Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@08:25:13 GMT

کاهش ۵ درصدی کشف موادمخدر در هفته گذشته

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۵۶۵۹۹

کاهش ۵ درصدی کشف موادمخدر در هفته گذشته

به گزارش روز سه شنبه ستاد مبارزه با مواد مخدر، ناصر اصلانی با اشاره به اینکه مجموع کشفیات این هفته ۱۳هزار و ۶ کیلوگرم است، یادآور شد: این میزان کشفیات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۱۳ هزار و ۷۱۵ کیلوگرم اعلام شد، حدود پنج درصد کاهش را نشان می دهد.
وی افزود: ۱۰ هزار و ۲۶۴ کیلوگرم از مجموع کشفیات مربوط به ماده مخدر تریاک بود که ۷۹ درصد کشفیات را به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون دبیرکل ستاد درباره سایر مواد مخدر کشف شده، اظهار داشت: همچنین از این میزان هزار و ۷۰۹ کیلوگرم حشیش، ۶۸۲ کیلوگرم هروئین، ۴۳ کیلوگرم شیشه، ۲۰۲ کیلوگرم گراس، ۱۴ مرفین و ۹۲ کیلوگرم سایر مواد کشف شده است.
اصلانی درباره متهمان دستگیر شده در ارتباط با جرایم مواد مخدر، خاطرنشان کرد: در هفته اخیر مجموعاً ۵هزار و ۷۹۳ متهم در ارتباط با جرایم مواد مخدر و خصوصاً طی طرح‌های جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر در سطح کشور دستگیر شده‌اند که از این تعداد ۳هزار و ۵۶ نفر به اتهام قاچاق و توزیع مواد مخدر و ۲هزار و ۶۹۷ نفر معتاد متجاهر دستگیر شده‌اند. در میان دستگیرشدگان این هفته ۴۰ نفر از اتباع بیگانه حضور دارند.
وی با بیان اینکه بالغ بر ۷۳ درصد کشفیات این بازه زمانی مربوط به هفت استان کشور است،‌ اظهار داشت: بیشترین حجم کشفیات با ۳هزار و ۳۹۵ کیلوگرم یعنی معادل ۲۶ درصد کشفیات کشور،مربوط به استان کرمان است و فارس با هزار و ۶۴۶کیلوگرم، خراسان جنوبی با هزار و ۳۴۴ کیلوگرم، سیستان و بلوچستان با هزار و ۱۱۳ کیلوگرم، هرمزگان با ۷۸۶ کیلوگرم، سمنان با ۶۳۱ کیلوگرم و یزد با ۵۸۳ کیلوگرم به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
معاون دبیرکل ستاد افزود: سهم کشفیات پنج استان اولویت دار حوزه مقابله یعنی سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، بوشهر و خراسان جنوبی از کشفیات کشور در هفته مذکور ۵۱ درصد از کشفیات کشور است.
اصلانی ادامه داد: طی این مدت ۳۲۱ دستگاه خودرو و ۱۰ قبضه سلاح توقیف شد. ۶۰ درصد کشفیات با اقدامات اطلاعاتی و ۲۷ درصد انتظامی بوده است.

برچسب‌ها مواد مخدر ستاد مبارزه با مواد مخدر پیشگیری از اعتیاد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مواد مخدر ستاد مبارزه با مواد مخدر پیشگیری از اعتیاد مواد مخدر ستاد مبارزه با مواد مخدر پیشگیری از اعتیاد درصد کشفیات مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۶۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف حدود۶۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در گمرکات خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، ناظر گمرکات خراسان رضوی و مدیرکل گمرک مشهدگفت:در سال گذشته مقدار ۱۶۹ کیلو و ۴۰۷ گرم تریاک، ۴۲۱ کیلو و ۴۵۹ گرم شیشه، ۱۲ کیلو و ۲۳۳ گرم هرویین در اشکال مختلف، ۱۰۱ گرم حشیش و ۱ کیلو و ۴۶۰ گرم مورفین توسط ماموران گمرک دوغارون، ۲۹۰ گرم تریاک توسط کارشناسان گمرک امانات پستی مشهد و ۵ حب قرص ترامادول توسط ماموران گمرک باجگیران کشف شد.

جواد جعفری  افزود: همچنین در سال گذشته مقدار ۷۵ کیلوگرم پیش ساز مواد مخدر از نوع اسیدسولفوریک نیز توسط ماموران گمرک دوغارون کشف و ضبط شده است.

 ناظر گمرکات خراسان رضوی گفت: میزان کشفیات انجام گرفته در سال ۱۴۰۲ در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن ۲۳ درصد رشد داشته است.

دیگر خبرها

  • نمایشگاه کشفیات پلیس مبارزه با مواد مخدر
  • کشف حدود۶۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در گمرکات خراسان رضوی
  • (تصاویر) نمایشگاه کشفیات پلیس مبارزه با مواد مخدر فاتب
  • کشف بیش از ۴ هزار و ۳۰۰ کیلوگرم موادمخدر در استان قم در سال گذشته
  • بازداشت ۳۰۰۰ خرده‌فروش موادمخدر در تهران
  • کشفیات پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران
  • ۴ تن مواد مخدر در استان قم کشف شد
  • بازداشت ۳۰۰۰ خرده فروش موادمخدر در تهران | کشفیات گسترده و مهم پلیس
  • کاهش ۶ درصدی کشفیات مواد مخدر در خراسان‌شمالی
  • کشف ۱۲ کیلوگرم موادمخدر در بزرگراه آزادگان