Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، کامران مهدوی سه‌شنبه سیزدهم خرداد تداوم بیماریابی و مبارزه با بیماری کرونا را از مهم‌ترین اولویت‌های مجموعه بهداشت و درمان در آباده برشمرد و افزود: روند غربالگری و شناسایی بیماران مبتلا به کرونا در شهرستان آباده استان فارس با انجام  یک هزار و ۳۰۰ نمونه‌گیری از افراد مشکوک تداوم دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان آباده، اضافه کرد: تاکنون یک هزار ۳۰۰ نمونه‌گیری از افراد با علایم ظاهری و مشکوک به ویروس کرونا از سوی مجموعه کارشناسان مبارزه با بیماری‌های شبکه بهداشت و درمان آباده انجام شده است.

دکتر مهدوی همچنین از یک و نیم برابر بودن میزان نمونه‌گیری‌های انجام شده در این شهرستان نسبت به میانگین کشوری خبر داد و فرآیند بیماریابی در آباده را مثبت ارزیابی کرد.

وی افزود: ترسیم درخت واره تماس افراد مبتلا به کرونا از سوی کارشناسان مبارزه با بیماری‌های این مرکز برای شناسایی موارد ابتلا انجام می‌شود و افرادی که به هر نحو با فرد مبتلا در تماس بوده‌اند، برای انجام نمونه‌گیری و آزمایش به مرکز بهداشت معرفی می‌شوند.

 مهدوی از شهروندان خواست همچنان خطر ابتلا به بیماری کرونا را جدی بگیرند و ضمن رعایت تمام موارد بهداشتی، برای قطع زنجیره انتقال بیماری از برگزاری و رفتن به میهمانی‌ها و تجمع‌های انسانی خودداری و برای حفظ سلامت خود و خانواده، از ماسک استفاده کنند.

شهرستان آباده از جمله مناطق استان فارس است که دارای شمار سه‌رقمی مبتلایان به کرونا است و به نسبت جمعیت شهری و روستایی تعداد بیشتری مبتلا دارد، این شهرستان در فاصله ۲۷۳ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

کد خبر 517401 برچسب‌ها استان‌ فارس كرونا در ايران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان فارس كرونا در ايران شهرستان آباده نمونه گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۶۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی بیماران مبتلا به «اس ام ای» از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج

مدیر کل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران گفت: با تشکیل صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج، بیماران مبتلا به «اس ام ای» از مزایای این صندوق بهره مند هستند.

به گزارش ایسنا محمد اسماعیل کاملی در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر سازمان بیمه سلامت چه خدماتی به بیماران SMA ارائه می دهد، گفت: با تشکیل صندوق بیماریهای خاص و صعب العلاج، درصورتی که اطلاعات بیماران مبتلا به اس ام ای در سامانه بیماری های نادر وزارت بهداشت (RDA) ثبت شده باشد، از مزایای صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج بهره مند می شوند.

مدیر کل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران در خصوص پوشش دارویی این بیماران گفت: بعد از معرفی بیمار به منظور دریافت دارو از سوی معاونت درمان وزارت بهداشت به سازمان بیمه سلامت، فارغ از نوع بیمه پایه، با مراجعه بیمار به داروخانه های منتخب از مزایای صندوق بهره مند می‌شوند.

وی تصریح کرد: بیماران مبتلا به هر سه تیپ بیماری SMA TYPE۱, SMA TYPE۲, SMA TYPE۳ از مزایای صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج در خصوص خدماتی از جمله آزمایش، پرتوپزشکی، توانبخشی، خدمت پزشک، ویزیت و دارو (بر اساس ضوابط ابلاغی) بهره مند می شوند.

کاملی تاکید کرد: بیماران منتسب به نشان بیماری SMA می توانند با رعایت ضوابطی از مساعدت‌های موردی تبصره ذیل ماده ۹ اساسنامه صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج با ارائه مدارک و مستندات به ادارات کل استانی، پس از طرح و بررسی و در صورت تایید در کمیته های مربوطه برای خدمات خارج از ضوابط ابلاغی بهره‌مند شوند.

به گزارش وبدا، وی تاکید کرد: هرگونه تغییر آتی در نحوه پوشش مبتنی بر ضوابط ابلاغی از مبادی ذیصلاح خواهد بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • اجرای برنامه سلامت شهری در کیش
  • بهره‌مندی بیماران مبتلا به «اس ام ای» از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج
  • بهره مندی بیماران مبتلا به اس‌ام‌ای از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج
  • بهره مندی بیماران مبتلا به «اس ام ای» از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج
  • اهمیت اجرای نظام مراقبت بیماری‌های واگیر و غیر واگیر در کیش
  • به گفته یک پزشک افراد باید در مورد فشار خون بالا چه کنند؟
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • وقوع ۳۸۳ مورد حیوان‌گزیدگی در تعطیلات نوروز در خوزستان