Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@05:17:59 GMT

ساخت مستندی با موضوع سیل لرستان

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۵۶۲۸۱

مژگان صیادی از ساخت مستندی با عنوان «رَش اُو» با موضوع سیل در منطقه پلدختر لرستان خبر داد. 

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، شهرستان پلدختر استان لرستان در فروردین ۹۸ با سیل ویرانگری مواجه شد و اهالی روستای بابازید از توابع این شهرستان آسیب جدی دیدند. مستند «رَش اُو» بنا دارد ۱۳ ماه پس از این حادثه، ردی از امید و زندگی در بین اهالی بیابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مژگان صیادی درباره عنوان این مستند توضیح داد: رَش در زبان لری به معنای سیاه و اُو به معنای آب است. در نتیجه «رَش اُو» به آب تیره و ویرانگر گفته می‌شود.

وی در خصوص مراحل تولید این فیلم گفت: حدود یک سال درباره‌ی سوژه مورد نظر تحقیق کردم. زمانی که سیل آمد، من لرستان بودم و جزء اولین نفراتی بودم که به مناطق سیل‌زده معمولان رفتم؛ منطقه‌ای شبیه به چرنوبیل که آسیب بسیاری دیده بود. چند سفر دیگه به منطقه پلدختر داشتم و با پیدا کردن سوژه‌ها فیلمبرداری آغاز شد.
این تهیه‌کننده افزود: البته به دلیل شیوع بیماری کرونا و همچنین ایجاد تغییراتی در تیم تولید، فیلمبرداری کمی با تاخیر و همزمان با شروع فصل بهار آغاز شد. این هفته سومین سفر را به منطقه لرستان خواهیم داشت تا تصاویر باقی مانده را فیلمبرداری کنیم.
عوامل تولید مستند «رَش اُو» عبارتند از: کارگردان: رضا عباسی، تهیه‌کننده: مژگان صیادی، مدیر فیلمبرداری: تورج اصلانی، صدابردار: هادی معنوی‌پور، تهیه شده در: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۶۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«زیبا صدایم کن» صدرعاملی مجوز ساخت گرفت

شورای صدور پروانه ساخت آثار سینمایی در جلسه اخیر با فیلم‌نامه‌های «زیبا صدایم کن» به تهیه‌کنندگی سیدمازیار هاشمی، کارگردانی سیدرسول صدرعاملی و نویسندگی آرش صادق بیگی‏ و میلاد و محمدرضا صدرعاملی، «مومو» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی علی اکبر ثقفی و نویسندگی علی اکبر ثقفی‏‏ و شراره سروش، «یک عشق زیبا» به تهیه‌کنندگی، کارگردانی و نویسندگی قاسم فهیم خواه موافقت کرد.

همچنین فیلم‌نامه‌های «خاتی» به تهیه‌کنندگی محمد کمالی پور، کارگردانی و نویسندگی فریدون نجفی و «برای رعنا» به تهیه‌کنندگی مرتضی شایسته و کارگردانی و نویسندگی ایمان آقامحمدحسین یزدی، موافقت شورای پروانه ساخت سازمان سینمایی را اخذ کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • ماجرای ساخت یک مستند/ دیدگاه غلطی که درباره لالایی‌ها وجود دارد
  • «زیبا صدایم کن» صدرعاملی مجوز ساخت گرفت
  • صدور پروانه ساخت برای ۵ فیلم‌ سینمایی
  • مستندی درباره پدر موشکی ایران
  • ظرفیت شهرستان دشتی در حوزه‌های مختلف معرفی شود
  • حذف و اصلاح نقاط حادثه‌خیز در محور پلدختر _خرم‌آباد
  • بهروز افخمی: اول مستند مهرجویی، بعد رمان و بعد هم فیلم سینمایی‌اش را می‌سازم
  • اکران مستند پذیرش در مشهد
  • اول مستند مهرجویی، بعد رمان و بعد هم فیلم سینمایی‌اش را می‌سازم
  • بررسی مستندی از زندگی پری صابری/ فیلمی که ساختش ۴ سال طول کشید