Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@12:45:06 GMT

آشنایی اجمالی با ذخیره‌سازهای تحت شبکه کیونپ

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۵۶۵۶۵

آشنایی اجمالی با ذخیره‌سازهای تحت شبکه کیونپ

کیونپ ازجمله تولیدکنندگان به‌نام در صنعت ساخت تجهیزات ذخیره‌ساز تحت شبکه است. شرکتی که محصولات تولیدی آن در ایران با استقبال خوبی روبرو شده‌اند.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام پرشیا سیستم، ذخیره‌سازهای تحت شبکه کیونپ با مجموعه گسترده‌ای از قابلیت‌های کاربردی به کاربران خانگی و تجاری اجازه می‌دهند به ساده‌ترین و موثرترین شکل اطلاعات را میان سایر کلاینت‌های تحت شبکه به اشتراک قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ برای ذخیره‌سازی و دسترسی به اطلاعات در شبکه راه‌حل‌های متفاوتی همچون اتصال مستقیم تجهیزات ذخیره‌سازی به سرور، سرورهای ذخیره‌ساز تحت شبکه، تجهیزات ذخیره‌سازی با دسترسی در سطح بلاک و سرانجام فضای ذخیره‌سازی ابری در اختیار دارند.

با این‌ حال، راه‌کار ذخیره‌ساز تحت شبکه (NAS) سرنام Network-Attached Storage با استقبال خوبی از سوی کاربران خانگی و تجاری روبرو شده است. در راه‌کار فوق یک سرور ذخیره‌ساز داده‌ها در سطح فایلی به کاربران و دستگاه‌های کلاینت اجازه می‌دهد به یک فضای ذخیره‌سازی یکپارچه به شکل ایمن دسترسی داشته باشند.

کاربرانی که درون یک شبکه محلی قرار دارند این امکان را دارند تا پس از پشت سر گذاشتن فرآیند احراز هویت به یک فضای اشتراک‌گذاری مشترک دسترسی داشته باشند. فضایی که اجازه می‌دهد به اسناد دسترسی داشته یا آن‌ها را ویرایش کنند.

در سرورهای ذخیره‌ساز تحت شبکه، کاربران شبیه به کامپیوترهای رایج به صفحه‌کلید و صفحه‌نمایش دسترسی ندارند و فرآیند مدیریت ذخیره‌ساز از طریق یک برنامه وب محور انجام می‌شود. در رویکرد فوق هر سرور ذخیره‌ساز تحت شبکه به‌عنوان یک گره در شبکه محلی شناخته‌شده و با آدرس آی‌پی منحصربه‌فرد تعریف و شناسایی می‌شود.

سهولت دسترسی به سرور، فضای ذخیره‌سازی حجم بالا و کاهش هزینه‌ها در درازمدت از مزایای شاخص ذخیره‌سازهای تحت شبکه هستند. نکته‌ای که لازم است به آن‌ اشاره داشته باشیم به تفاوت دو مفهوم NAS و SAN بازمی‌گردد. برخی کاربران تصور می‌کنند NAS و SAN مفاهیم یکسانی هستند، در حالی‌ که این‌گونه نیست و تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند.

تفاوت در نحوه دسترسی به داده‌ها است. سرورهای NAS ویژگی دسترسی در سطح فایل را ارائه کرده و عمدتا با داده‌هایی شبیه به فایل‌های چندرسانه‌ای، محتوای وب‌سایت‌ها، فایل‌های متنی و اسناد سر و کار دارند. در نقطه مقابل، راهکار SAN امکان دسترسی هر سرور به اطلاعات مرکز داده را در سطح بلوک ارائه می‌کند.

به‌بیان‌دیگر، سرور قادر است به شکل مستقیم به بلوک‌های هارددیسک دسترسی پیدا کند. راهکار فوق افزایش سرعت و انعطاف‌پذیری زیاد را به همراه دارد. امروزه تجهیزات ذخیره‌ساز NAS در ابعاد متنوع و سطوح کارایی مختلف به بازار عرضه می‌شوند تا به نیازهای سازمان‌های مختلف پاسخ دهند.

در حالت کلی، تجهیزات ذخیره‌ساز دارای دو خشاب برای قرار دادن هارددیسک‌ها یا حافظه‌های حالت‌جامد هستند. ذخیره‌سازهای سازمانی با قابلیت‌های حرفه‌ای‌تر به کاربران اجازه می‌دهند دست‌کم از چهار هارددیسک با ظرفیت‌های بالا استفاده کنند.

خوشبختانه کیونپ محصولات متنوعی در این زمینه روانه بازار کرده تا سازمان‌ها بر مبنای بودجه و استراتژی کاری ذخیره‌ساز مناسب را خریداری کنند.

