Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@21:54:54 GMT

استعفای دسته‌جمعی در ائتلاف حاکم تایلند

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۵۶۱۶۵

استعفای دسته‌جمعی در ائتلاف حاکم تایلند

روزنامه استریت‌تایمز سنگاپور در گزارشی نوشت: «پایبون نیتیتاوان» معاون رئیس حزب «پالانگ پراچارات» اعلام کرد که ۱۸ نفر از ۳۴ عضو هیات اجرایی این حزب استعفا داده و راه را برای انتخابات جدید داخلی جهت انتخاب اعضا و رهبر حزب هموار کرده اند.

اگرچه برخی انتظار دارند که این مساله به ترمیم کابینه منتهی شود، «پرایوت چان اوچا» نخست وزیر تایلند آشفتگی در این حزب را کم اهمیت جلوه داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عضو حزب پالانگ پراچارات نیست، اما از طرف این حزب برای پست نخست وزیری معرفی شده است.

ارزش اقتصاد تایلند به عنوان دومین اقتصاد بزرگ اتحادیه کشورهای جنوب شرقی آسیا (آسه‌آن)، در سه ماهه نخست سال جاری در مقایسه با یک سال قبل، ۱.۸ درصد کاهش یافت که دلیل آن ضربه به صنعت گردشگری و تولید این کشور و تجارت جهانی درپی شیوع کرونا بود.

مرکز برنامه ریزی تایلند پیش بینی کرده که مجموع تولید ناخالص داخلی تایلند در سال جاری ۵ تا ۶ درصد کاهش یابد.

با کاهش نرخ بهره بانکی تایلند به رکورد بی سابقه ۰.۵ درصد، مجلس سفلای پارلمان در هفته جاری بسته حمایتی ۸۴.۶ میلیارد دلاری را برای جبران زیان اقتصادی بیماری کووید – ۱۹ تصویب کرد.

«اوتاما ساوانایانا» وزیر دارایی تایلند رهبری حزب پالانگ پراچارات را برعهده دارد. منصب دبیرکلی این حزب در اختیار «سونتیرات سونتیجیراوونگ» وزیر انرژی است.

حزب پالانگ پراچارات از جناح های بسیاری تشکیل شده که از دیرباز برای اعمال نفوذ در دولت با هم در رقابت بوده اند.

به گفته «پیچ پونگساوات» دانشمند سیاسی دانشگاه «چولانگ‌کورن» تایلند، سیاستمداران حزب پالانگ پراچارات از این مساله که نخست وزیر برای اداره دولت به فن سالاران متکی است، ناراضی اند.

برچسب‌ها استعفا تایلند پارلمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استعفا تایلند پارلمان استعفا تایلند پارلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۶۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بغداد: آمریکا به روش و زمان خروج از عراق فکر می‌کند

وزیر دفاع عراق امروز (سه‌شنبه) از تداوم گفت‌وگوها درباره خروج نظامیان و ائتلاف آمریکایی از کشورش خبر داد.

به گزارش ایسنا، «ثابت محمد العباسی» وزیر دفاع عراق روز سه‌شنبه گفت: «گفت‌وگوها درباره خروج ائتلاف همچنان ادامه دارد و این خروج بررسی شده و تدریجی است».

وی در گفت‌وگو با شبکه «الحدث» گفت: «پس از خروج نیروها با اکثر کشورهای ائتلاف قراردادهای دوجانبه منعقد خواهیم کرد».

العباسی تصریح کرد: «واشنگتن به روش و زمان خروج فکر می‌کند و ما نیز در حال انجام همین کار هستیم. با واشنگتن توافق کردیم که عرصه عراق را از سوریه جدا کنیم؛ چراکه آمریکا معتقد است که عرصه سوریه به حضور این کشور نیاز دارد».

او ادامه داد: «داعش بیش از ۹۷ درصد از قدرت خود را از دست داده و در برهه فعلی به صورت گروه‌ها پراکنده ظاهر می‌شود».

در پی حمله تروریستی آمریکا و شهادت حاج «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» و همراهانشان در جاده فرودگاه بغداد، پارلمان عراق ۱۵ دی‌ماه ۱۳۹۸ با برگزاری نشستی درباره اخراج نیروهای آمریکایی از این کشور، به خروج تمامی نیروهای خارجی رای داد.

کمیته عالی مشترک نظامی میان عراق و آمریکا طی برهه اخیر ۲ نشست را برای بررسی جدول زمانی خروج نظامیان ائتلاف و در راس آن‌ها آمریکا از عراق برگزار کرده‌است. اولین نشست کمیته عالی مشترک نظامی میان عراق و آمریکا ۲۷ ژانویه (هفتم بهمن) در بغداد برگزار شده بود.

العباسی در بخش دیگری از اظهاراتش درباره پرونده حملات ترکیه به خاک عراق نیز اعلام کرد: «ما با ترکیه توافق کردیم که وزارت کشور نقطه صفر در مرز را حفظ کند».

او در این باره تاکید کرد: «هیچ توافقی با ترکیه درخصوص عملیات مشترک علیه حزب کارگران کردستان وجود ندارد و ما اجازه نخواهیم داد که اراضی عراق سکوی پرتابی برای خرابکاری باشد، چه توسط پ.ک.ک و چه توسط طرف‌های دیگر».

وزیر دفاع عراق همچنین از تلاش جدی با اقلیم کردستان این کشور برای پایان دادن به پرونده پ.ک.ک خبر داد.

او همچنین اظهار کرد: «ارتش عراق باید زیرساخت‌های خود را به وضعیت قبل از سال ۲۰۰۳ بازگرداند و ارتش می‌تواند پس از خروج ائتلاف، امنیت را حفظ کند».

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مسمومیت دسته‌جمعی با گاز مونواکسیدکربن
  • تغییرات کابینه در سال ۱۴۰۲/ چه کسانی از دولت جدا شدند؟
  • دولت انگلیس در مدار چین ستیزی
  • دستگیری عاملان نزاع دسته‌جمعی در کوهدشت
  • اعتراضات گسترده علیه دولت مجارستان
  • ضیافت افطاری دسته جمعی روزه داران پاتاوه در مصلی این شهر
  • استعفای دو عضو کابینه دولت انگلیس
  • تحریم‌های دولت انگلیس علیه چین
  • بغداد: آمریکا به روش و زمان خروج از عراق فکر می‌کند
  • از نخستین تجربه حضور در لیگ‌قهرمانان آسیا تا گزینه نخست سقوط به لیگ دسته‌اول!