Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-16@15:41:24 GMT

صوت/ فایده اعمال عبادی سخت برای ما چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۵۶۳۴۵

صراط: ‌آیت الله حاج آقا مجتبی تهرانی (ره) در یکی از سخنرانی‌های خود به موضوع «رام حقّ شدن» پرداخت که در ادامه می‌خوانید:

چه بسا در بحث طاعت و اطاعت این جملات را تکرار کردم که اطاعت، انسان را به وادی عبودیّت می‌‏کشاند و وقتی انسان به وادی عبودیّت کشیده شد، سر از وادی ربوبیّت درمی‌‏آورد.

هیچ‌‏وقت این‏‌طور فکر نکنیم، این اعمالی که ما انجام می‌‏دهیم و رغبت حیوانی ما در آن نیست و فشار دارد، چه سودی دارد؟ به‏‌تدریج سود آن معلوم می‌‏شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزه می‌‏گیریم، فشار، تشنگی، گرسنگی و سختی‌های دیگر دارد، امّا بعد از مدّتی ناخودآگاه روی دل اثر می‏‌گذارد و آن را رام حق می‌‏کند؛ یعنی انقیاد قلبی که اطاعت قلبی است، پیدا می‏‌شود.

در پی این اطاعت قلبی، انسان به وادی عبودیّت؛ یعنی پرستش، راه پیدا می‌‏کند. سپس سر از ربوبیّت درمی‌‏آورد که خود، بحثی جداگانه است.


کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: اعمال عبادی حاج آقا مجتبی تهرانی عبودی ت ربوبی ت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۶۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای عدالت عامل جذب مردم به نظام است/تقدیر از عملیات وعده صادق

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید علیرضا عبادی صبح دوشنبه در دیدار با فرماندار شهرستان بیرجند اظهار کرد: نیروهای نظامی ما با عملیات وعده صادق یک سیلی محکم به استکبار زدند که خودش یک عید است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: ۵۷ کشور اسم اسلام را بر روی خود گذاشته‌اند ولی به جز ۵-۶ کشور بقیه تنها نظاره گر کشته شدن کودکان، زنان، خبرنگاران و بی‌گناهان در غزه بودند و هیچ اقدامی انجام ندادند.

عبادی با بیان اینکه سازمان ملل، شورای امنیت و دادگاه لاهه نیز هیچ اقدامی انجام نداده و شاهد قتل و عام انسانیت بودند، گفت: اما در مورد ایران دوران بزن و در رو تمام شده است و ما در برابر جنایت استکبار پاسخ می‌دهیم.

وی یادآور شد: اروپاییان ایالات متحده آمریکای فعلی را بر روی قبر بومیان آن منطقه ساختند و از آن زمان تاکنون همچنان به جنایت علیه کشورهای مستقل ادامه می‌دهند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: نظام جمهوری اسلامی بر اساس کارشناسی فقه است، گفت: در جمهوری اسلامی حاکمیت با خود مردم و منتخبان مردم است ولی باید توجه داشته باشیم عامل ضربه زدن به حاکمیت مردمی دشمن خارجی و مسئولانی است که ترک فعل کرده و کارهایی را که باید انجام نمی‌دهند.

عبادی گفت: البته مسئولانی که صادقانه کار می‌کنند سرمایه‌های کشور و اسلام هستند.

وی یادآور شد: اگر عدالت را اجرا کنیم نه تنها مردم خودمان بلکه شرق و غرب و… نیز جذب ما خواهند شد.

کد خبر 6078743

دیگر خبرها

  • ادای احترام نیروهای مسلح به شهیدان گلزار شهدای وادی رحمت تبریز
  • دلتنگی کاپیتان سابق و تیم ملی والیبال به پایان رسید
  • ابلاغ تعرفه خدمات پرستاری در ۱۴۰۳
  • ابلاغ تعرفه خدمات پرستاری در ۱۴۰۳/ جزییات افزایش تعرفه پرستاری
  • اجرای عدالت عامل جذب مردم به نظام است/تقدیر از عملیات وعده صادق
  • فایده بلندمدتِ جنب‌وجوش و تحرک در نوجوانی
  • (عکس) استوری سردار آزمون پس از حمله قلبی بازیکن رم
  • پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی در دفاع از خود بود
  • خیال میلاد عبادی‌پور و تیمش در ر‌وسیه راحت شد
  • نتیجه بی‌فایده برای لژیونرهای ایرانی در ترکیه