Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-25@10:53:42 GMT

کاهش ۵۰ درصدی گیشه آمریکا

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۵۶۰۶۷

کاهش ۵۰ درصدی گیشه آمریکا

یک شرکت تحقیقاتی آمریکایی در جدیدترین گزارش خود میزان آسیب ویروس کرونا به صنعت سینما را غیر قابل جبران عنوان کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا و به نقل از ورایتی، شرکت تحلیلی وال‌استریت پیش بینی کرده که میزان فروش بلیط سینما از ۱۱.۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹ به ۵ و نیم میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ افت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رقم یک افت ۵۲ درصدی را نشان می‌دهد و اگر سینماها در ماه جاری میلادی بازگشایی نشوند، این کاهش به مراتب بیشتر خواهد شد. همچنین اگر شرایط اکران عمومی دو فیلم "تنت" و "مولان" در تابستان ایجاد نشود، باز هم نمودارها کاهشی خواهد شد.

بر اساس این گزارش، سردرگمی بازارهای بزرگی مانند نیویورک، سان‌فرانسیسکو و لس‌آنجلس که هنوز برنامه‌ای برای بازگشایی سینماها ندارند و ادامه تعطیلی سینماها در این شهرها برای استودیوها و فعالان صنعت سینما بسیار گران تمام خواهد شد. اکنون تنها امید سینما برای بازیابی اقتصاد خود دو فیلم تنت و مولان هستند که طبق برنامه‌ریزی قبلی در اواسط ماه جولای اکران خواهند شد.

البته در این گزارش تاکید شده که به علت مسائلی مانند مشخص نبودن زمان بازگشایی سینماها و بازارهای کلیدی همچنین نامعلوم بودن تمایل افراد برای آغاز فعالیت‌های فیلم سازی؛ تخمین‌های این گزارش می‌توانند محقق نشود و فاصله زیادی با واقعیت داشته باشد.

تحلیلگران پیش بینی می‌کنند که گیشه سینما بازگشت چشم‌گیری در سال ۲۰۲۱ خواهد داشت و میزان فروش بلیط به ۹.۷ میلیارد دلار می‌رسد. با این حال اگر در جریان تولید خللی به وجود آید و استودیوها به دلیل مسائل بهداشتی نتوانند فعالیت‌های خود را از سر بگیرند، این رقم پایین‌تر خواهد آمد.

استودیوها می‌توانند در صورت ساخت آثار جدید به سمت بسترهای دیگر نظیر VODها کوچ خواهند کرد و با استفاده از شبکه‌هایی مانند "نتفلیکس" و اچ‌بی‌او" درآمد خود را به دست آورند. ضمن اینکه در این مدت بسیاری از استودیوها نظیر دیزنی و وارنربروس پلتفرم‌های اکران آنلاین خود را ایجاد کردند.

این گزارش پیش بینی کرده که شرایط پیش آمده تعادل قدرت را در جنگ سینماداران و استودیوها، به نفع استودیوها تغییر خواهد داد، زیرا آن‌ها با استفاده از بسترهایی مانند VOD دست بالا را خواهند گرفت.

کد خبر 426847

منبع: ایمنا

کلیدواژه: گیشه سینما ویروس کرونا کرونا ویروس کرونا در جهان سینمای جهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۶۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا و سکه امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش صدای ایران،امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ قیمت طلا به شرح زیر است:


قیمت اونس طلا امروز
هر اونس طلا، امروز به ۲،۳۰۵ (دو هزار و سیصد و پنج) دلار رسید که نسبت به روز قبل، کاهش ۲.۸۲ درصدی داشته است.

آخرین نرخ گرم طلا ۱۸ عیار
قیمت طلا پایین آمد و هر گرم طلا ۱۸ عیار، امروز به ۳،۵۹۹،۲۰۰ (سه میلیون و پانصد و نود و نه هزار و دویست) تومان رسید که نسبت به روز قبل، کاهش ۱.۵۴ درصدی داشته است.

قیمت مثقال طلا ۱۸ عیار امروز
همچنین هر مثقال طلا ۱۸ عیار با کاهش ۱.۵۳ درصدی نسبت به روز قبل، ۱۵،۵۹۱،۰۰۰ (پانزده میلیون و پانصد و نود و یک هزار) تومان معامله شد.

قیمت دلار مبادله ای، امروز به ۴۳،۸۹۶ (چهل و سه هزار و هشتصد و نود و شش) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۰.۳۸ درصدی داشته است.

آخرین نرخ سکه امامی
قیمت سکه امامی به ۴۲،۸۰۰،۰۰۰ (چهل و دو میلیون و هشتصد هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل، کاهش ۰.۴۷ درصدی داشته است.

آخرین نرخ نیم سکه
نیم سکه، امروز به ۲۵،۱۰۰،۰۰۰ (بیست و پنج میلیون و یکصد هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل، کاهش ۰.۴ درصدی داشته است.

قیمت ربع سکه امروز
همچنین ربع سکه با کاهش ۱.۹۸ درصدی نسبت به روز قبل، ۱۵،۱۰۰،۰۰۰ (پانزده میلیون و یکصد هزار) تومان معامله شد.

آخرین نرخ سکه گرمی
همچنین هر سکه گرمی با کاهش ۱.۴۴ درصدی نسبت به روز قبل، ۶،۹۰۰،۰۰۰ (شش میلیون و نهصد هزار) تومان معامله شد.

دیگر خبرها

  • قیمت طلا و سکه امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • «مست عشق» به سینماها آمد + بازیگران، خلاصه و آهنگ فیلم مست عشق
  • پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد/ جمع کل؛ بیش از ۱۴۶ میلیارد و ۸۵۱ میلیون تومان
  • قیمت طلا و سکه امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نفت وارد کانال افزایشی شد
  • کاهش ۰.۰۲ درصدی قیمت جهانی نفت
  • افزایش ۹ درصدی مخاطبان سینما‌های خراسان رضوی در فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت طلا و سکه امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت طلا سقوط کرد
  • گیشه روزنامه بازار پادکست |تیتر خوانی روزنامه‌های اقتصادی سه‌شنبه ۴ اردیبهشت