کیونپ نامی شناخته‌شده

همان‌گونه که اشاره شد، کیونپ (Qnap) یک نام مطرح در صنعت ساخت تجهیزات ذخیره‌ساز تحت شبکه است. کیونپ دست‌کم در ۱۶ کشور مختلف نمایندگی فروش و عرضه داشته و محصولات با کیفیتش در هر دو گروه NAS و SAN با استقبال خوبی از سوی مصرف‌کنندگان روبرو شده است.

طراحی منحصربه‌فرد، قابلیت‌های نرم‌افزاری کاربردی گسترده و ویژگی‌های فنی قدرتمند باعث شده تا محصولات کیونپ یک سرو گردن از رقبایش بالاتر باشند. به‌طور مثال، در ذخیره‌ساز تحت شبکه TDS-۱۶۴۸۹U-SA۱ کیونپ از دو پردازنده ۶ هسته‌ای مدل E۵-۲۶۲۰ از خانواده زئون اینتل استفاده کرده تا فرآیند پردازش داده‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن به سرانجام برسد.

در نتیجه این سرور قادر است محاسبات سنگین را در زمان کوتاهی به سرانجام رسانده و به سازمان‌ها اجازه دهد راه‌حل‌های مجازی‌سازی را به بهترین شکل روی این سرور پیاده‌سازی کنند. در برخی از ذخیره‌سازهای کیونپ همچون مدل TS-۴۵۳B امکان پیاده‌سازی محیط‌های مجازی با فناوری‌های Virtualization Station و Container Station وجود دارد.

در نتیجه سرپرستان شبکه می‌توانند از یک مکانیسم هیبریدی برای مجازی‌سازی‌ در دستگاه‌های ذخیره‌ساز استفاده کنند. لازم به توضیح است که کیونپ به کاربران توصیه می‌کند از هارددیسک‌های وسترن تحت شبکه (هاردهای قرمزرنگ)، حافظه‌های حالت‌جامد یا هارددیسک‌های سیگیت استفاده کنند تا بهترین عملکرد را به دست آورند.

بدون شک یکی از نقاط قوت ذخیره‌سازهای کیونپ سیستم‌عامل QTS است. یک سیستم‌عامل هوشمند که در کمترین زمان ممکن ذخیره‌ساز را آماده استفاده می‌کند.

از ویژگی‌های شاخص این سیستم‌عامل می‌توان به مدیریت متمرکز اطلاعات، فایل‌ها و نسخه‌های پشتیبان، همگام‌سازی اطلاعات میان تجهیزات ثابت و همراه، فضای ابری و به اشتراک‌گذاری اطلاعات میان افراد مختلف، استریم فایل‌های چندرسانه‌ای باکیفیت بالا و افزایش عملکرد ذخیره‌ساز با نصب بیش از ۱۰۰ برنامه کاربردی از طریق فروشگاه کیونپ اشاره کرد.

سیستم‌عامل فوق پاسخ‌ کیونپ به نیاز روبه رشد سازمان‌هاست. یک سیستم‌عامل قدرتمند که بر مبنای سیستم ‌فایلی ۱۲۸ بیتی ZFS طراحی‌ شده تا انعطاف‌پذیری زیادی در ارتباط با مدیریت ذخیره‌ساز، محافظت از داده‌های تجمیع شده و عملکرد بهینه در زمان به‌کارگیری ذخیره‌ساز ارائه کند.

نرم‌افزار QSirch یکی دیگر از نقاط قوت ذخیره‌سازهای کیونپ است. نرم‌افزاری که به کاربران اجازه می‌دهد یک جست‌وجویی هدفمند و دقیق روی هارددیسک‌های تحت شبکه انجام داده و در کوتاه‌ترین زمان فایل‌های مورد نظر را پیدا کنند.

عملکرد نرم‌افزار فوق در این زمینه هوشمندانه است و کاربر را محدود به تایپ نام فایل نمی‌کند و این توانایی را دارد تا متون را برای پیدا کردن کلیدواژه‌ها جست‌وجو کرده و کاربر را به فایل مدنظرش هدایت کند.

نمایش بلادرنگ فایل‌هایی که کاربر به آن‌ها نیاز دارد و ذخیره‌سازی تاریخچه‌ جست‌وجوها از دیگر نقاط قوت QSirch است. کیونپ برای پشتیبان‌گیری از اطلاعات، برنامه کاربردی دیگری به‌نام NetBack ارائه کرده و در کنار آن فناوری QRM+ را به‌عنوان راهکاری یکپارچه برای مدیریت متمرکز دستگاه‌های پردازشی تحت شبکه در دسترس سرپرستان شبکه قرار داده است.

