Web Analytics Made Easy - Statcounter

محققان با الهام از پوست مار، کفی‌های کفش جدیدی ساخته‌اند که از اصطکاک بیشتری برخوردار باشد و بتواند مانع از زمین خوردن افراد آسیب پذیر شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از نیو اطلس، چند سال پیش، دانشمندان دانشگاه هاروارد ساختار پوست مار را کپی کردند تا یک ربات نرم ایجاد کنند که هنگام حرکت، با زمین اصطکاک خوبی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون، آنها همان ایده را برای استفاده در کفش‌هایی که می‌توانند از افتادن سالمندان جلوگیری کنند، استفاده کرده‌اند.

این کفی‌ها با همکاری محققان موسسه فناوری ماساچوست(MIT) به شکل ورق‌های استیل باریک و انعطاف پذیر هستند که با الگویی شبیه به پوست مار برش خورده‌اند. همانطور که در مورد آن ربات نرم نیز اتفاق افتاد، این الگو متشکل از ده‌ها قسمت به هم پیوسته مبتنی بر هنر برش کاغذ ژاپنی موسوم به "کیریگامی" است.

هنگامی که این کفی روی زمینِ صاف باشد، اصطکاک کمی خواهد داشت و صاف و نرم حرکت می‌کند. هنگامی که فرد رو به جلو گام برمی‌دارد، وزن خود را از سمت پاشنه پا به سمت انگشتان پا می‌اندازد و باعث می‌شود کفی خم شود. این حالت باعث می‌شود قسمت‌های برش خورده به شکل پوست مار بیرون بزنند و به زمین چنگ بزنند و اصطکاک را به حداکثر برسانند.

این کفی نسبت به دیگر موادی که در ساخت دیگر کفی‌های با اصطکاک بالا که مثلا برای جلوگیری از لیز خوردن در پیاده‌روهای یخ زده در زمستان استفاده می‌شود، سبک‌تر است. به علاوه اینکه این کفش‌ها را راحت‌تر می‌توان به پا کرد و درآورد.

مهمتر از همه، وقتی این کفی روی سطحی مانند یخ آزمایش شد، در ایجاد اصطکاک مانند چنگک عمل کرد و اصطکاک فوق العاده‌ای را ایجاد کرد.

پروفسور "جیووانی تراورسو" نویسنده این مطالعه می‌گوید: سقوط و زمین خوردن عامل اصلی مرگ و میر در سالمندان و دومین علت اصلی مرگ و میر شغلی است. اگر ما بتوانیم اصطکاک بین خود و زمین را کنترل کنیم و آن را افزایش دهیم، می‌توانیم خطر این سقوط‌ها را کاهش دهیم که نه جان بسیاری را نجات می‌دهد، بلکه سالانه میلیاردها دلار از هزینه‌های پزشکی می‌کاهد.

دانشمندان اکنون به دنبال مشارکت با شرکت‌هایی هستند که ممکن است علاقه مند به تجاری سازی این فناوری باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کفی کفش پوست مار پوست مار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۵۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیفون ویژه طرفداران پدرخوانده و پیکی بلایندرز/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، برند لوکس کاویار که به علت سبک عجیب سفارشی‌سازی گوشی‌های بالارده معروف است، مجموعه گوشی‌های جدیدش را با الهام از فیلم‌های مافیایی تحت عنوان Desperado Mafia معرفی کرد.

بر اساس گزارش زومیت، مجموعه‌ی Desperado Mafia شامل سه طرح سفارشی برای آیفون ۱۵ پرو است. کاویار در تولید طرح‌های Godfather و Revenge و Capone از سه فیلم مافیایی محبوب الهام گرفته‌.

کاویار در تولید مدل لوکس گوشی اپل، مواد گران‌قیمتی مانند تیتانیوم مشکی و رگه‌های طلا را به‌کار برده‌ است. این شرکت به‌منظور احترام به محتوای فیلم‌ها، از حکاکی‌ها و نقش‌های منحصربه‌فردی در طراحی گوشی‌ها استفاده می‌کند.

قیمت گوشی جدید کاویار از ۸٬۰۶۰ دلار برای نسخه‌ی Capone آیفون ۱۵ پرو با فضای‌ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایتی شروع می‌شود و به ۱۰٬۲۷۰ دلار برای مدل Revenge و فضای‌ ذخیره‌سازی یک ترابایت می‌رسد.

طراحی مدل پدرخوانده‌ی آیفون ۱۵ پرو، قدرت و ابهت را القا می‌کند. در بدنه‌ی این گوشی تیتانیوم مشکی و رگه‌های براق طلا استفاده شده است. همچنین دیالوگی از فیلم پدرخوانده در قاب پشتی گوشی نقش بسته است. کاویار از این گوشی به عنوان سمبل اقتدار یاد می‌کند.

مدل Revenge با الهام از سریال محبوب پیکی‌ بلایندرز، روحیه‌ی جنگندگی و گانگستری را القا می‌کند. جمجمه‌ی شکافته‌شده در قسمت مرکزی قاب پشتی مفهوم انتقام را به کاربران منتقل می‌کند.

نسخه‌ی Capone باالهام از فیلم The Untouchables، مفاهیم انعطاف‌پذیری و شجاعت را منتقل می‌کند. هر یک از سه مدل آیفون ۱۵ پرو، در قالب ۹۹ دستگاه تولید می‌شوند. کاویار برای انتقال تجربه‌ی لذت‌بخش‌تر به کاربران از بسته‌بندی لوکس برای محصولاتش استفاده می‌کند.

58323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896030

دیگر خبرها

  • تولید برق با الهام از کرکس (+عکس)
  • دستور استاندار البرز برای مقابله جدی با زمین‌خواری
  • این ۵ عادت سلامت پوست را به خطر می‌اندازند
  • هوشیارانه با دشمن برخورد کنیم
  • آیفون ویژه طرفداران پدرخوانده و پیکی بلایندرز/ عکس
  • چند توصیه برای کاهش خطر زمین‌ خوردن در دوران سالمندی
  • پوست این میوه را حتما بخورید!
  • خدمت بی منت به سالمندان آسايشگاه نشاط مهريز
  • الهام گرفتن ژاوی از مارادونا پیش از مصاف با پاری سن ژرمن / فیلم
  • با خواص شگفت انگیز کاهو آشنا شوید! از تقویت اسپرم تا پیشگیری از سرطان