Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@00:30:38 GMT

مردم سهام عدالت خود را پیش فروش نکنند

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۵۶۱۴۱

مردم سهام عدالت خود را پیش فروش نکنند

غضنفر آرام در گفت و گو با ایرنا افزود: ارزش این سهام در آینده بیشتر خواهد شد و عواید بیشتری نصیب سهامداران خواهد کرد.

 وی بیان داشت: سهام عدالت در سال ۱۳۸۵ با هدف افزایش عدالت اجتماعی و کاهش تصدی گری دولت و در راستای تحقق اهداف اصل ۴۴ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و منویات مقام معظم رهبری در میان اقشار مختلف جامعه به میزان و ارزش اسمی هر فرد حدود ۵۰۰ هزار تومان توزیع گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی افزود: ۵۵۳هزار و ۳۱۷نفر در استان کهگیلویه و بویراحمد مشمول دریافت سهام عدالت شده اند که اکنون با شماره ملی خود می توانند با مراجعه به سایت samanese.ir ، اطلاعات مربوط به سهام خود را مشاهده و نحوه مدیریت آن را نیز مشخص کنند..

آرام یادآوری کرد: چون دولت در فرایند واگذاری سهام عدالت به مردم هیچ مبلغی را از مردم دریافت نکرده و این سهام ها متعلق به بزرگترین شرکتهای کشور است دارای ارزش اولیه بوده و دولت در طول این ۱۰ سال از محل سود این سهام مبلغ ارزش اولیه این سهام را مستهلک کرد و از سال ۹۴  سود آن را در چهار مرحله به حساب مشمولان واریز کرده است.

وی اظهار داشت توصیه ما به مردم نیز آن است که سهام عدالت خود را نفروشند چرا که ارزش این سهام به بیش از چندین برابر افزایش پیدا کرده است و فروش آن منطقی نیست و می تواند در آینده عواید بیشتر برای صاحبان آن داشته باشد.

آرام افزود: سهام عدالت شامل تک تک افراد خانوارهای مشمول شده است و در اصل تمام افراد خانوارهای مشمول سهام عدالت دریافت داشته اند و سود آن نیز تاکنون طی چند مرحله به حساب هر فرد بصورت جداگانه واریز شده است و سرپرستان خانوار نیز به اندازه هرکدام از افراد یک خانواده، سهام دارند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان بیان داشت:۳۶ شرکت بورسی و ۱۳ شرکت غیربورسی در قالب سهام عدالت به مردم واگذار شده است که شرکتهای بزرگ و صاحب ارزشی هستند و سهام آنها نیز در طول سالهای اخیر به بیش از چند برابر ارزش اولیه آن رسیده است و مردم مطمئن باشند که این سهام از ارزش بالایی برخوردار است و عواید آن در سالهای آینده نیز بیشتر خواهد شد.

آرام در رابطه با وضعیت سهام عدالت متوفیان اظهار داشت: در مرحله بعدی که اطلاع رسانی آن انجام خواهد شد وراث می توانند با برگه انحصار ورثه و تقسیم نامه سهام عدالت به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه و سهام عدالت متوفی را در میان وراث بر اساس قانون تقسیم کنند.

وی توصیه کرد آن دسته از کسانی که با حوزه عملکرد بورس و خرید و فروش سهام آشنایی ندارند روش غیرمستقیم را انتخاب کنند و از  مردم خواست سهام عدالت خود را پیش فروش نکنند و فریب دلالان و سودجویان را نخورند چون این سهام در آینده ارزش بیشتری پیدا خواهند کرد.

