Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@08:56:54 GMT

بزرگ‌ترین پروژه عمرانی کرج درگیر بحران مالی

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۵۶۳۰۰

بزرگ‌ترین پروژه عمرانی کرج درگیر بحران مالی

خبرگزاری مهر - گروه استان ها: هشتادویکمین جلسه کمیسیون تلفیق شورای شهر کرج که روز گذشته برگزار شد به پروژه بزرگراه شمالی کرج اختصاص داشت، پروژه‌ای که برای حل معضل ترافیک کلان‌شهر کرج، سال ۹۵ کلنگ زنی شد و به گفته شهردار وقت باید ظرف مدت چهار سال یعنی امسال به بهره برداری می‌رسید. البته ناگفته نماند؛ علی ترکاشوند شهردار وقت کرج مدعی شده بود در صورت تأمین نقدینگی لازم این مدت به دو سال هم کاهش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا با گذشت چهار سال از کلنگ زنی این پروژه هزار میلیاردی شاهد فقط ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی هستیم موضوعی که باعث انتقاد برخی اعضای شورای شهر در جلسه کمیسیون تلفیق شده است.

رحیم خستو، نایب رئیس شورای شهر کرج در جلسه یاد شده گفته است؛ «شاید تخصص بنده فنی و عمرانی نباشد اما با رصد وضعیت کل پروژه بر بخشی از صحبت‌های همکارانم صحه می‌گذارم و انتظار داشتم تا با تشکیل این جلسه بسته‌ای برای تصمیم گیری آماده باشد تا بخشی از گره‌های کار گشوده شود، اعتقاد دارم که با ورود به جزئیات مشکلی حل نخواهد شد.»

وی همچنین با بیان اینکه تمرکز بیشتری بر توافقات و عملیات اجرایی تقاطع های بخش شرقی پروژه صورت گرفته که به همین نسبت از موضوعات و مسائل بخش غربی غفلت شده، گفته است؛ «با ادامه روند کنونی، پروژه از تحقق اهداف اصلی باز می‌ماند و بهتر است به جای تصمیم گیری فاز به فاز برای توافقات و تملکات و مباحث بودجه‌ای، تصمیم یکپارچه ای برای تکمیل بزرگراه شمالی گرفته شود.»

نایب رئیس شورای شهر کرج: چه بسا تشدید فعالیت‌های اجرایی و تردد ماشین آلات در بزرگراه شمالی کرج مربوط به ایام بازدیدها باشد نایب رئیس شورای شهر کرج در ادامه ضمن انتقادی تند، گفته است؛ «در دو سالی که از ورودی میدان طالقانی جهت بازدید به سمت پروژه آمده ام، برغم فعالیت ماشین آلات اما پیشرفت خاصی مشهود نبوده و چه بسا تشدید فعالیت‌های اجرایی و ترددهای ماشین آلات مربوط به ایام بازدیدها باشد، انتظار داریم تا تصمیم جامعی برای رفع گره‌ها و موانع پروژه گرفته شود.»

اما عباس زارع رئیس کمیسیون تلفیق شورای شهر کرج نیز در جلسه یاد شده گفته است؛ «شهرداری کرج تاکنون در حد وسع و منابع مالی که در اختیار داشته تخصیص بودجه به پروژه بزرگراه شمالی را پیش برده است اما به یقین این اقدامات کافی نیست و باید کمک‌های مالی از سوی دولت نیز به این پروژه تزریق شود.»

وی همچنین افزوده است؛ «شورای شهر از این پروژه حمایت و سعی می‌کند تا از طریق تزریق منابع مالی و همکاری سایر دستگاه‌ها هر چه سریع‌تر بزرگراه شمالی به نتیجه برسد.»

این عضو شورای شهر کرج مهمترین مشکل پروژه بزرگراه شمالی را تأمین منابع مالی و توافقات ملکی دانسته و گفته است؛ «برای احداث این طرح عمرانی حدود هزار میلیارد تومان هزینه خواهد شد که بزرگ‌ترین پروژه عمرانی تاریخ مدیریت شهری کرج بعد از قطار شهری است. هر لایحه‌ای که این پروژه نیاز داشت، توسط اعضا شورای اسلامی به تصویب رسیده و تنها چند لایحه است که به تصویب نرسیده است.»

بزرگ‌ترین پروژه عمرانی کرج درگیر بحران مالی

رئیس کمیسیون تلفیق شورای شهر کرج همچنین تاکید کرده است؛ «تامین نقدینگی پروژه، تهاتر با املاک واقع در طرح و استفاده از اوراق بهادار و اوراق مشارکت پروژه بزرگراه شمالی را سریع‌تر به بهره برداری نزدیک می‌کند.»

مهدی حاجی قاسمی یکی دیگر از اعضای شورای شهر کرج نیز در این جلسه به تلاش شورا و شهرداری برای تکمیل این پروژه اشاره کرده و گفته است؛ «افتتاح پنج کیلومتر از بزرگراه شمالی (محدوده بلوار آیت الله طالقانی تا انرژی اتمی) در صورت رفع معارضین ملکی و تأمین مالی امسال به بهره برداری می‌رسد.»

وی هدف از اجرای پروژه بزرگراه شمالی را کاهش ترافیک مبادی ورودی کلان‌شهر کرج عنوان کرد و گفته است؛ «اگر بحث تزریق اعتبار کافی و از طرفی رفع معارضین ملکی حل شود فاز یک را می‌توانیم به بهره برداری برسانیم، اما در شرایط کنونی اگر قرار باشد این مشکلات به قوت خود باقی بماند زمان افتتاح نیز به تعویق می‌افتد.»

