Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-16@05:17:10 GMT

تولد نوزادی با دو دهان در آمریکا + تصاویر

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۵۶۶۰۵

تولد نوزادی با دو دهان در آمریکا + تصاویر

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، یک نوزاد دختر با دو دهان کامل در کالیفرنیای جنوبی در آمریکا به دنیا آمد. دو دهان او کامل، دارای دندان، زبان و لب است و تمام اجزای دهان یک انسان بالغ را دارد. دهان دوم این نوزاد حتی توانایی ترشح بزاق هم دارد.

پزشکان آمریکایی می‌گویند، ابتدا با دیدن تصاویر این جنین درون شکم مادر تصور کردند که این جسم ۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸ اینچی کیست یا تومور است. تشخیص دهان دوم برای اولین بار در هفته ۲۸ بارداری صورت گرفت.

این بیماری بسیار نادر است و در ۱۲۰ سال اخیر فقط ۳۵ انسان با دو دهان کامل به دنیا آمدند که این نوزاد آمریکایی سی و پنجمین آنان است. این نوزاد دارای دو دهان است که دهان اصلی او همانند بقیه انسان‌هاست، اما دهان دیگر او در سمت راست قرار دارد که هیچ ارتباطی با دهان اصلی ندارد.

نوزاد شش ماهه  به تیغ جراحان سپرده شد تا دهان دوم را از صورت او حذف کنند. پس از عمل با بررسی برش جراحی و  دهان متوجه  شدند که در قسمت راست لب پایینی، ماهیچه از کار افتاده است و نوزاد نمی‌تواند آن را تکان دهد.

طی چند ماه پس از عمل، نوزاد کاملاً رو به بهبودی پیش رفت و بدون هیچ مشکلی می‌توانست غذا بخورد. 

بیشتر بخوانید:

همه چیز درباره شایع‌ترین بیماری نوزادان + راهکار‌هایی برای پیشگیری

بیماری پرهزینه‌ای که جان نوزادان را هدف قرار می‌دهد

شایع‌ترین بیماری نوزادان را بشناسید

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دهان دو دهان نوزاد دختر نوزاد دختر دو دهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۶۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر احساس تلخی در دهان می کنید این بیماری در کمین شماست

محسن اسماعیلی با بیان اینکه علت تلخی دهان ممکن است مربوط به دلیل رفلاکس اسید و صفرا در معده باشد، گفت: گاهی به دلیل سوء هاضمه عملکردی در زمانی که معده عملکرد خوبی نداشته باشد صفرا به داخل معده برگشت می‌کند و کمی التهاب و تحریک ایجاد می‌شود که در این حالت فرد احساس تلخی دهان می‌کند.

او افزود: در برخی موارد به دنبال مصرف برخی از غذاها، تجربه استرس‌های روانی و مصرف برخی دارو‌ها ممکن است تلخی دهان ایجاد شود. تلخی دهان مربوط به سن خاصی نیست و در هر سنی ممکن است اتفاق افتد. البته معمولا در سنین میانسالی و ۴۰ تا ۵۰ سالگی تلخی دهان در افراد بروز می‌کند.

به گزارش سرگرمی روز، اسماعیلی با اشاره به اینکه روش درمانی تلخی دهان عمدتا درمان رفلاکس معده و درمان سوء هاضمه عملکردی است، گفت: تلخی دهان در هر دو جنس اتفاق می‌افتد و تفاوت چندانی ندارد. تصور برخی این است که علت تلخی دهان را مربوط به کیسه صفرا و سنگ صفرا می‌دانند و این در حالی است که این دلیل مطرح نیست.

این فوق تخصص بیماری‌های دستگاه گوارش با بیان اینکه تلخی دهان به تنهایی نشانه بیماری خاصی نیست، افزود: تلخی دهان به ندرت مربوط به بیماری‌های دهان و دندان می‌شود، اما طعم بد و بوی بد دهان مربوط به بیماری‌های دندان، سیسنوس، لوزه‌ها و حتی عفونت‌های ریوی است.

اسماعیلی تاکید کرد: افراد حساسی که تلخی دهان را بسیار تجربه می‌کنند برای اینکه کمتر به تلخی دهان دچار شوند باید دقت کنند دارو‌هایی که مصرف می‌کنند در صورتی که ضروری نیست قطع کنند. توصیه می‌شود معده این افراد خالی نباشد، چندان پرخوری نکنند و بعد از غذا نیز بلافاصله دراز نکشند. همچنین مصرف سیگار می‌تواند تلخی دهان را تشدید کند و پیاده‌روی نیز می‌تواند در بهبود تلخی دهان موثر واقع شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اگر احساس تلخی در دهان می کنید این بیماری در کمین شماست
  • ۷۵ درصد نوزادان زنجان در سال گذشته از مادران زیر ۳۵ سال به دنیا آمدند
  • تولد نوزاد آق قلایی در آمبولانس
  • تولد در آمبولانس ؛ نوزاد آق قلایی برای دیدن دنیا عجله داشت
  • تولد نوزادان در قم افزایش یافت
  • تولد نوزادان عجول در آمبولانس اورژانس ۱۱۵ زواره
  • ۷۸ درصد نوزادان گیلانی در شهر‌ها متولد شدند
  • تولد ۶ نوزاد در هر شبانه روز در گیلان
  • نوزادان حیات وحش را لمس نکنید/مسئولانه با طبیعت رفتار کنیم
  • زردی به دور!