Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرضیه سی سی پور، کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، گفت: با تاثیر سامانه مونسونی در ساعات بعد از ظهر امروز در مناطق مرتفع استان به ویژه مناطق شمالی رشد ابر، رگبار پراکنده باران، رعد و برق و افزایش لحظه‌ای سرعت باد خواهیم داشت.

سی سی پور افزود:در سایر مناطق استان که شرایط بارشی مهیا نیست، افزایش ابرناکی و افزایش موقتی سرعت وزش باد با احتمال گردوخاک دور از انتظار نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره اینکه عصر امروز مناطق دریایی استان با وزش باد‌های جنوب غربی کمی مواج خواهد شد، گفت: بعد از ظهر چهارشنبه و پنجشنبه بر میزان سرعت وزش باد در مناطق دریایی هرمزگان به ویژه تنگه هرمز افزود می‌شود و شناور‌های سبک باید با احتیاط تردد کنند.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان افزود: از فردا تا پایان هفته جاری در اکثر نقاط استان افزایش دما پیش بینی می‌شود.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هواشناسی هرمزگان سازمان هواشناسی آب و هوا سامانه مونسون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۵۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناپایداری وضع جوی و دریایی در هرمزگان، ۲۷ فروردین

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، مرضیه سی سی پور گفت: در مناطق دریایی استان افزایش سرعت باد جنوب شرقی تا نزدیک ۴۰ کیلومتر بر ساعت سبب متلاطم شدن دریا خواهد شد.

وی گفت: توصیه می‌شود با توجه به وزش باد نسبتا شدید، از تردد شناور‌های سبک خودداری شود و تمهیدات لازم در بنادر و اسکله‌های استان در نظر گرفته شود.

سی سی پور گفت: از بعدازظهر با توجه به نزدیکی سامانه بارشی به تدریج افزایش ابر و به تدریج از شب در مناطق غربی و جزایر خلیج فارس رگبار باران و رعد وبرق پیش بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: سامانه بارشی فردا سه شنبه ۲۸ فروردین در استان گسترده خواهد شد و تا ظهر چهارشنبه ۲۹ فروردین در بیشتر نقاط رگبار شدید باران و رعد وبرق همراه با تند باد لحظه‌ای پیش بینی می‌شود.

سی سی پور خاطرنشان کرد: در مناطق دریایی استان با تشدید سرعت باد جنوب شرقی و طوفانی شدن دریا، ناپایداری‌های جوی و دریایی قابل توجه خواهد بود و با توجه به شدت بارش خطر سیلاب موقتی در سطح استان پیش بینی می‌شود و توصیه می‌شود فردا با توجه به شرایط خاص جوی و دریایی، تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات احتمالی در نظر گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: از لحاظ دمایی، فردا کاهش محسوس دمای بیشینه در سطح استان پیش بینی می‌شود.

دیگر خبرها

  • افزایش دما در آبادان و خرمشهر
  • پیش بینی رگبارهای پراکنده و افزایش دما در خوزستان
  • آسمان اردبیل صاف در برخی مناطق با رگبار پراکنده خواهد بود
  • رگبار، رعد و برق و بادهای شدید در راه هرمزگان است
  • ناپایداری وضع جوی و دریایی در هرمزگان، ۲۷ فروردین
  • هرمزگان بارانی می‌شود
  • شرایط نامناسب جوی بنادر مسافربری هرمزگان را تعطیل کرد
  • رگبار‌های پراکنده در جنوب و غرب استان مرکزی
  • افزایش سرعت باد به بیش از ۴۰ کیلومتر بر ساعت در مناطق دریایی، ۲۶ فروردین
  • پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان