Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: رهایی از اقتصاد وابسته به نفت امروز باید خواست و اولویت همه مسئولان کشور باشد.

به گزارش خبرنگار شانا، محمدباقر قالیباف در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، ۱۳ خردادماه) مجلس شورای اسلامی، با اشاره به گزارش‌های محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه و عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی به نمایندگان گفت: نمایندگان مجلس بدون تردید قدردان تلاش‌های دولتمردان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نکته‌ای که همه باید به آن توجه کنیم، این است که واقعیت‌هایی وجود دارد که از خواسته‌های اساسی مردم، نظام و مقام معظم رهبری است.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: موضوعی که از ابتدای انقلاب هم وجود داشته رهایی از وابستگی به نفت به دلیل فشارهای دشمنان است. این تصمیم دشمن برای محدود کردن فروش نفت ایران یک فرصت است و نه تهدید.

وی تصریح کرد: معتقدم برای رهایی از مشکلات راه‌های مختلفی وجود دارد و یکی از آنها اصلاح سیاست‌های مالیاتی کشور است.

منبع: شانا

کلیدواژه: محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی فروش نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۶۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولان باید از دخالت در اقتصاد دل بکنند

نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار گفت: برای تحقق شعار سال دولت باید تصمیمات لازم را اتخاذ کند تا خیلی از مسئولان از دخالت در بخش اقتصاد دل بکنند. - اخبار استانها -

حسینعلی حاجی‌‌دلیگانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان، با اشاره به پیام نوروزی مقام معظم رهبری، در خصوص راهکار تحقق شعار سال اظهار داشت: در این زمینه اولین مسئله، اعتقاد و ایمان آوردن مسئولانی است که دوست دارند همه چیز به ویژه اقتصاد، در ید قدرت و تحت مدیریت آنها باشد. بنابراین برای تحقق شعار سال، دولت باید تصمیمات لازم را اتخاذ کند تا خیلی از مسئولان از دخالت در بخش اقتصاد دل بکنند.

نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مجلس هم باید به این موضوع ورود و به نحوی ریل‌گذاری کند که زمینه ورود بخش تعاونی‌ها و مردم در مباحث اقتصادی به وجود آید و این اصلی‌ترین بحثی است که باید اتفاق بیفتاد.

وی با اشاره به وظیفه نظارتی مجلس، یادآور شد: ما در این زمینه قوانین کافی داریم و معضل اصلی اجرا نشدن درست قوانین است و باید تلاش کنیم که قوانین جنبه اجرایی به خودشان بگیرند و انجام شوند.

حاجی‌دلیگانی در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم که تحقق شعار سال چقدر در کاهش مشکلات اقتصادی کشور تأثیر دارد، گفت: بخشی از مشکلات اساسی مردم به دخالت‌های نادرست دولت و دستگاه‌های عمومی در بخش اقتصاد و ورود آنها به این حوزه است که منجر به گرانی می‌شود، به طور مثال در حوزه مسکن و یا مباحث مربوط به تامین کالاهای اساسی و دلال‌هایی که در این میان وجود دارند، همه اشکالاتی است که وقتی کار به مردم واگذار نشود، به وجود می‌آید.

وی ادامه داد: ما در این زمینه قوانین خوبی داریم که باید اجرایی شود به طور مثال در بخش مسکن، ما قانون جهش تولید مسکن را داریم اما اجرایی نشده است و یا با وجود آنکه قانون تسهیل صدور مجوزات کسب و کار را داریم اما دستگاه‌های مربوطه همچنان تعداد زیادی از مجوزهای کسب و کار را صادر نمی‌کنند و به مردم پاسخگو نیستند و وزارت اقتصاد نیز که وظیفه نظارت بر این موضوع را بر عهده دارد، کاری انجام نمی‌دهد و این موضوع باعث می‌شود که در روند اقتصاد کشور مشکل ایجاد شود.

انتهای پیام/170

دیگر خبرها

  • دیدار زیاد نخاله با رئیس مجلس
  • دیدار اسماعیل هنیه با رییس مجلس
  • اسماعیل هنیه با قالیباف دیدار کرد
  • دیدار رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس دفتر سیاسی حماس
  • اقتصاد موفق با مشارکت همه اقشار امکان‌پذیر است
  • دستاوردهای تعامل سازنده دولت سیزدهم با مجلس
  • دیدارهای نوروزی رئیس مجلس شورای اسلامی
  • اصلاح قانون تاسیس کتابخانه در نوبت بررسی است
  • مسئولان باید از دخالت در اقتصاد دل بکنند
  • مردمی‌سازی در عرصه اقتصاد مشکلات را حل می‌کند