Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا متن این نامه به شرح زیر است:

برادر ارجمند آیت الله  رئیسی

رییس محترم قوه قضائیه

سلام علیکم

چنانچه مستحضرید، برخی انحصارگران در طول سالهای گذشته در تلاش بوده اند با اعطای امتیاز به نمایندگان، از اصلاح قانون برای رفع انحصارشان، جلوگیری کنند. بر همین اساس احتمال می رود برخی نمایندگان ‎مجلس شورای اسلامی که قبل از شروع دوره نمایندگی، امتیازهایی مثل ‎پروانه‌وکالت، امتیاز سردفتری، ‎‌مجوز کارگزاری بورس و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. نداشته‌اند اما در طول دوره نمایندگی چنین مجوزها و امتیازاتی به آنها یا اعضای خانواده شان تعلق گرفته باشد.

از آنجا که اعطای مجوزها و امتیازها به نمایندگان مجلس، شائبه لابیگری برای نفوذ دارد، پیشنهاد می‌کنیم دستور فرمایید همه امتیازات و مجوزهای دریافتی نمایندگان مجلس شورای اسلامی و همسر و فرزندان آنها در همه ده دوره گذشته، احصا و بررسی شود و اگر درطول دوره نمایندگی چنین امتیازاتی دریافت شده، باطل شوند. صادرکنندگان این مجوزها و امتیازات هم اگر خلاف قانون رفتار کرده اند، تحت تعقیب قرار گیرند.

احمد توکلی

رئیس هیات مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت

کد خبر 517386 برچسب‌ها نماینده احمد توکلی سید ابراهیم رئیسی مجلس شورای اسلامی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: نماینده احمد توکلی سید ابراهیم رئیسی مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۵۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قالیباف: نمایندگان اجازه ارائه پیشنهاد به احکام و تبصره‌های بودجه ۱۴۰۳ را ندارند

به گزارش قدس آنلاین، محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی در جلسه صحن علنی روز یکشنبه (۲۶ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به تذکر نماینده مردم خدابنده درباره نحوه بررسی بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ گفت: در مرحله دوم بررسی لایحه بودجه، فقط بند (ب) ماده ۱۸۲ را در جداول بودجه که تاکنون در لایحه نبوده بررسی خواهیم کرد و به هیچ عنوان دولت و مجلس در پیشنهادات و زمان رسیدگی به آن در کمیسیون‌ها و صحن مجلس، حق ندارند در منابع و مصارف بودجه ۱۴۰۳ در صدر جداول تغییری ایجاد کنند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین حق نداریم تبصره و حکم جدیدی بنویسیم. به عبارتی جداول در لایحه بودجه وجود دارد و بدون حکم جدید و بدون تبصره جدید بررسی و رای گیری خواهد شد و فقط در سرفصل‌های بودجه نمایندگان می‌توانند پیشنهاد دهند.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس در تذکری به نحوه بررسی بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ اظهار داشت: بخش دوم بودجه در سیستم‌های مجلس بارگذاری شده است ولی باید مشخص شود که منظور از آنها جداول کلان است یا جداول پیوست.

سیدالبرز حسینی افزود: به عبارتی برای چگونگی بررسی سرفصل‌ها و احکام دستگاه‌ها در بخش دوم بودجه ابهام وجود دارد و اینکه روند کار آیا به صورتی است که همکاران مجلس می‌توانند درباره پروژه‌های مناطق خود پیشنهاد بدهند یا خیر.

وی ادامه داد: بر اساس قاعده باید در زمان بررسی بخش دوم لایحه بودجه، فقط درباره سرفصل‌های دستگاه‌ها و کلان بودجه بحث شود و اگر برای پروژه‌های ریز دستگاه‌ها بحث کنیم، بررسی بخش دوم بودجه طولانی خواهد شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هیات رییسه باید اعلام کند که نحوه رسیدگی به بخش دوم بودجه و پیشنهادات نمایندگان در بررسی جداول بودجه به عنوان بخش دوم چگونه خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • اصلاح موادی از لایحه تجارت در مجلس
  • حمایت جدی وزارت فرهنگ از ترویج عفاف و حجاب
  • درخواست نماینده تهران برای رسیدگی به گزارش «تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی»
  • قالیباف: نمایندگان اجازه ارائه پیشنهاد به احکام و تبصره‌های بودجه ۱۴۰۳ را ندارند
  • اصلاح موادی از لایحه تجارت در صحن مجلس
  • فریاد «مرگ بر اسراییل» در صحن مجلس طنین‌انداز شد
  • فریاد «مرگ بر اسرائیل» در صحن مجلس طنین‌انداز شد+ فیلم
  • فریاد «مرگ بر اسرائیل» در صحن مجلس طنین‌انداز شد
  • نشست شورای وحدت برای تحول آغاز شد
  • طرح افزایش تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دستور کار صحن علنی قرار می‌گیرد