمین‌اجتماعی در قالب تأدیه مطالبات این سازمان از دولت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری امتداد – موسوی با قدردانی از رویکرد حمایتی و واقع‌بینانه دولت سیزدهم در ارتباط با پرداخت مطالبات این سازمان گفت: رویکرد و عملکرد دولت مردمی سیزدهم در زمینه پرداخت مطالبات بیمه‌ای سازمان تأمین‌اجتماعی در بین همه دولت‌ها بی‌نظیر بوده به‌گونه‌ای که در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ حدود ۱۷۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات این سازمان در قالب سهام شرکت‌های با سودآوری و شرایط مالی مناسب پرداخت شد.
وی افزود: در بودجه سال ۱۴۰۲ نیز پرداخت مطالبات سازمان تأمین‌اجتماعی پیش‌بینی شده بود که با تعامل با سازمان خصوصی‌سازی در هفته‌های پایانی سال ۱۴۰۲، ۲۵ هزار میلیارد تومان در قالب واگذاری ۱۷ درصد سهام شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و ۲۷ هزار میلیارد تومان دیگر نیز در قالب بخشی از سهام باقیمانده دولت در پالایشگاه شازند پرداخت شد.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی همچنین گفت: سهامی که در دولت سیزدهم در ازای مطالبات سازمان تأمین‌اجتماعی به این سازمان واگذار شده برخلاف رویه دولت‌های پیشین، سهام کیفی و ارزشمندی بوده که از جمله آن می‌توان به سهام سودده بورسی شرکت کشتیرانی ج.ا.ا و نیز پالایشگاه شازند اشاره کرد.
وی با اشاره به پیش‌بینی بودجه سال ۱۴۰۳ در مورد پرداخت ۱۳۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات سازمان تأمین‌اجتماعی، ابراز امیدواری کرد با همراهی دولت و مجلس محترم در زمینه پرداخت مطالبات انباشته این سازمان، در سال جاری امکان سرمایه‌گذاری انتخابی در مسیر آینده‌سازی برای سازمان تأمین‌اجتماعی فراهم شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • واکنش کارشناس حقوقی درباره منع خرید سهام سرخابی ها از سوی بانک‌ها
  • پرسپولیس گران‌تر از استقلال در فرابورس
  • ۲۷ هزار میلیارد تومان از سهام پالایشگاه شازند به سازمان تأمین‌اجتماعی واگذار شد
  • قیمت سرخابی‌ها اعلام شد؛ پرسپولیس گران‌تر از استقلال
  • سهام پایه سرخابی‌ ها برای واگذاری اعلام شد
  • قیمت فروش سهام سرخابی‌ها مشخص شد/ پرسپولیس گران‌تر از استقلال
  • قیمت سهام استقلال و پرسپولیس برای واگذاری اعلام شد
  • سهام پایه سرخابی ها برای واگذاری اعلام شد
  • قیمت سرخابی ها برای واگذاری اعلام شد؛ پرسپولیس گران تر از استقلال
  • قیمت استقلال و پرسپولیس برای عرضه در فرابورس مشخص شد