Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-25@21:14:18 GMT

جهش در آمار مبتلایان کرونا در استان

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۵۶۴۹۱

جهش در آمار مبتلایان کرونا در استان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، در نشست خبری ویدئو کنفرانسی با خبرنگاران هرمزگان ، گفت : در ۲ هفته اخیر جهش قابل‌توجهی در آمار مبتلایان کرونا در استان هرمزگان داریم.

به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ، حسین فرشیدی با بیان اینکه در هفته گذشته مصرف ماسک در استان هرمزگان به دلیل اجباری شدن استفاده از آن در دستگاه‌های اجرایی بالا رفته است، تاکید کرد : باید استفاده از ماسک برای تمامی رانندگان خطوط حمل‌ونقل عمومی و مسافران نیز  اجباری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه از روز گذشته زیر بار تست‌هایی که پزشک صلاح نمی‌داند، نمی‌رویم، عنوان کرد : اگر پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود مجبور به تعطیلی بازارها هم هستیم، هفته گذشته سیاست ما تست بیشتر ،قرنطینه بیشتر بود که بیماران علامت‌دارمان رو به افزایش است.

فرشیدی با ذکر این موضوع که حتی ممکن است یک تا دو هتل در سطح استان را برای قرنطینه بیماران کرونایی اختصاص دهیم، بیان داشت :کیش را به‌عنوان مرکز آزمایشگاه غرب استان، میناب شرق استان و بندرعباس مرکز استان در نظر گرفته‌ایم.

این مسئول تصریح کرد :در حال حاضر بندرعباس و میناب شهرهای قرمز هستند و اکنون رودان و قشم را هم اضافه کرده‌ایم و بندرخمیر و حاجی‌آباد هم نزدیک شدن به چنین وضعیت مشابهی قرار دارند.

وی تشریح کرد :بندرعباس ۷۳ درصد موارد کرونا در هرمزگان را به خود اختصاص داده است،  تنها شهرستان سبز کشور ابوموسی است که مورد مثبتی نداشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، با بیان اینکه60 تخت آی سی یو جدید در استان افزوده خواهد شد، اذعان داشت :  همچنین درصدد هستیم تا از آزمایشگاه‌های بخش خصوصی نیز استفاده کنیم. هم‌اکنون تست سرولوژی را در مراکز بخش خصوصی آغاز کرده‌ایم که به بیماریابی ما نیز کمک خواهد کرد.

وی  با ذکر این موضوع که فردا نیز یک آزمایشگاه دیگر در مرکز تحقیقات عفونی بندرعباس راه‌اندازی خواهیم کرد ،گفت:اولویت بعدی ما تجهیز یک آزمایشگاه در میناب است تا شمار آزمایشگاه‌های استان را به 4 مورد برسانیم، همچنین  آزمایشگاه کیش و مرکز عفونی بندرعباس سریع‌تر افتتاح خواهند شد.

فرشیدی اظهار داشت : عوامل آزمایشگاه کرونای کیش در حال آموزش هستند و این آزمایشگاه تاپایان تعطیلات راه‌اندازی خواهد شد.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به اینکه تعداد تست روزانه ما از متوسط کشوری بالاتر است و بحمدا... مرگ و میر و فوتی‌ما از متوسط کشوری پایین‌تر است، خاطر نشان کرد :  ۶ شهر بندرعباس، میناب، رودان، حاجی‌آباد، قشم و خمیر در وضعیت قرمز هستند. این وضعیت قرمز را بر پایه اطلاعات متنوعی تعیین می‌کنیم که بر پایه تعداد مبتلا، تعداد فوتی و تعداد بستری مشخص می‌شود.

وی بیشترین علامتی که در انتقال کرونا وجود دارد، را سرفه کردن دانست و ادامه داد :کرونا تا زمانی که واکسن و داروی آن یافت نشود، ریشه‌کن نخواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ، افزود : ایرلاین‌ها اساسا الزامات بهداشتی را رعایت نمی‌کنند. تأکید داریم که حتما افراد با ماسک سوار هواپیما شوند و مرتبا دستان خود را ضدعفونی کنند اما این که کاهش شمار مسافران را از ایرلاین‌ها بخواهیم در حیطه توان و وظایف ما نیست. حتما از فرودگاه نیز می‌خواهیم که غربالگری را انجام بدهند و علاوه بر این در زمان تحویل بار و سوار شدن به هواپیما نیز فاصله 1.5 متری از هم را رعایت کنند.

