Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-23@22:48:47 GMT

واریز مرحله اول بیمه بیکاری از هفته آینده

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۵۵۹۳۳

واریز مرحله اول بیمه بیکاری از هفته آینده

 

به گزارش تابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی شکوری مشاور امور بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی در یک گفت‌وگوی تلویزیونی درباره زمان واریز بیمه بیکاری، اظهار کرد: از اوایل هفته آینده مرحله اول بیمه بیکاری که مربوط به افرادی که در سامانه ثبت نام کرده بودند و مشمول دریافت بیمه بیکاری بودند، واریز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: ۵ هزار میلیارد تومان بودجه‌ای است که دولت برای واریز بیمه بیکاری برای ماه‌های اسفند و فروردین تخصیص داده است که ۲۸۶ هزار میلیارد تومان پرداخت شده که هفته آینده مرحله اول آن واریز می‌شود.

شکوری با اشاره به اینکه مبالغ دیگری نیز تخصیص داده می‌شود که برای ماه‌های فروردین و اردیبهشت به حساب مشمولان واریز شود، گفت: افرادی مشمول دریافت بیمه بیکاری هستند که بیمه شده اجباری باشند و کارفرما حق بیمه این افراد را پرداخت کند و آمار افرادی که در حال حاضر مشمول بیمه بیکاری هستند، ۷۰۰ هزار نفر است که مشمول قانون کار هستند.

مشاور امور بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه برخی از افراد در سامانه بیمه بیکاری ثبت نام کرده بودند، اما کارفرما برای آن‌ها لیست بیمه رد کرده بود، تصریح کرد: پس از بررسی‌های انجام شده این افراد را از لیست حذف کردیم، چراکه شرط دریافت بیمه بیکاری، بیکار بودن است.

شکوری بیان کرد: در رابطه با افرادی که در سامانه ثبت نام نکرده بودند و برای دریافت بیمه‌ بیکاری به ادارات کار مراجعه کرده بودند نیز از مسئولان روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخواست کردیم که اطلاعات این افراد را در سامانه وارد کنند، چراکه در حال حاضر ملاک ما افرادی است که در سامانه بیمه بیکاری ثبت نام کردند.

وی درباره افرادی که مشمول قانون کار نیستند و در این ایام بیکار شدند، گفت: بسیاری از بیمه شدگان مانند رانندگان و کارگران ساختمانی بیمه اجباری نیستند، لذا وزارت رفاه برای این افراد ساز و کار‌های دیگری را در نظر گرفته و تسهیلات دیگری قرار است به این افراد تخصیص داده شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: سامانه سعدی غلامرضا تاجگردون اعتبارنامه نمایندگی کاظم دلخوش حسین محمد صالحی مهدی شکوری بیمه بیکاری سازمان تأمین اجتماعی سامانه سعدی غلامرضا تاجگردون اعتبارنامه نمایندگی کاظم دلخوش حسین محمد صالحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۵۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات رایگان برای افراد بالای ۶۵ سال در یزد

هاتفی مدیر درمان تامین اجتماعی استان یزد گفت: یک مرکز بستری به نام بیمارستان شهدای کارگر در شهر یزد وجود دارد که همه بیمه شدگان تامین اجتماعی در این بیمارستان در هر سنی به صورت کاملا رایگان خدمت دریافت می‌کنند.

وی افزود: در برخی شهرستان‌ها مثل بافق و مهریز و ابرکوه که بیمارستان تامین اجتماعی ندارند، بیمه شدگان تامین اجتماعی در هر سنی به بیمارستان‌های دانشگاهی و دولتی مراجعه کنند همه خدمات بستری به صورت رایگان انجام می‌گیرد.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان ادامه داد: در مرکز شهر یزد بیمه شدگان بالای ۶۵ سال در صورت مراجعه به همه بیمارستان‌های دولتی می‌توانند از خدمات بستری رایگان بهره‌مند شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • کاهش نرخ بیکاری در اردستان
  • این افراد امسال مشمول پرداخت مالیات می‌شوند/ جزئیات
  • حمله ایران به اسرائیل هنوز در کانون توجه کاربران مجازی/ آیا اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله می‌کند؟ / سود مرحله سوم سهام عدالت کی واریز می‌شود؟ / سیل دوبی و واقعیت‌هایی که سانسور شد/ داغ شدن عنوان جدول لیگ برتر در فضای مجازی
  • این چای برای افراد مبتلا به فشار خون توصیه شده
  • واریز ۹۴۱میلیارد تومان سود به حساب سهامداران
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • آغاز مرحله جدید طرح یسنا در کهگیلویه و بویراحمد
  • در مشهد هیچ کارتن‌خوابی وجود ندارد!
  • سورپرایز بزرگ دولت برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی / واریز عیدی مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در این ماه
  • خدمات رایگان برای افراد بالای ۶۵ سال در یزد