Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که چین و روسیه علناً با هر گونه اقدام آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران مخالفت کرده‌اند وزیر خارجه آمریکا بار دیگر در این باره کری‌خوانی کرده است. ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶ بین الملل آمریکا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا بار دیگر به کری‌خوانی درباره تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران روی آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

پامپئو در مصاحبه با «امریکن‌کانزروتیو» با تکرار ادعاهای اثبات‌نشده علیه ایران گفت: «تهدید ادامه‌دار از سوی جمهوری اسلامی ایران ادامه دارد. این کشور شماری از تعهدات هسته‌ای خود در توافق هسته‌ای برجام را نقض کرده است.»

وزیر خارجه آمریکا گفت کارزار موسوم به فشار حداکثری علیه ایران ادامه دارد. او در ادامه گفت: «ما به طرق مختلف منابعی را برای متحد کردن دنیا [علیه ایران] مستقر کرده‌ایم.»

وزیر خارجه آمریکا در بخش دیگری از سخنانش گفت که چین و روسیه برای فروش سلاح به ایران بعد از انقضای تحریم‌های تسلیحاتی صف کشیده‌اند. او گفت: «آنها صف کشیده‌اند. چینی‌ها قادر خواهند بود به ایران سلاح بفروشند.»

پامپئو گفت: «ما برنامه‌ای داریم که اطمینان داریم مانع از بروز این اتفاق خواهد شد. امیدوار هستیم. امیدواریم که دنیا متحد خواهند شد و امیدواریم که انگلیس یا سایر طرف‌های برجام تهدید ناشی از انقضای تحریم‌های تسلیحاتی ظرف چند ماه دیگر را متوجه شوند.»

سفیر روسیه: تلاش آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران ناکام خواهد ماندکُری‌خوانی دوباره دولت ترامپ برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایرانواکنش اتحادیه اروپا به احتمال همکاری با آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایرانچین: آمریکا هیچ حقی برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران ندارد

 

 "لوان جاگاریان" سفیر فدراسیون روسیه در تهران در مصاحبه‌ای اختصاصی با خبرگزاری «تاس» که به‌مناسبت 20 ماه مه (31 اردیبهشت ماه) ــ صدمین سالگرد روابط بین روسیه و ایران انجام شد، تأکید کرد که تلاش دولت آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی علیه جمهوری اسلامی بعید است که موفق شود.

وی گفت: «تحریم تسلیحاتی ایران در تاریخ 18 اکتبر سال جاری (28 مهر ماه) به پایان خواهد رسید و من فکر نمی‌کنم که تلاش‌های دست‌وپا شکسته آمریکایی‌ها برای جلوگیری از این مسئله موفقیت‌آمیز باشد. ایالات متحده که با خروج از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، خود با شدیدترین شکل قوانین بین‌المللی را نقض کرده و نتوانسته به تعهداتش عمل کند و اکنون هم مقامات واشنگتن در تلاشند تا کشورهای دیگر را ترغیب به پای گذاشتن در همین مسیر کنند، هرچند به عقیده من، در این راه ناکام خواهند ماند.»

این دیپلمات بلندپایه افزود: «روسیه برای رفع تحریم‌ها و ادامه همکاری‌های خود با ایران در عرصه نظامی ــ فنی مشکلی نمی‌بیند و اگر طرف ایرانی برنامه‌های خاصی را ارائه دهد، مسکو مطابق با استانداردهای بین‌المللی آنها را مورد بررسی قرار خواهد داد.»

انتهای پیام/ 

R36444/P/S8,95,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آمریکا"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اخبار آمریکا تمدید تحریم های تسلیحاتی علیه ایران برای تمدید تحریم های تسلیحاتی آمریکا برای تمدید تحریم وزیر خارجه آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۶۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران

سه عضو گروه ۷ امروز پنجشنبه اعلام کردند در ارتباط با حمله موشکی و پهپادی ایران به رژیم صهیونیستی در روز ۱۳ آوریل تحریم‌های جدیدی علیه اتباع و شرکت‌های ایرانی اعلام کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، انگلیس، آمریکا و کانادا در ارتباط با حمله موشکی و پهپادی ایران به رژیم صهیونیستی در روز 13 آوریل تحریم‌های جدیدی علیه اتباع و شرکت‌های ایرانی اعلام کردند. 

طبق بیانیه وزارت خارجه انگلیس، تحریم‌های جدید افراد و شرکت‌های دخیل در صنایع پهپادی ایران را هدف قرار می‌دهد. 

انگلیس علاوه بر این اعلام کرده قصد دارد تحریم‌های تجاری جدیدی علیه ایران اعلام کرده و محدودیت‌های جدیدی برای قطعات مورد استفاده در پهپادها و موشک‌ها وضع کند. 

دو فرد ایرانی که گفته می‌شود جزو مدیران شبکه شرکت‌های ایرانی دخیل در ساخت پهپاد هستند در فهرست تحریم‌های انگلیس، کانادا و آمریکا قرار گرفته‌اند. 

علاوه بر این، شرکت‌های بنیان دانش شرق، شرکت پیشرو صنعت آسمان شریف، شرکت صنایع موتورسازی الوند و شرکت موج گستر آسمان پرواز نیز در فهرست تحریم‌های این سه کشور قرار گرفته‌اند. 

نشریه آمریکایی: رشد صنایع دفاعی ایران نتیجه تحریم استآمریکا تحریم‌های مرتبط با ایران اعمال کرداتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می‌کندبلومبرگ: تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران روی کاغذ می‌ماند

 

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • تداوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران به بهانه پهپادی
  • آمریکا تحریم های جدید علیه ایران و روسیه اعمال کرد
  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • تحریم‌های مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران
  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
  • نقش بی‌اهمیت تحریم‌های تازه آمریکا در معادلات ایران
  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران
  • اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران
  • بلومبرگ: تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران روی کاغذ می‌ماند