 مهلت آزادسازی سهام عدالت تا ۱۴ خرداد است و  این مهلت تمدید نخواهد شد.منظور از آزادسازی سهام عدالت آن است که مالک سهام بتواند حق خرید و فروش و نقل و انتقال آنرا شخصا بر عهده بگیرد و مردم میتوانند به مراجعه به سایت samanese.ir و وارد کردن مشخصات فردی و کد ملی خود صحفه مدیریت سهام خود را مشاهده و در آنجا یکی از دو روش مستقیم و غیرمستقیم را انتخاب کنند.در روش مستقیم، افراد مدیریت سهام خود را شخصا برعهده خواهند گرفت و میتوانند سهام خویش را مدیریت نمایند و در روش غیرمستقیم که بصورت پیش فرض برای همه فعال است، مشمولان مدیریت سهام عدالت خود را به شرکتهای سرمایه گذاری استانی میسپارند که زیر نظر وزارت امور اقتصادی و دارایی فعالیت دارند.

۵ گروهی که برگه های سهام عدالت دریافت سهام کرده اند، شامل خانواده های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی به تعداد ۵ میلیون و نهصد و هفتاد و پنج هزار نفر، روستائیان و عشایر به تعداد ۱۵ میلیون و یکصد و چهل و هفت هزار نفر، کارکنان دستگاههای دولتی و خانواده آنان به تعداد ۱۳ میلیون و سیصد و هفتاد و یک هزار نفر، کارگران فصلی به تعداد ۶ میلیون و یکصد و پنج هزار نفر و سایر اقشار جامعه به تعداد ۸ میلیون و پانصد و هفتاد هراز نفر بود که برگه سهام عدالت خود را دریافت کردند و اطلاعات سهام آنان در سامانه جامع سهام عدالت موجود است.

خانواده های تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد از یک میلیون تومان ارزش اسمی سهام عدالت برخوردار شدند و بقیه مشمولان حدود ۵۰۰ هزارتومان سهام عدالت دریافت کردند.

برچسب‌ها وزارت امور اقتصاد و دارایی کهگیلویه وبویراحمد سهام عدالت سامانه سهام عدالت کمیته امداد امام خمینی (ره)

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت امور اقتصاد و دارایی کهگیلویه وبویراحمد سهام عدالت سامانه سهام عدالت کمیته امداد امام خمینی ره وزارت امور اقتصاد و دارایی کهگیلویه وبویراحمد سهام عدالت سامانه سهام عدالت کمیته امداد امام خمینی ره سهام عدالت خود سهام عدالت خواهد شد هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۶۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت

یه گزارش «تابناک» به نقل از خبرآنلاین، عشقی گفت: اعتمادسازی مهمترین بخش در بازار سرمایه است و تمام دستگاه‌ها باید کمک کنند که اعتماد با تصمیمات به موقع به بازار سرمایه بازگردد.

مجید عشقی، رئیس سازمان بورس در خصوص واریز سود سهام عدالت گفت: مجموعه اتفاقاتی که برای شرکت‌ها افتاده، باعث شد شرکت‌ها مرتکب تخلف شوند و در پایان سال نتوانند سود سهام عدالت را پرداخت کنند. امیدواریم تا خرداد بتوانیم سودهارا جمع آوری کنیم و باقی مانده سود سهام عدالت را پرداخت کنیم. زمان دقیق این پرداخت توسط شورای عالی بورس مشخص خواهد شد.

دیگر خبرها

  • سهامداران عدالت بخوانند؛ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود
  • خبر مهم عشقی درباره زمان پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت
  • سهامداران عدالت بخوانند | جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد
  • سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد
  • زمان پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت
  • سود سهام عدالت در این تاریخ واریز می‌شود
  • چرا سود سهام عدالت سه مرحله‌ای شد؟ برای دریافت سود به سایتی مراجعه نکنید | سهامداران برای آگاهی بیشتر با این شماره تماس بگیرند
  • چشم‌انتظاری سهامداران عدالت برای دریافت مرحله سوم سود/ چرا واریز سود سهام عدالت سه‌مرحله‌ای شد؟
  • مهمترین بخش بازار سرمایه اعتمادسازی و مشارکت مردم است/ احتمال پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت در خرداد ماه
  • سهام‌داران هیجانی خرید و فروش نکنند