Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس سازمان بسیج فرهنگیان آذربایجان شرقی با بیان اینکه وصیت‌نامه حضرت امام(ره) به عنوان یک منشور، مسیر ما را به طور کامل نشان می‌دهد، گفت: اکنون این وصیت‌نامه به عنوان یک واحد درسی در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود که قدم بسیار موثری است، چرا که نسل جدید باید این منشور را بخوانند و مورد مباحثه قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسلم اورنگی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: وصیت نامه سیاسی-الهی حضرت امام(ره) یک وصیت‌نامه ساده نیست، بلکه یک منشور سیاسی، اجتماعی و فرهنگی برای انقلاب اسلامی بوده و برای هر فصل و لحظه انقلاب حرف دارد.

وی با بیان این‌که هدف از تشکیل انقلاب و انقلاب اسلامی در این وصیت نامه مطرح شده و بازخوانی آن باعث می‌شود که از آرمان اصلی انقلاب منحرف نشویم، اظهار کرد: حضرت امام خمینی(ره) دارای شخصیت بسیار برجسته‌ای بود که منشا اثرات بسیاری برای جهان اسلام شد.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان استان در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: حضرت امام خمینی(ره) از سال 42 در این رابطه تلاش داشتند و از همان زمان به فکر بودند که باید حکومتی که نمودی از حکومت علوی است، تشکیل شده و با ساختار اسلامی، قوانین و مقررات اسلام در آن حاکم باشد.

وی با بیان این‌که امام خمینی(ره) اعتقاد داشتند که اگر حکومتی تشکیل می‌شود، باید تصمیم‌گیرنده اصلی خود مردم باشد، گفت: حضرت امام راحل، اقدامی تاریخی در دنیا انجام دادند و بزرگان تاریخ سیاسی جهان نیز انقلاب اسلامی ایران را بزرگترین پدیده سیاسی قرن معاصر می‌دانند؛ یعنی انقلاب اسلامی ایران، یک انقلاب ساده نبود و بر جهان اثر گذاشت.

وی افزود: حضرت امام راحل اراده‌ی راسخی در راستای تحقق انقلاب اسلامی داشتند و برای پیروزی انقلاب اسلامی نیز سختی‌ها و مشقت‌های فراوانی را متحمل شدند.

اورنگی گفت: بعد از ارتحال جانسوز حضرت امام، رهبر معظم انقلاب به عنوان جانشین خلف ایشان، همان آرمان‌ها و اهداف حضرت امام(ره) که بحث حمایت از مردم، استکبارستیزی، استقلال و..." بود را با قوت و شدت بیشتری ادامه دادند و امروز شاهد نمود گفتمان انقلاب اسلامی در سطح جهان هستیم.

وی با اشاره به ره‌آوردهای گفتمان انقلاب اسلامی، اظهار کرد: این گفتمان نشان داد که می‌توان در مقابل استکبار جهانی و آمریکای جنایتکار ایستاد و از مظلوم حمایت کرد؛ این‌ها همه در نتیجه زحمات حضرت امام راحل بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی امام خميني ره سالگرد ارتحال امام خمینی ره انقلاب اسلامی حضرت امام ره وصیت نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۵۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام استاندار البرز به مناسبت روز ارتش

به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی عبداللهی، استاندار البرز طی پیامی روز ارتش جمهوری اسلامی را تبریک و تهنیت گفت. متن این پیام به شرح ذیل است:

۲۹ فروردین در تقویم و تاریخ حماسه آفرینی‌های ملت ایران اسلامی، روزی بزرگ، پرافتخار و همیشه جاودان است چرا که به نام ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی یکی از ارکان نیروهای مسلح نظام مقتدر جمهوری اسلامی ایران نامگذاری شده است.

ارتش جمهوری اسلامی کماکان در بالاترین حد از توانمندی و خودکفایی نظامی تحت رهبری‌ها و منویات خردمندانه و داهیانه فرمانده معظم کل قوا، حضرت امام خامنه ای همه توان خود را در راه حفاظت و حراست از دستاوردهای نظام و دفاع از کیان ایران اسلامی و آرمان‌های انقلاب، امام شهیدان و شهدای والامقام و گلگون کفن ایران اسلامی به کار می‌بندد و تا پای جان برای ثبات و تقویت اقتدار نظام ایستاده است.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام ایران اسلامی به ویژه شهدای گرانقدر ارتش جمهوری اسلامی، ۲۹ فروردین را به محضر فرماندهی معظم کل قوا، فرماندهان، آحاد ارتشیان عزیز ایران اسلامی و خانواده‌های شهدای ارتش، جانبازان، ایثارگران و تمامی دلاورمردان حماسه آفرین تبریک می گویم و از آستان خدای بزرگ در سایه عنایات حضرت ولی عصر (عج) توفیق و اقتدار روزافزون نیروهای مسلح جمهوری اسلامی و ارتش پرافتخار ایران اسلامی را مسئلت می‌کنم.

کد خبر 6081226

دیگر خبرها

  • اقتدار جمهوری اسلامی در عرصه‌های نظامی در سایه وجود ولایت فقیه است
  • تأسیس سپاه پاسداران یکی از معجزات الهی است
  • تشکیل سپاه پاسداران نتیجه هوشمندی و درایت الهی امام راحل بود
  • حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع)، مصادیق بارز کرامت
  • جز امام (ره) و رهبری کسی در ابتدای انقلاب حامی ارتش نبود
  • جز حضرت امام(ره) و رهبر انقلاب کسی در ابتدای انقلاب حامی ارتش نبود
  • خاطرات فرزند شهید سپهبد صیاد شیرازی: پدرم پل وحدت بین ارتش و سپاه بود/ او نسبت به حفظ فاصله نظامیان از سیاست حساسیت ویژه‌ای داشتند/ هرگز نظرات سیاسی خود را به صورت عمومی مطرح نمی‌کرد
  • پیام استاندار البرز به مناسبت روز ارتش
  • دلیرمردان ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوره‏‌های مختلف انقلاب اسلامی نقش آفرینی کردند
  • ارتش مایه مباهات و سربلندی ملت ایران است