دبیر اول شورای شهر کرج زمان باقیمانده از دوره پنجم شورا را به یخ در حال آب شدن تشبیه کرده و گفته است؛ این پروژه علاوه بر کاهش ترافیک مبادی ورودی شهر قابلیت کاربری خدماتی - گردشگری دارد که با برنامه‌ای منسجم و هدفمند می‌تواند تحولی بنیادین ایجاد کند.»

حاجی قاسمی از شهرداری خواسته است به این پروژه ملی نگاه ویژه ای داشته باشد، به گفته این عضو شورای شهر کرج بزرگراه شمالی تملکات دولتی و خصوصی زیادی دارد که تاکنون بخشی از آنها رفع شده است. همچنین مدعی شده شورا به جد پیگیر است فاز نخست این پروژه به زودی تکمیل شود.

بر همگان عیان است کرج از معضلی به نام ترافیک و آلودگی هوا رنج می‌برد، به عبارتی می‌توان گفت چشم این کلان‌شهرِ بیخِ گوشِ پایتخت پر از دود ترافیک ملی شده و تکمیل بزرگراه شمالی با همه اما و اگرهایش مطالبه شهروندان از مسئولان استانی و شهری است.

بررسی هرچند کوتاه نگرانی‌های درباره بزرگراه شمالی و همچنین بیان انتقاد برخی از اعضای شورای شهر که بیراه هم نیست را با یادآوری این مهم که حل معضل ترافیک کلان‌شهر کرج خواسته به‌حق البرزنشینان است به پایان می بریم و امیدواریم سرنوشت این پروژه مانند متروی کرج نباشد که با گذشت بیش از یک دهه هنوز اندر خم یک کوچه است در حالی که متروی کلان‌شهرهای دیگر از جمله شیراز و تبریز راه افتاده و در حال سرویس‌دهی است ولی شهروندان کرجی فقط وعده می‌شوند.

کد خبر 4940051

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری کرج شورای شهر کرج عباس زارع بزرگراه شمالی کرج کمیسیون تلفیق ویروس کرونا شیراز بوشهر روز قدس شهرکرد شیوع کرونا گرگان عید سعید فطر قزوین بیرجند ایلام نماز عید سعید فطر روز جهانی قدس مشهد پروژه بزرگراه شمالی بهره برداری کمیسیون تلفیق شورای شهر کرج کلان شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۶۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر اول رئیس‌جمهور به استان ایلام ۱۴۵ مصوبه داشته است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام گفت: سفر اول رئیس‌جمهور به استان ایلام دارای ۱۴۵ مصوبه، ۳۰۱ پروژه و بیش از شش هزار میلیارد مصوبه است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، جلسه بررسی مصوبات سفر ریاست جمهوری و آخرین وضعیت پروژه‌های آن امروز _سه شنبه چهارم اردیبهشت_ با حضور معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام و مدیران مرتبط برگزار شد.

سعید هژبری، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام در این جلسه سفر رئیس‌جمهور به ایلام را دارای خیر و برکت و آورده برای استان دانست و اظهار کرد: اتمام پروژه‌های سفر و تحقق مصوبات در اولویت برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی قرار بگیرد.

وی افزود: سفر اول آیت الله رئیسی به استان ایلام دارای ۱۴۵ مصوبه، ۳۰۱ پروژه و بیش از شش هزار میلیارد مصوبه است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام خاطرنشان کرد: پروژه‌هایی که دارای درصد پیشرفت بالایی است باید هرچه زودتر تکمیل شود که این مهم یکی از ملاک‌های ارزیابی مدیران در استان و در نهاد ریاست جمهوری خواهد بود.

هژبری ادامه داد: مصوبات خوبی برای سفر دوم ریاست جمهوری پیش‌بینی و تنظیم شده، اما مصوبات دور اول سفر باید عملیاتی و پروژه‌ها اجرایی شده است و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه مدیران باید به جزئیات پروژه‌های مرتبط با سفر اشراف کامل داشته باشند، تاکید کرد: مدیران پیگیر دریافت تخصیص، فعال شدن پروژه و اتمام آن‌ها باشند و نسبت به رفع موانع تحقق مصوبات اقدام کنند.

در این جلسه آخرین وضعیت مصوبات و پروژه‌های امور عشایری، راه و شهرسازی، اداره زندان‌ها، ورزش و جوانان، بنیاد شهید، جهاد کشاورزی، دانشگاه ایلام، دانشگاه پیام نور، آب منطقه‌ای، فنی و حرفه‌ای، راهداری، آبفا، دانشگاه علوم پزشکی و کمیته امداد بررسی و تصمیمات لازم برای پیشبرد این پروژه‌ها اتخاذ شد.

کد خبر 747124

دیگر خبرها

  • خاندزوی: بدهی‌های ایران تا سال قبل را به صفر رساندیم
  • پیش‌بینی ۱۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی بودجه عمرانی شهرداری قم
  • ضرورت رفع نقص پل های عابر مکانیزه در تهران
  • لزوم تعمیر پل‌های عابر پیاده مکانیزه معیوب
  • امسال وضعیت خیابان ها و بزرگراه های تهران مطلوب تر می شود | توزیع عادلانه آسفالت در مناطق ۲۲گانه
  • ۳۶ پروژه عمرانی سلامت‌محور همزمان با هفته سلامت افتتاح می‌شود
  • آزادسازی ۹۵ درصد ‌اراضی ‌مسیر بزرگراه شمالی کرج پس از ۹ سال
  • سفر اول رئیس‌جمهور به استان ایلام ۱۴۵ مصوبه داشته است
  • خرید بتن آماده در تهران | با مقاوم‌ترین بتن پروژه‌های خود را اجرا کنید
  • اجرای ۵ آیتم عمرانی برای تکمیل پروژه تقاطع غیر همسطح آذربایجان