کیونپ در ارتباط با فناوری QRM+ می‌گوید: «فناوری QRM+ به تیم‌های فناوری اطلاعات اجازه می‌دهد به شکل دقیق‌تری تجهیزات ذخیره‌ساز را مدیریت کنند.»

برای مشاوره و خرید این محصولات با شماره ۰۲۱۵۴۸۷۱۰۰۰ تماس حاصل فرمایید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ذخیره سازهای تحت شبکه اجازه می دهد هارددیسک ها سیستم عامل ذخیره سازی سازمان ها فایل ها داده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۶۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیک‌تاک فقط ۲۴ ساعت برای شفاف‌سازی مهلت دارد!

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اکونومیک‌تایمز، پیرو نگرانی‌هایی که درباره تأثیر بالقوه تی‌تاک لایت بر سلامت روانی کودکان و کاربران وجود دارد کمیسیون اروپا اعلام کرد که به شرکت فناوری بایت‌دنس تنها ۲۴ ساعت فرصت داده شده تا ارزیابی خطر برنامه جدید خود را که این ماه در فرانسه و اسپانیا برای دسترسی کودکان راه اندازی شده است ارائه دهد. 

اقدام تیری برتون، رئیس صنعت اتحادیه اروپا براساس قوانین فنی اتحادیه اروپا موسوم به قانون خدمات دیجیتال (DSA) و دو ماه پس از آغاز تحقیقات وی درباره تیک‌تاک به دلیل نقض احتمالی قانون‌های تدوین شده صورت گرفت.

این قانون برجسته به منظور مقابله با محتوای غیرقانونی و مضر در پلتفرم‌های شرکت‌های فناوری است و در صورت هر گونه تخلف و تعدی از قانون تدوین شده آنها را ملزم به پرداخت ۶ درصد جریمه از میزان گردش مالی سالانه جهانی خود می‌کند.

کمیسیون اتحادیه اروپا گفته است، تیک‌تاک باید قبل از راه‌اندازی برنامه جدید خود در ۲۷ کشور اتحادیه اروپا، ارزیابی ریسک را روی این برنامه انجام می‌داد.

در همین راستا، برتون در شبکه اجتماعی ایکس درباره میزان خطر و اعتیاد نوع لایت این شبکه نوشت و تاکید کرد از هیچ تلاشی برای ایمن نگه داشتن کودکان دریغ نمی‌کنند.

کمیسیون اروپا توضیح داد، درخواستی برای اطلاعات به تیک‌تاک ارسال کرده و خواستار جزئیات بیشتر درباره ارزیابی ریسکی شده که این شرکت شبکه اجتماعی، قبل از عرضه نسخه تیک‌تاک لایت در اتحادیه اروپا انجام داده است.

تیک‌تاک لایت که برای کاربران بالای ۱۸ سال طراحی شده است، دارای یک برنامه پاداش است که در صورت اقدامات خاصی در پلتفرم مانند تماشای ویدیوها، لایک کردن محتوا، دنبال کردن سازندگان ویدئو‌ها یا دعوت از دوستان برای پیوستن به این شبکه و لایک کردن ویدئوها، امتیاز کسب کنند. این امتیاز‌ها را می‌توان با پاداش‌هایی مانند کوپن‌های آمازون مبادله کرد.

کمیسیون اتحادیه اروپا همچنین توضیحاتی درباره جزئیات اقداماتی را که این شرکت برای کاهش خطرات سیستمی اجرا کرده، خواستار شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۸۵۰ هزار تن ظرفیت ذخیره‌سازی گندم در سیلوهای لرستان داریم
  • پیش بینی ذخیره سازی بیش از ۶۰۰ هزار تن گندم در لرستان
  • تولید و ذخیره سازی ۴۳ هزار تن بذر گندم در گلستان
  • تیک‌تاک فقط ۲۴ ساعت برای شفاف‌سازی مهلت دارد!
  • تشریح برنامه‌های هفته سلامت در مهریز
  • ذخیره‌سازی ۱۴۰ هزار متر مکعب آب باران در پروژه‌های آبخیزداری قوچان
  • ذخیره‌سازی ۱۴۰ هزار مترمکعب آب باران در پروژه‌های آبخیزداری قوچان
  • ۱۱ حقیقت سریع در مورد هارد دیسک/ اولین هارد یک گیگابایتی ۲۵۰ کیلوگرم وزن داشت!
  • تبدیل داده‌ها به صدا/ ذخیره‌سازی امن و سریع اطلاعات در حافظه کوانتومی
  • ذخیره سازی مناسب داروهای ضروری در کردستان