Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-24@06:35:44 GMT

یک نوزاد بعد از ۳۲ روز کما از کرونا نجات یافت

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۵۵۹۱۰

یک نوزاد بعد از ۳۲ روز کما از کرونا نجات یافت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سی‌ان‌ان، با شیوع ویروس کرونای جدید اخباری مبنی بر اثر ضعیف این ویروس روی کودکان منتشر شد ولی گزارش‌ها از شرایط سخت کودکان و نوزادان مبتلا شده به این ویروس خبر دادند. این نوزاد برزیلی به نظر می‌رسد که در یکی از ملاقات‌های فامیلی به این ویروس مبتلا شده است. مادر این نوزاد با توجه به ریتم تنفسی او متوجه مشکل می‌شود و بعد از مشورت با پزشکان مختلف "دام" ، نوزاد پنج ماهه خود را در بیمارستان بستری می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وخامت اوضاع سلامت دام، او را به بیمارستانی مجهزتر منتقل می‌کنند.  او پس از ۳۲ روز کما، امروز، به هوش آمد. اتفاقی که مادر دام آن را معجره نامید. بیماری دام در ابتدا و به اشتباه، یک عفونت باکتریایی تشخیص داده شده بود ولی با مراجعه به بیمارستان دوم، مشخص شد که کویید۱۹ است. اکنون این خانواده نوزاد خود را بعد از ۵۰ روز به خانه میبرند و تولد شش ماهگی او را با شادی سلامتی جشن می‌گیرند.

بر اساس آمارها در برزیل تا کنون ۱۲ مرگ ناشی از کویید۱۹ برای نوزادان زیر یک سال ثبت شده است. در هفته گذشته، آمریکای لاتین با ۴۶۵۱۶۶ مورد ابتلا و ۲۷۸۷۸ نفر فوتی به مرکز همه‌گیری جهانی کرونا تبدیل شده است.  براساس گزارش دانشگاه جانز هاپکینز، برزیل سخت‌ترین شرایط را در این منطقه دارد.

کد خبر 517082 برچسب‌ها كروناويروس برزیل

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس برزیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۵۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات کودک بازیگوش از مرگ حتمی در بالابر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز اعلام کرد:  ظهر امروز سه شنبه ،۴ اردیبهشت ، گیر افتادن کودک در سازه ی بالابر در بولوار خرمشهر شیراز به ستاد فرماندهی آتش نشانی گزارش و تیم عملیاتی ایستگاه ۱۷ قهرمانان به محل اعزام شد.
در این حادثه کودک ۷ ساله به طور عجیبی با باز کردن در داخلی بالابر وارد چاهک بالابر شده و روی استراکچر فلزی چاهک بالابر در طبقه دوم می ایستد و با توجه به زمان حادثه و  استفاده  نکردن ساکنان  ، کابین در زمان حضور پسربچه در چاهک حرکتی نداشت.
آتش نشانان بلافاصله ضمن قطع برق بالابر و حمایت کامل و اصولی از پایین برای جلو گیری از سقوط احتمالی کودک و با استفاده از ابزار هیدرولیک در کوتاه ترین زمان ممکن در بالابر را باز کردند و کودک را نجات دادند.

دیگر خبرها

  • هر ۸۴۰ تولد؛ یک نوزاد مبتلا به شکاف لب / بهترین زمان جراحی برای بیماران
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا
  • نجات کودک بازیگوش از مرگ حتمی در بالابر
  • آکنه نوزادی چیست؟
  • تلف شدن ۸۰درصد نوزادان حیات وحش که بوی انسان گرفتند
  • تب دنگی جان بیش از هزارو ۶۰۰ برزیلی را گرفت
  • پنج سرنشین خودروی پراید پس از سقوط به زیر پل نجات یافتند
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد
  • نجات سرنشینان پراید پس از سقوط به دره در جاده یاسوج
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد/ تخمین وجود ۲۰۰۰۰۰ بیمار در ایران