حسین فرشیدی با اذعان این موضوع که شمار زیادی از افراد کادر درمان در استان به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که پزشکان متخصص، پرستاران، کارمندان و ... را شامل می‌شود، درخواست کرد :  از شهرها به روستاها نروید. عروسی برگزار نکنید. مراسمات تجمعی برگزار نکنید تا بتوانیم خدمات خودمان را به افراد مبتلا حفظ کنیم. بیشترین آسیب از ابتلا به این بیماری را افراد با بیماری زمینه‌ای خواهند دید.

 

خبرنگار : جمیله دبیری نیا

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جهش بیماری کرونا رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۶۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت به تعهد خود در بازآفرینی شهری بندرعباس عمل کند

به گزارش خبرنگار مهر، مصیب نظری رئیس شورای شهر بندرعباس در هشتصد و بیست و یکمین نشست شورای شهر بندرعباس که با حضور سردار اباذر سالاری فرمانده سپاه امام سجاد علیه السلام برگزار شد، سپاه را شجره طیبه دانست و گفت: امروز آثار و برکات بسیج مستضعفین و سپاه در تمام دنیا قابل مشاهده است و این برگرفته از ابتکار حضرت امام (ره) است.

نظری با اشاره به سالروز شکست آمریکایی‌ها در صحرای طبس، گفت: این واقعه نشان می‌دهد که خدای ما مسلمانان از ناوها و جنگنده‌های آمریکایی قوی‌تر است چنانچه در عملیات وعده صادق نیز این دست برتر مؤمنین را دیدیم.

رئیس شورای شهر بندرعباس تاکید کرد: امروز در دفاع، علم، سیل، زلزله و … منش بسیجی‌ها را می‌بینیم و به برکت نفس قدسی معمار کبیر انقلاب اسلامی خدمات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچنان ادامه دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مشکلات عدیده شهر بندرعباس در حوزه زیرساخت عنوان‌کرد: ۴۳ درصد شهر بندرعباس را بافت فرسوده تشکیل داده است و از این بابت خطراتی مردم ساکن در این محلات را تهدید می‌کند.

نظری عنوان کرد: امروز هیچ اولویتی بالاتر از بازآفرینی شهری در بندرعباس وجود ندارد از این رو همه دستگاه‌ها باید در کنار شهرداری اعم از دولت و سپاه به میدان بیاید.

رئیس شورای شهر بندرعباس اظهار داشت: بالغ بر ۷۰ درصد از کار در بازآفرینی شهری بر عهده دولت است و باید با تأمین زمین به شهرداری در این حوزه وظایف خود را عملیاتی کند.

وی خاطرنشان‌کرد: در سفر ریاست جمهوری مصوب شد ۳۰۰ هکتار زمین تأمین و به عنوان پشتیبان بازآفرینی در بندرعباس استفاده شود اما هنوز این مصوبه اجرایی نشده است که لازم است دولت در اجرای این مصوبه تسریع کند تا دست شورا و شهرداری برای بازآفرینی پر شود.

کد خبر 6086674

دیگر خبرها

  • گشایش نمایشگاه و جشنواره سلامت در بندرعباس+عکس
  • گشایش نمایشگاه و جشنواره سلامت در بندرعباس
  • برپایی نمایشگاه سلامت در بندرعباس
  • برگزاری نمایشگاه و جشنواره سلامت در بندرعباس
  • آمادگی هما برای انجام پرواز حج عمره از فرودگاه بندرعباس
  • برگزاری یازدهمین کنفرانس ملی ماهی شناسی ایران در بندرعباس
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • برگزاری مسابقات ورزشی پیشکسوتان سپاه در بندرعباس
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • دولت به تعهد خود در بازآفرینی شهری بندرعباس عمل کند