Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@05:04:52 GMT

شهادت ۳ هزار کودک فلسطینی از انتفاضه الأقصی تاکنون

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۵۶۶۳۲

شهادت ۳ هزار کودک فلسطینی از انتفاضه الأقصی تاکنون

به گزارش پایگاه خبری فلسطین الیوم، وزارت اطلاع‌رسانی تشکیلات خودگردان فلسطین به مناسبت روز کودک فلسطینی (پنجم آوریل) اعلام کرد، نظامیان رژیم صهیونیستی همچنان به تعرض‌های خود علیه کودکان فلسطینی ادامه می‌دهند و از آغاز انتقاضه الاقصی ۲۰۰۰/۹/۲۸ تا پایان ماه اکتبر ۲۰۱۹ بیش از ۳۰۰۰ کودک به شهادت رسیده‌اند و ده‌ها هزار کودک دیگر زخمی شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این آمار، از شانزدهم دسامبر ۲۰۱۶ که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا قدس را پایتخت رژیم اسرائیل خواند تا پایان سال ۲۰۱۹، یکصد و ۱۴ کودک فلسطینی به شهادت رسیده‌اند و هزاران نفر دیگر زخمی شده‌اند.

در ادامه این گزارش آمده است که نظامیان رژیم صهیونیستی از ابتدای ۲۰۱۹ تاکنون ۴۷۵ کودک زیر ۱۸ سال و از ابتدای ۲۰۲۰  تا ماه مارس، ۲۶۴ کودک را بازداشت کرده‌اند.

بر اساس آمار باشگاه «الاسیر» ویژه رسیدگی به امور اسرا و آزادگان فلسطینی همچنین، ۲۰۰ کودک فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی بازداشت هستند و ۹۵ درصد کودک فلسطینی در بازداشت مورد شکنجه و آزار قرار می‌گیرند و بازجویان صهیونیستی به زور از آنها اعتراف می‌گیرند.

 در ادامه این گزارش آمده، رژیم صهیونیستی سالانه بین ۷۰۰ تا هزار کودک فلسطینی را بازداشت می‌کرده اما از آغاز سال ۲۰۱۵ این آمار بیشتر شده و به حدود ۲۰۰۰ هزار نفر در سال ۲۰۱۶ رسیده است.

برچسب‌ها دونالد ترامپ انتفاضه رژیم صهیونیستی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دونالد ترامپ انتفاضه رژیم صهیونیستی دونالد ترامپ انتفاضه رژیم صهیونیستی رژیم صهیونیستی کودک فلسطینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۶۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۷ هزار کودک بدون والدین در نوار غزه | شهادت ۳۰ کودک بر اثر گرسنگی

به گزارش جام جم آنلاین، دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین پس از گذشت ۲۰۰ روز از جنگ غزه آماری جدید درباره وضعیت بحرانی کودکان در این باریکه منتشر کرد.

بنابر اعلام دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین از آغاز جنگ علیه غزه تاکنون، ۳۰ کودک فلسطینی در اثر گرسنگی و سوء تغذیه شدید جان خود را از دست داده اند.

همچنین در شرایط کنونی ۱۷ هزار کودک فلسطینی بدون داشتن والدین خود (پدر یا مادر یا هر دو) در این باریکه زندگی می کنند.

براساس آخرین آمارها در جنگ غزه تاکنون بیش از ۳۴ هزار نفر به شهادت رسیده اند که ۷۲ درصد از آنها زن و کودک هستند.

دیگر خبرها

  • قطع عضو؛ سرنوشت تلخ کودکان معصوم فلسطینی
  • ۱۷ هزار کودک بدون والدین در نوار غزه | شهادت ۳۰ کودک بر اثر گرسنگی
  • شهادت ۳۰ کودک بر اثر گرسنگی در غزه
  • غزه : روزانه ۲۱۳ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند
  • شهادت ۲۶ فلسطینی در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به جنوب غزه
  • شهادت ده‌ها زن و کودک فلسطینی در بمباران نوار غزه
  • پاسخ جسورانه کودک فلسطینی به بمباران‌های رژیم صهیونیستی + فیلم
  • یونیسف: کشتار کودکان فلسطینی متوقف شود
  • انفجار بمب هنگام تلاش یک صهیونیست برای برداشتن پرچم فلسطین
  • شهادت ۲ فلسطینی در عملیات ضد صهیونیستی در الخلیل