Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان مدیرکل دفتر امور پایگاه‌های ثبت جهانی سازمان میراث فرهنگی کشور، گفت: بافت تاریخی هر منطقه، بخشی از هویت کشور است که اگر نابود شود، بخشی از تاریخ و تمدن ما از بین خواهد رفت و باید با استفاده از ظرفیت تشکل‌های مردمی و شهروندان برای حفظ آن تلاش کنیم.

فرهاد عزیزی، در بازدید از پایگاه پژوهشی میراث فرهنگی نوش‌آباد اظهار کرد: باید با سازمان‌های مردمی و اداره‌هایی مثل شهرداری مذاکره کنیم تا بافت‌های تاریخی را احیا، مرمت و حفظ کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مشارکت تشکل‌های مردمی باعث می‌شود که نهادهای دولتی نیز اقدام به حرکت کرده و پاسخگو شوند. در هر گوشه ایران اگر تلاشی انجام شده با وجود کمبود اعتبار و بودجه دولتی، توان و اراده مردم قابل تحسین است.

به گزارش ایسنا، مدیرکل دفتر امور پایگاه‌های ثبت جهانی سازمان میراث فرهنگی کشور، تصریح کرد: مشکلات و کمبود اعتبار وجود دارد، اما اصل هر مدیریت، تدوین برنامه است که باید مورد توجه مدیران قرار بگیرد. وقتی طرح و برنامه خوب تعریف شود بودجه و اعتبار هم اختصاص پیدا می‌کند.

عزیزی تأکید کرد: بافت تاریخی نوش‌آباد بزرگ‌تر از یک پروژه است که متأسفانه این بافت و خانه‌های تاریخی در حال تخریب است، اگر این فضا احیا و مرمت شود یک بسته جالب گردشگری است.

مدیرکل دفتر امور پایگاه‌های ثبت جهانی سازمان میراث فرهنگی کشور، گفت: حفظ بافت نوش‌آباد، نیازمند یک برنامه اولویت‌بندی شده و هدفمند است. شورای راهبردی ضرورت پایگاه‌های پژوهشی میراث فرهنگی است تا بهترین راهکار و برنامه را تدوین و اجرا کند.

عزیزی افزود: در زمان شیوع ویروس کرونا با وجود همه محدودیت‌ها و مشکلات خاص آن، اما ثابت شد که گردشگری یک موضوع اثرگذار است و فرصتی است تا بتوانیم راهکارهای توسعه گردشگری را بهتر پیدا کنیم.

وی تأکید کرد: پایگاه‌های پژوهشی باید با مدیریت برنامه بتوانند نیازها و فرصت‌ها را مشخص کنند و بخش‌های مختلف را به کمک بگیرند. ضرورت‌ها باید شناسایی شده و بعد از اولویت‌بندی آن‌ها، مراحل انجام کار و مسیر حرکت تعیین شود.

عزیزی گفت: بافت تاریخی هر منطقه، سرمایه مردم و ارزش‌هایی است که نباید از بین برود. میراث فرهنگی منابعی است که اگر از بین رفت قابل بازسازی نیست.

همچنین مدیر پایگاه پژوهشی میراث فرهنگی نوش‌آباد، گفت: ابتدایی‌ترین موضوع یک پروژه علمی، خرد جمعی و حرکت بر اساس یک برنامه مشخص و هدفمند است. شهرداری‌ها اجازه ندهند که بافت تاریخی هر منطقه نابود شود.

رضا نوری شادمهانی، اظهار کرد: مجموعه باستانی شهر زیرزمینی نوش‌آباد، فرع بر اصل زندگی مردم است. در طرح‌های پژوهشی میراث فرهنگی و باستان‌شناسی، زندگی مردم نوش‌آباد و نمادهای این زندگی را نباید نادیده گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بافت تاريخي پژوهشی میراث فرهنگی بافت تاریخی نوش آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۶۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده مجلس: فرو نشست اصفهان جدی است؛ ابنیه تاریخی مورد آسیب قرار گرفته

نماینده مردم اصفهان در مجلس، گفت: فرو نشست اصفهان جدی است و ابنیه تاریخی اصفهان مورد آسیب قرار گرفته است و در این شرایط تغییرات پی در پی مدیریت میراث فرهنگی اصفهان را زمین گیر کرده است.

به گزارش ایلنا، عباس مقتدایی در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۴ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی، گفت: نامه‌ای را در معرض دید همکاران، افکار عمومی، رسانه‌ها قرار می‌دهم که ده‌ها نفر از نمایندگان مجلس از رئیس جمهور خواستند با توجه به اینکه اصفهان جایگاه ویژه‌ای در حوزه گردشگری، فرهنگ، هنر، صنعت، علم و کشاورزی دارد به این خطه رسیدگی ویژه‌ای شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس افزود: آقای رئیس جلسه! الان هم کشاورزان اصفهان حرف‌هایی دارند که بعضا شنیده نشده و مورد بی مهری قرار گرفته اند. البته موضوع آب اصفهان هم که باید در کانون توجه قرار می‌گرفت قرار نگرفته است.

وی افزود: فرو نشست اصفهان جدی است و ابنیه تاریخی اصفهان مورد آسیب قرار گرفته است و در این شرایط تغییرات پی در پی مدیریت میراث فرهنگی اصفهان را زمین گیر کرده است و این سوال وجود دارد که آقای وزیر میراث فرهنگی در حال انجام چه کاری است.

دیگر خبرها

  • سعدآباد پر حاشیه
  • سعدآباد پرحاشیه
  • سازه جدید در عمارت منسوب به «فخرالدوله» برچیده شد
  • اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه
  • مرمت طرح‌های مشترک میراث فرهنگی و شهرداری در میبد
  • نماینده مجلس: فرو نشست اصفهان جدی است؛ ابنیه تاریخی مورد آسیب قرار گرفته
  • افزایش تخصیص اعتبار برای تکمیل بازار جعفرخان بفروئیه
  • سرپرست گروه پژوهشی هنرهای ملی معرفی شد
  • قدیمی‌ترین نقشه بازترسیم شده بافت تاریخی شیراز رونمایی شد
  • انتصاب مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان